Avatar billede engelsk4u Nybegynder
26. maj 2010 - 10:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gem audio fra google-translate

Jeg kunne godt tænke mig, kunne gemme audio fra google translate - "pen,book, bulletinboard" osv, så jeg kan afspille lydfilerne for mine elever, og evt. give dem filerne.  Google bruger adobe flash player 10 - Jeg har uden held prøvet mig frem med diverse downloads. Jeg går udfra at google har det fint med det - da eleverne selv må lave deres google audio translate senere hen ?

mvh
Avatar billede aners Nybegynder
26. maj 2010 - 18:06 #1
Jeg er ikke sikker på om Google synes om det, men det lader sig gøre at kalde deres TextToSpeech med argumenter i URL.

Her er et eksempel:

http://translate.google.com/translate_tts?q=look+at+my+horse

Når du tilgår linket afspiller browseren (om det er understøttet foruden flash) lyden direkte. Du kan dernæst gemme lydklippet ved at gemme "siden" (File > Save page as"), herved får du en .mp3-fil du kan afspille igen og igen, og.

Enjoy :)
Avatar billede engelsk4u Nybegynder
27. maj 2010 - 03:04 #2
Alletiders - Det går over windows mediaplayer med dit link - Jeg går udfra, at google på sigt gør det muligt via aps., så jeg vil skrupelløst snuppe deres audio - så jeg slipper for at indtale selv. Naturligvis vil jeg omtale google i pæne vendinger.
Det skal brugs til memory "ordlister", samt "ordlister" hvis du fx vil spille  volley på engelsk. Kinesiske studerendes budget er til at overse !
mvh
Avatar billede engelsk4u Nybegynder
27. maj 2010 - 07:08 #3
De viste sig, at talen bliver uklar ved længere ordlister på google.translate. Så jeg måtte igang med, at optage selv. :)
Ryger ud til fri afbenyttele på english.bow.dk snarest. thks