Avatar billede sign2914 Nybegynder
22. maj 2010 - 22:05 Der er 8 kommentarer

Nyt password (eller finde gammelt frem igen?)

Hej alle sammen.

Jeg har fået nu bærbar, og dum som jeg er, har jeg smidt kodeordet til mit trådløse internet væk, og også æsken hvor brugsanvisningen ligger i, så nu kan jeg ikke få den på nettet (og det bliver ikke bedre af at jeg er 100% elektronik-spasser). Jeg har googlet mit problem, men jeg forstår ikke rigtig så meget af der der står, så nu ville jeg høre om kan forklare mig med "normale" ord, hvordan jeg finder mit gamle password eller laver et nyt. Det skal nok lige siges at det er en d-link, med IP-adresse 192.168.0.189 og router nr. 192.168.0.1 og så at jeg lige nu er på nettet, men med et kabel der er sat i både router og bærbar.

Please, hjælp mig?!
Avatar billede Jackount Nybegynder
22. maj 2010 - 22:14 #1
gå ind i en browser og skriv din routers ip/standardgateway. Så sig mig hvad den så siger.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 22:58 #2
Se kode til trådløst netværk:  http://nirsoft.net/utils/wireless_key.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2010 - 23:02 #3
Log på din router og lav et nyt password, eller nulstil router til fabriksindstillinger, og sæt den så op igen med et kodeord du kan huske.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2010 - 23:04 #4
220661 - når det er ny bærbar, så indeholder den jo intet om det trådløse netværk, så jeg tror ikke det kan bruges :)
Avatar billede Jackount Nybegynder
22. maj 2010 - 23:08 #5
Ja - det var der jeg ville hen til..
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 23:10 #6
John du har ret.
Men er det et tdc homebox, så står koden på boksen mener jeg. Og for at få det til at fungere, så brug installations cd der følger med boksen.
Avatar billede sign2914 Nybegynder
22. maj 2010 - 23:12 #7
Jeg har nulstillet den der router, og så har jeg været inde på http://192.168.0.1/ hvor jeg kunne logge ind med brugernavnet "admin", men uden et password, og så gik jeg ind under "tools" og oprettede admin-password og user-password, men når jeg laver en "test" for at se om der er kommet en kode på mit netværk står det stadig som ubeskyttet (som det eneste ude af 12). Hvordan får jeg det beskyttet? Inde på ovennævnte konfigurationshjemmeside står der også "security mode: Disabled" (under status), men jeg kan ikke komme til at ændre "disabled" til "abled" så jeg får en kode
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 23:20 #8
Nej det kan ikke være en homebox. Dens adresse er 192.168.1.1