Avatar billede alfonso_dk Nybegynder
28. juni 2010 - 02:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bluetooth lyd fra mobil til bilens radio (A2DP)

Jeg vil købe

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/xperiax10mini?cc=gb&lc=en

I bilen har jeg

http://www.parrot.com/catalog/products/parrot-ck3000-evolution/#top

Jeg har prøvet med

http://www.nokia.dk/find-produkter/produkter/nokia-3110-classic

Det viker ok, men det støjer HELT vildt.

Er det en brugbar løsning at købe en Sony X10 og forvente ok lyd via bilens anlæg?

Hvis ikke hvad skal jeg ellers gøre?
Avatar billede mwahl Praktikant
28. juni 2010 - 06:14 #1
Jeg bruge en Jabra SP700 Ellet en Jabra Cruiser til trådløs lys i bilen.
De har begge indbyggede fm sendere som så sender lyden til radioen. Fungerer super med både Tlf lyd og musik fra min iPhone.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. juni 2010 - 09:39 #2
Jeg tror dit problem går på, at "Parrot" er optimeret til stemmer - ikke musik. Så jeg tvivler på du får andet resultat med en anden telefon.

En mulighed kunne være FM-transmitter som mwahl nævner. Jeg har prøvet et par stykker, og begge er skrottet igen af den simple årsag, at jeg bruger den på lange ture, og der ikke er nogen ledig FM-frekvens i hele DK - der vil altid være noget radio der overlapper et eller andet sted (og alle signaler er så samlet på toppen af storebæltsbroen :-) - så jeg skulle hele tiden skifte frekvensområde... Kører du i samme lokalområde, er det selvfølgelig en fin løsning.

Man kan få radioer med indbygget Bluetooth reciever, og det er nok sådan noget du skal kigge på. Men her har jeg desværre ingen erfaring, så intet anbefalet...
Avatar billede alfonso_dk Nybegynder
09. oktober 2010 - 20:39 #3
SVAR så er der points til begge TAK
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. oktober 2010 - 10:04 #4
Det er i orden, jeg springer over...
Avatar billede alfonso_dk Nybegynder
18. oktober 2014 - 20:20 #5
.