Avatar billede nu_igen Professor
26. juni 2010 - 14:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows XP SP3 - går i stå ved opstart

Hej
Ved opstart af PC'en går Win XP i stå - næsten på samme sted hver gang. Jeg slukker og starter op på ny og svarer at jeg vil starte Win normalt. Derefter er opstarten normal.

Jeg er træt af at skulle starte på denne måde og vil gerne ændre det - men tør ikke foretage mig noget, før EXPERTEN har givet et forslag.

Kan det være noget rent "mekanisk" ?
Jeg kører med 2 diske, og der er masser af plads på begge diske.

Hvad sker der, når jeg vil forsøge med en "repair" af Win ?
Min ventilator brummer af og til indtil, men falder så i hak igen uden mislyde.

Jeg har mange programmer installeret og vil nødig starte forfra.

Problemet er måske begyndt efter at jeg bruger TDC Webdisk - eller er det noget pjat?

Hvordan sikrer jeg alt fra Outloook 2003, hvis det hele skulle gå galt?

Andre gode forslag modtages med tak.
Avatar billede nu_igen Professor
26. juni 2010 - 19:22 #2
Hej karise_larry
Tak for det gode råd. Jeg har brugt og kørt begge nedenstående af dine links og nu har maskinen startet op uden fejl 3 gange i træk - og jeg kan mærke at den kører væsentligt hurtigere

God Weekend og mange tak!

http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim

http://www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede nu_igen Professor
26. juni 2010 - 19:24 #3
Hej karise_larry
Hvordan får du dine points???
Hilsen
nu_igen
26. juni 2010 - 19:33 #4
Ved at JEG som her lægger et [svar] som DU efterfølgende kan [Acceptere]..

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/nu_igen (Dem der ikke er grønne) bør du også lige følge op på ???

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede nu_igen Professor
26. juni 2010 - 19:41 #5
Hej karise_larry
Hvad mener du med de Grønne?
Hilsen
nu-igen
Ps. Det er vist år siden jeg har logget mig ind her, og der er sket mange ændringer.
26. juni 2010 - 20:05 #6
Dem er ER grønne (prik ud for) ER pænt lukket/afsluttet/uddelt den berømte/berygtede point...

Men de andre 'hænger' stadig i luften ?
Der så læg selv et [svar] og efterfølgende [Accepter] dig selv...
26. juni 2010 - 20:05 #7
Avatar billede nu_igen Professor
26. juni 2010 - 20:21 #8
Hej karise-larry
Tak for det - men når man opfordrer folk til at de skal lægge et svar, så man kan give points og de ikke gør det, har jeg ikke syntes at det var ok selv at tage points. Nogle steder kan jeg simpelthen ikke finde "accepter svar" boksen og har derfor ikke uddelt præmien.
Mange venlige hilsner
nu-igen.
Ps. Jeg har jo accepteret dit svar, men prikken er stadigvæk gul.
26. juni 2010 - 20:33 #9
Der er en lille [  ] box ude for mit [svar] hvor der står "Accepter dette svar" ...

Hvis 'folk' ikke har reageret indenfor X tid (~14 dage?) er du 'beretiget' til SELV at lægge et [svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dette 'eget' svar...