Avatar billede tp1990 Nybegynder
16. maj 2010 - 19:35 Der er 5 kommentarer

En anden computer på samme modem :(

Jeg har et problem med en computer som ikke kan komme på den samme modem som denne computer :( Jeg har fundet lidt info, fra cmd ipconfig.

Microsoft Windows [version 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Marianne-PC
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . :

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : SiS191 Ethernet Controller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-15-58-BD-93-0A
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::5013:d504:f9b5:7c67%8(Foretrukken)

  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.162.220.172(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 15. maj 2010 21:08:52
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 16. maj 2010 23:23:21
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 80.162.220.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 172.31.0.15
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 134275334
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-0D-C3-D8-5E-00-15-58-BD-17-B0

  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 194.239.134.83
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2002:50a2:dcac::50a2:dcac(Foretrukken)
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 2002:c058:6301::c058:6301
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 194.239.134.83
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 7:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:73ba:3c3d:1236:af3a:bea7(Fore
trukken)
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::3c3d:1236:af3a:bea7%9(Foretrukken)

  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 11:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2010 - 19:47 #1
Sikker på du mener modem, og ikke router?
P.s. pm sendt vedr. dine åbne spørgsmål :)
Avatar billede chalde Seniormester
16. maj 2010 - 21:05 #2
#1 Tjek IP.

#0 Såfremt du kun får leveret 1 ip skal du enten tilkøbe extra ip, eller (endnu bedre) investere i en router.

Såfremt du blot skal have den anden maskine på uden den første skal du være opmærksom på at TDC ofte kører med lease på 1 time. Dvs. der kan gå op til en time før de releaser ip efter brug så den anden maskine kan få den.
Avatar billede tp1990 Nybegynder
16. maj 2010 - 22:59 #3
Tak, hvordan giver jeg pointene? :D
Avatar billede Jensen DK Novice
17. maj 2010 - 06:59 #4
tp1990! Du har 25 åbne spørgsmål, prøv lige at få styr på dem, få givet point og resten lukket, det kan godt være at der ikke, er nogen der vil hjælpe dig næste gang du har et problem.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. maj 2010 - 07:02 #5
Du kan se her hvordan du giver point.
Er der ikke lagt et svar på løsningen skal du bede om et svar, så kan du Sætte flueben i firkanten under det farvede svar, og klikke på, accepter svar nede til venstre.
De svar uden flueben bliver afvist.
Har du ikke fået noget brugbart, kan du selv lægge et svar som du acceptere så er dine point hjemme igen.