Avatar billede Festberg Nybegynder
27. april 2010 - 21:29 Der er 9 kommentarer

Få adgang til filer fra ekstern harddisk

Jeg har haft en bærbar som desværre er gået i stykker.

Jeg havde desværre ikke taget backup(noget som man vist kun glemmer en gang:) )
Men jeg pillede harddisken ud og satte den i en external case for at få fat i de mistede filer, men når jeg så sætter denne eksterne harddisk til min nye computer kan jeg ikke tilgå filer der ligger i fx dokumenter.
Ved i hvordan dette kan løses?

Med venlig hilsen
Jacob.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. april 2010 - 21:31 #1
XP, Vista eller?

Får du en fejlmelding?

Måske du skal overtage ejerskabet. Her er en guide til XP: http://www.eksperten.dk/spm/896867
Avatar billede Festberg Nybegynder
27. april 2010 - 21:38 #2
Den nye computer kører vista, og på den eksterne harddisk ligger windows 7 installeret, da det jo er harddisken fra min tidligere computer.

Ja jeg fik en fejlmeldning om at jeg ikke havde adgang til disse filer, og om jeg ville vælge af ændre adgang til mapperne, det gjorde jeg så. men når jeg går ind i fx. dokumenter er mappen blot tom.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2010 - 21:40 #3
vejmand forkert link, min ven :)
Avatar billede vejmand Juniormester
27. april 2010 - 21:44 #4
john_stigers >> Sorry, det kan jeg da godt se.  :-)

Men jeg kan se at guiden til XP nok ikke hjælper i denne situation, så den gemmer vi til en anden gang.....

Festberg >> Du er helt sikker på du kigger i den rigtige mappe?
Der kan jo godt være flere Dokument mapper.....
Prøv evt. at søge på hele disken efter evt *.doc eller *.jpeg eller lign. filtyper, som du ved der skal være der......
27. april 2010 - 21:47 #5
(Husk detaljen med "skjulte" mapper/filer ?)
Avatar billede Festberg Nybegynder
27. april 2010 - 22:04 #7
Jeg er helt sikker på at det er den korrekte mappe. har forsøgt med flere forskellige mapper.

Nu har jeg ændret mig til at være ejer af harddisken ved at højreklikke, trykke på egenskaber, vælge sikkerhed, vælge avanceret og så fanebladet ejer, hvor jeg trykkede at ejer skulle redigeres. dette har ikke ændret på noget.

Har også været inde og søge på hele harddisken efter filer, jeg er helt sikker skulle være ligge på harddisken uden resultat.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. april 2010 - 22:25 #8
Og du har, som karise_larry nævnte, husket at søge i skjulte filer og mapper?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2010 - 22:40 #9
Vista er altså også virkeligt elendigt.
Specielt at overtage ejerskab kan være en særdeles svær opgave.

http://www.alt-til-windows.dk/?Tweaks/Tilfoej%E2%80%9DTakeOwnership%E2%80%9DTilStifinderensHoejreKlikMenuIVista/644

Brug den - virkede for mig.