Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2010 - 12:10 Der er 6 kommentarer

ASP.NET C# LINQ udvikler søger freelance arbejde

Jeg hedder Frederik. Er 19 år. Kommer fra Møn. Uddannet web-integrator i 2009

Jeg har 2 års asp.net erfaring fra min uddannelse.
Til at programmere benytter jeg kun Visual Studio. Jeg elsker at rode med AJAX, jQuery, MooTools og andet inde for javascript.
Jeg koder asp.net C# 3.0. Med henblik på databasehåndtering koder jeg alt i LINQ.

Jeg arbejder godt i teams. Jeg står stærkt i XHTML og CSS og er hurtig til at finde en løsning på et problem.

Jeg går op i at overholde standarderne inde for W3C's XHTML og CSS

Jeg overholder altid deres standarder, hvilket tydeligt fremgår på min egen personlige hjemmeside www.boaweb.dk (Designet er lidt for sort lige for tiden men det bliver ændret snart, ville bare prøve et nyt design :D)

Der kan man også se mine faglige kvalifikationer, hvilken software jeg benytter.

Jeg har ikke den store erhvervs erfaring endnu. Har lavet et tidligere design til www.danhal.dk ... design og cms til http://www.need4beat.com/

Skriv endelig hvis det lyder spændende for dig eller dit firma

Jeg kan også kontaktes på boaweb@live.com eller kontakt formularen på www.boaweb.dk
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. juli 2010 - 10:21 #1
Hej Frederik.

Jeg er selv freelancer og har en del erfaring på området.
Jeg vil sige til dig at du mangler et par grundlæggende ting.

1. Du mangler Projekter/Referencer (Eller med andre ord : Erfaring). Det vil du nok bedst få ved at få en fast udvikler stilling i et par år eller 3.

Dermed ikke sagt at du ikke vil kunne få nogle mindre opgaver, men man lærer ufattelig meget omkring forretningsprocesser, som er lige så vigtige for en freelancer som det at kunne udvikle.

En Freelancer skal være utrolig god til at lave korrekte estimater, dokumentere projekter i form af kravsspecifikation eller være dygtig til at udvikle efter Scrum modellen.

Selve udviklingsdelen fylder ca. 50% af en freelancers arbejdsopgaver.

Og tro mig. DET ER VIGTIGT... Ellers kan du risikere at falde i nogle huller hvor der kan opstå tvister mellem dig og din kunde.

Sådan nogle ting lærer man utrolig meget om i en fast udvikler stilling, fordi man ofte er med i store dele af processen lige fra tilbudsgivning til udvikling og efterfølgende support.

2. Du mangler at være dygtig til et CMS system. Du vil som regl ikke kunne få nogle af de sjove opgaver hvis du ikke kan kode op imod et CMS system.

Jeg er selv specialist i Sitecore som er en af de tunge drenge indenfor CMS verdenen. Men det kræver at man bliver certificeret og er Sitecore Partner for at komme rigtigt igang med det.

Der er dog også en masse opgaver til systemer som f.eks. Umbraco, Typo3, Joomla osv.

3. Jeg ville kigge på sider som www.konsulenter.dk, www.findenfreelancer.dk, www.flexer.dk, www.letfreelance.dk efter opgaver og på diverse job sites (jobindex, stepstone osv).

Krydser fingrer for dig. :-)

Mvh.
Lasse Rasch
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2010 - 14:04 #2
Mange tak for interessen.
Jeg har også planer om at finde en fast stilling i nogle år.
Jeg er bare i gang med at læse videre så vil bare finde noget småt til sommerferien :D

Jeg har kun en web-integrator uddannelse. Har planer om datamatiker med speciale i MVC

Har li et spørgsmål om sitecore .. hvordan for man fat i det ? på deres hjemmeside sitecore.net kan jeg kun finde en gratis express version og en online demo version.

Skal man have et firma og betale for at kunne sætte sig ind i det?

MVH
Frederik
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. juli 2010 - 14:28 #3
Datamatiker er en vej at gå.

Selv er jeg "kun" it-supporter men har altid haft en stor passion for system udvikling og har siden jeg blev uddannet ikke beskræftiget mig med andet.

Det er min erffaring at det bestemt ikke er noget krav at være datamatiker for at komme til at arbejde med system udvikling. Det afhænger nok meget af hvilken type person man er :-)

Sitecore sælger ikke selv sit produkt. Det gør de kun gennem partnere (som f.eks. min virksomhed). Så du kan ikke downloade Sitecore noget sted.

Du skal altså have en partner licens til produktet eller være kunde og købe en licens. Og de er forholdsvis dyre... I hvert fald som privat person.

Sitecore er et ret stort og advanceret CMS system og jeg tror det er de færreste som kan sætte sig selv ind i hvordan det virker uden at tage på Sitecore Developer kurserne først :-)

Mvh.
Lasse
Avatar billede carnudo Nybegynder
05. november 2014 - 15:25 #4
Jeg arbejder i sitecore backenden og kunne godt tænke mig at vide om det er muligt at lave noget der kan give mig mulighed for at view artikler ved at indsætte en Item id i et eller andet felt.

Noget a la, jeg har en Item ID, den indsætter i denne lille box, og voila, kommer op artikelen. Jeg har nogle artikler der ikke har preview i backenden og derfor er tænker jeg på om det er andre der også har samme problemet.

Hvis ikke hvad ville det koste at lave noget sådan?
A-
Avatar billede Syska Mester
06. november 2014 - 19:02 #5
Du kan starte med at oprette et nyt spørgsmål og ikke tage et gammel.

Det er også rimelig uklart hvad du præcis ønsker at lave.

Kan du ikke vise det med nogle billeder.
Avatar billede carnudo Nybegynder
28. september 2015 - 09:53 #6
closing