Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
17. august 2010 - 09:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

jQuery hide-show

Jeg har en megadrop, der skal komme frem når jeg kører musen hen over menu punktet.

Dette er min JS kode:

$(document).ready(function(){

    $("#mainNavigation .toplevel").hover(function() {
        $(this).next(".mainNavMegadrop").animate({opacity: "show"}, 1);
    }, function() {
        $(this).next(".mainNavMegadrop").animate({opacity: "hide"}, 1);
    });

Og dette er min html kode:

<ul id="mainNavigation">
    <li class="toplevel">
        <div class="mainNavMegadrop"></div>
        <a href="/navitem2.aspx" title="Products" style="cursor:default;"></a>
    </li>
</ul>

Skal man bruge en <a> til at tage imod :hover'en ?
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
17. august 2010 - 10:17 #1
Nej.

Se gerne: http://api.jquery.com/hover/

Som der står er .hover en gennemvej for de 2 events mouseenter og mouseleave, og det kan derfor bruges på alle elementer.
Det skal bemærkes at mouseenter og mouseleave som native event kun understøttes i IE browser, men at jQuery benytter mouseout og mouseover til at lave noget der ligner mouseenter og mouseleave.

Desuden kan CSS pseudo klassen :hover også sættes på alle elementer, dog er det ikke alle browser der understøtter dette, mens alle browser vist nok understøtter :hover på anchor elementer.

Se eventuelt http://net.tutsplus.com/tutorials/design-tutorials/how-to-build-and-enhance-a-3-level-navigation-menu/ omkring brug af css til dropdown menu

Håber det var forklaring nok.
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
17. august 2010 - 10:37 #2
Nej jeg synes desværre ikke at det gav så meget til mig :)

Jeg kan ikke bruge css til min dropdown, da der skal sættes en timerEvent på..

Jeg søger bare en omskrivning af mit allerede eksisterende JS kode :)
Avatar billede jokkejensen Novice
17. august 2010 - 10:55 #3
.Next() er til siblings
.Find() er til children

/J
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
17. august 2010 - 11:35 #4
Så du mener jeg kan løse det ved at skrive:

$(document).ready(function(){

    $("#mainNavigation .toplevel").hover(function() {
        $(this).find(".mainNavMegadrop").animate({opacity: "show"}, 1);
    }, function() {
        $(this).find(".mainNavMegadrop").animate({opacity: "hide"}, 1);
    });

?????
Avatar billede jokkejensen Novice
17. august 2010 - 12:03 #5
Nej jeg sagde bare du ikke kunne bruge .next() til at finde children, der kan stadig være mere galt, men du skriver jo ikke hvad der sker ?

Bare at det ikke virker?

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
17. august 2010 - 12:05 #6
Der er jo heller ikke noget indhold i det div du vil vise, så det kan være svært at se om det kommer frem.

/J
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
17. august 2010 - 12:50 #7
Det er en mega drop der skal komme frem, og det er virkelig meget kode. jeg har forkortet det ned, så det er enkelt -Keep it simpe :)