Avatar billede brije Nybegynder
09. maj 2010 - 12:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med indlæsning af sider

Hejsa,

Har fået et mega irriterende problem. Her på det sidste, har jeg ikke kunnet tilgå diverse sider på nettet ( eks. www.softfair.dk, www.movieget.dk ). Jeg har prøvet at tilgå siderne i flere forskellige typer browsers: firefox, IE, Chrome samt Opera, men alle med sammen negative resultat.
Det spøjse er så bare, at jeg sagtens kan tilgå siderne via en proxyserver (www.zend2.com). Har ligeledes tilgået siderne via en anden pc på netværket, og her er der ingen problemer med at indlæse siderne normalt.

Nogen der ved hvad der er galt, og hvordan jeg evt. får det rettet?
09. maj 2010 - 13:05 #1
Lidt mere info:

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Hvilket evt. sikkerhedsprogram ?
Avatar billede brije Nybegynder
09. maj 2010 - 13:15 #2
OS: Windows 7 Home Premium 64-bit
Antivirus: Kaspersky Internet Security 2010, def. filer up-to-date.
Samtlige browsers er alle i sidst nye ver.

Problemet med websiderne, er opstået indenfor de sidste par dage, har sagtens kunne indlæse dem førhen.
09. maj 2010 - 13:38 #3
Du kan jo gennemføre denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede brije Nybegynder
09. maj 2010 - 13:52 #4
Kommer lige med min HJT log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 13:50:34, on 09-05-2010
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16385)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Ink\TabTip32.exe
C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Program Files (x86)\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
C:\PROGRA~3\WinTV\HCWCITray.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\avp.exe
C:\Windows\SysWOW64\rundll32.exe
C:\Program Files (x86)\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Program Files (x86)\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\Program Files (x86)\Brother\ControlCenter3\brccMCtl.exe
C:\Program Files (x86)\Brother\Brmfcmon\BrMfimon.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jucheck.exe
C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe
C:\Users\Brian\AppData\Local\Temp\_ir_sf7_temp_0\irsetup.exe
C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: IEVkbdBHO - {59273AB4-E7D3-40F9-A1A8-6FA9CCA1862C} - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\ievkbd.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\5.2.4204.1700\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: link filter bho - {E33CF602-D945-461A-83F0-819F76A199F8} - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\klwtbbho.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SPIRunE] Rundll32 SPIRunE.dll,RunDLLEntry
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Nemobar] C:\PROGRA~3\NemoBar\Nemobar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] "C:\Program Files (x86)\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] "C:\Program Files (x86)\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PPort11reminder] "C:\Program Files (x86)\ScanSoft\PaperPort\Ereg\Ereg.exe" -r "C:\ProgramData\ScanSoft\PaperPort\11\Config\Ereg\Ereg.ini"
O4 - HKLM\..\Run: [BrMfcWnd] C:\Program Files (x86)\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe /AUTORUN
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter3] C:\Program Files (x86)\Brother\ControlCenter3\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Program Files (x86)\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: Logitech . Produktregistrering.lnk = C:\Program Files (x86)\Common Files\LogiShrd\eReg\SetPoint\eReg.exe
O4 - Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Startup: WinTV-CI CAM Menu.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~3\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Føj til Anti-Banner - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\ie_banner_deny.htm
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~3\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~3\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Virtuelt tastatur - {4248FE82-7FCB-46AC-B270-339F08212110} - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\klwtbbho.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~3\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: URL-&kontrol - {CCF151D8-D089-449F-A5A4-D9909053F20F} - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\klwtbbho.dll
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://ccfiles.creative.com/Web/softwareupdate/su2/ocx/15111/CTPID.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~3\KASPER~1\KASPER~1\mzvkbd3.dll,C:\PROGRA~3\KASPER~1\KASPER~1\sbhook.dll
O23 - Service: Kaspersky Internet Security (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\avp.exe
O23 - Service: Brother BRAdminPro Scheduler (BRA_Scheduler) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Brother\BRAdmin Professional 3\bratimer.exe
O23 - Service: Canon Camera Access Library 8 (CCALib8) - Canon Inc. - C:\Program Files (x86)\Canon\CAL\CALMAIN.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\Bluetooth\lbtserv.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files (x86)\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: Tweak7SystemService - Totalidea Software - C:\Windows\system32\Tweak7SystemService.exe
O23 - Service: WTouch Service (WTouchService) - Wacom Technology, Corp. - C:\Program Files\WTouch\WTouchService.exe

--
End of file - 11226 bytes
Avatar billede brije Nybegynder
11. november 2014 - 16:10 #5
Ikke længere relevant - lukker tråden