Avatar billede varmeskud Praktikant
06. maj 2010 - 08:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

webcam direkte til lan eller trådløs? + webcam online

Hej

Jeg syntes jeg har søgt. Men kan ikke helt finde et webcam man kan tilslutte sit trådløse netwærk eller Lan port.
Jeg leder efter et prisbilligt et, og håber det kan findes for under 500kr. Kvaliteten behøver ikke og være det aller bedste.

Min ide går på jeg vil sætte det op i sommerhuset. Så vil jeg gerne kunne logge på hjemmefra, og se om det regner eller blæser meget, inden jeg køre derhen. Den behøver ikke stå og vise live konstant. Men blot opdater billedet når jeg logger ind, eller trykker "opdater"

Så når jeg har fundet et webcam der kan tilsluttes, uden der er en pc der skal stå tændt. Så skal jeg jo bruge et program som gør jeg kan logge på via internettet.

Hvad skal jeg kigge efter? eller bedre, hvad skal jeg købe? og hvilken software?
Avatar billede kimtheman Novice
06. maj 2010 - 22:50 #1
Du kan købe sådan et

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DCS-910&sp=all&pid=490134

Som tilsluttes med kabel til router og som så tilgås fra internettet af via en Ip eller en DynDNS adresse.

Du kan også købe denne, som jeg selv har kenskab til. Og den virker fint.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DCS-2121&sp=all&pid=490133

Som også tilsluttes til router dog med den forskel den gør det trådløst (Hvis man har trådløs router)

Ved priserne er mere end de 500kr du skrev, men da du ikke vil have en Pc kørende hele tiden så skal det være et Ip kamera og ikke bare et alm. web kamera så derfor er prisen også lidt mere.

Selve ip kameraerne, har selv egen interface, hvor du hjemmefra åbner et internet vindue, og skriver sommerhuset ip adresse, og så kommer der vindue frem, hvor du logger ind med brugernavn og adgangskode, og så kan du se live video fra sommerhuset.

Du skal dog vide, det kan være drilsk at sætte op/ til, men det virker fint.
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. maj 2010 - 00:39 #2
Okay.
Er det først når man logger ind på dens "interface" at den så bliver "aktiv"? eller står den hele tiden og bruger på internet forbindelsen?
Og hvor mange mb data bruger den? evt. på 1min eller 1time?
Har du evt. et print screen hvor man kan se kvaliteten?

Hvis man i stedet vil have en pc stående og være tændt, og sat kamera til via den. Ved du så hvad man er ude i at skulle købe af kamera og software?
Avatar billede kimtheman Novice
08. maj 2010 - 14:07 #3
Vil ikke mene det bliver så enkelt med en pc og webcam dertil. Da den ikke har interface, så man kan tilgå dette udefra (da det normalt kun virker over messinger osv, eller en hjemmeside hvor der er indsat kode, til at tackle dette osv).

Så løsningen ville være Ip kamera tilsluttet til router. Men har du internet hvor du betaler f.eks. pr. mb så skal du slet ikke tilslutte den form for udstyr da dette ville blive rigtig dyrt. Når den er tilsluttet routeren står og kører hele tiden. Og den kan også tage billeder eller optage video og meget andet.

Modellen DCS-2121 som jeg linker til øverst oppe har jeg selv og denne tilgår jeg også via min 3G mobil (Dette er også afregnet pr. mb, så det skal man ikke gøre for tit).
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. maj 2010 - 20:37 #4
Jeg har 3 - EazyInternet Premium -
Maks. downloadhastighed 16 Mbit/s.
Maks. uploadhastighed 1,3 Mbit/s.
Loft på 20 GB data pr. måned

Det med pc og webcam kan jeg godt se bliver for bøvlet.

Jeg forstår så bare ikke helt hvor meget trafik den bruger, sådan en du linker/snakker om?
Når den er sat til. Står den så konstant og bruger på internet forbindelsen?
Eller bruger den kun internet forbindelsen, når man logger ind på kameraet?

Syntes bare det lyder er lidt mange penge til det jeg vil bruge den til. Altså bare tjekke hvordan vejret præcis er.
Hvis jeg skal kigge efter andre kamera. Så skal den vel have Interface - 1 stk., RJ-45, Ethernet 10Base-T/100Base-TX
Er der andre ting som man skal huske den også skal understøtte?

Men du har vel ikke nogen billeder så jeg kan se kvaliteten af den du linker til? samt bruger fladen?
Avatar billede kimtheman Novice
08. maj 2010 - 23:28 #5
Tja hvis du slår al optagelse fra, så den hverken optager eller tager billeder. Så bruger den sikkert kun mb når der bliver logget på (Men ville nok skrive til d-link for at være sikker).

Er den trådløs så skal den helst understøtte wpa2 kryptering.
Men ellers har den en god manual. Samt beskrivelse af bruger fladenen.

Jeg bruger mit til overvågning i hjemmet når alarmen går og er fint tilfreds med kvalitet.
Men ja lidt dyrt for dig hvis du bare vil ser vejret. Men tit følges pris og kvalitet også ad.

Hvorfor ikke bare bruge www.dmi.dk hvis det bare er vejret du vil se?
Avatar billede varmeskud Praktikant
09. maj 2010 - 00:04 #6
Det trådløse netværk som er sat op, køre med wpa2 kryptering.

Nu du siger du bruger den til overvågning. Starter den så med at optage/tage billed når alarmen går? Og er alarm tillægs produkt? eller indbygget i kamera funktioner?

Min tanke var at jeg vil kunne se hvordan vejret er præcis. Så om det blæser voldsomt i træerne, og om det regner og der ligger meget vand på græsset/jorden. DMI er kun vejlendene, og aldrig til at stole på.

Men hvis den står og optager konstant. Hvor gemmer den det så henne? og hvor lang tid tilbage gemmer den det?
Har du en ide om hvor meget mb/gb den bruger ved konstant står og køre/oploader?
Avatar billede kimtheman Novice
09. maj 2010 - 00:41 #7
Nej når alarm går, tilgår jeg kamera på pc eller via mobil telefon, hvorfra der også kan ses live stream.

Du skal tænke på, det er ikke et udendørs kamaera, og hvordan det vil være at se ud, når man filmer ud af vindue i forhold til reflekser osv ved jeg ikke.

Man kan gennem på en Nas server, hvis man har sådan en. Eller gemme billeder på webhotel, eller få disse sendt til mail adresse.
Man kan gemme på netværk, eller på et sd kort. Og den gemmer ved bevægelse. Men fat manualen og tjek funktioner ud.

Ved optagelse bruger den hurtigt 100mb, da det jo er direkte live stream af video.
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. september 2010 - 22:27 #8
Ligger du et "svar" så jeg kan tildele point
Avatar billede kimtheman Novice
03. september 2010 - 22:37 #9
Hvad blev din løsning så?
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. september 2010 - 22:43 #10
Jeg kom desværre aldrig vider med projektet
Avatar billede kimtheman Novice
03. september 2010 - 22:59 #11
Okay det var da synd hvis det er noget du gerne vil have. Min eneste tvivl i forhold til det, er hvor meget det vil bruge på din internetforbindelse til daglig da du kører forbrugsafregnet.
Men synes da du skal skrive og spørge nogle af dem der sælger. Forklar dit behov/ ønske og se hvad de svare f.eks. ved http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/kamera-c-31_63.html