Avatar billede xozzi Nybegynder
29. juli 2010 - 00:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dårlig forbindelse med usbforlænger???

Hey exp...

Har lige erhvervet et usb mobilt bredbåndsmodem fra tdc (huawei e1550) og læste på diverse sider en hel masse tips og tricks til at forbedre sin signalstyrke en smule :) ..

én af dem var at købe et usb forlængerkabel sådan man kunne slippe for signalstøj osv fra computeren, plus at man kunne placere selve modemmet i positioner med bedre forbindelse uden og skulle have computeren der (feks vindueskarme osv)

men! - når jeg smækker mit nyindkøbte usb kabel imellem pc og modemmet, kan jeg sjældent oprette forbindelse til tdc's netværk og hvis jeg endelig kommer online, går den somregel offline igen kort tid efter (fra få sekunder til 1-2 minutter) ..

Jeg har desuden lagt mærke til at når jeg bruger forlænger kablet begynder den nogengange at sige de der 'dodung' lyde som normalt kommer når man tilslutter/frakobler usb-udstyr (feks usb-sticks) - så jeg mistænker lidt at kablet er lort, og den simpelthent hele tiden taber forbindelsen til selve modemmet... men er der en god forklaring på det? og evt en løsning? - så jeg kan få bedre forbindelse ;)
Avatar billede xozzi Nybegynder
29. juli 2010 - 00:22 #1
Kablet jeg har købt er forresten et 3M usb a-a (han/hun) fra thansen :o
29. juli 2010 - 06:18 #2
Hvis du bruger USB kablet ifm. en anden USB 'dims'; virker det så altid ?

Hvor langt er kablet ?

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Psssssst: ? Point ude: 1.910 ? ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/xozzi (Dem der ikke er grønne) - bør/skal du følge op på... så vil du - måske - få flere henvendelser...
Avatar billede xozzi Nybegynder
29. juli 2010 - 08:11 #3
Det er 3M langt :) ..

Og jeg har kun lige prøvet og sætte den imellem min playstation og en controller for at lade controller.. men det virkede fint nok - men playstation3 siger jo ingen lyde når man til og fraslutter enheder, så ved ikke om den også var gal der..

Men tænkte på om det kan være kvaliteten af kablet? Er der noget der hedder usb 1,0 kabel og 1,1 kabel eller 2,0 kabel? for det kan jo godt være modemmet skal bruge noget ekstra power i forhold til hvad standarden var dengang man brugte 1,1 feks - og hvis kablet ikke kan overføre det fra 2,0 porten så går det i fuck?
Avatar billede xozzi Nybegynder
14. marts 2014 - 23:38 #4
svar