Avatar billede Pernillehp Nybegynder
13. september 2010 - 09:56 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! Min computer er mærkelig..

Hej
Jeg har en 1 år gammel stationær Packard Bell computer, med Windows Vista Home premium sp2 64 bit..

For nogle dage siden da jeg tændte min computer og trykkede på internet ikonet så genstartede den pludselig, men den stoppede ved Packard bell ikonet, så den startede aldrig rigtig op igen.
Jeg genstartede den så, men så blev den ved med at skrive " Reboot and select proper boot device, og insert media......"

Jeg lod den derefter være.. og 2 dage senere da jeg startede den igen, så kunne jeg pludselig logge ind med min bruger på windows. MEN, når jeg har skrevet password, så siger den at den "forbereder skrivebord" og kommer så med en meddelse der hedder "RUNDLL" "Fejl under indlæsning af C:/Windows/system32/mscories.dll" den popper op 2 gange inden den så kommer ind på skrive bordet.

Når skrivebordet er åbnet ser det helt anderledes ud end det plejer, og der popper en meddelse op der siger "Din brugerprofil blev ikke indlæst korrekt! Du er logget på med en midlertidig profil. De ændringer du fortager dig vil gå tabt når du logger af." Jeg kan ikke komme på nettet, og mange af mapperne kan den ikke åbne.
Jeg har prøvet at åbne i de forskellige "fejlsikret tilstande" men intet er forandret...

Er der nogen der ved hvad der kan være gået galt?

Jeg har hørt noget om en Packard bell recovery cd? Men der fulgte intet med andet end de sædvanlige brugsforvirringer da jeg købte den.. er det en fejl at den ikke er med?

Håber i kan hjælpe.. da jeg ikke ved meget om computere..

Pernille
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2010 - 10:10 #1
Har du prøvet en ufarlig systemgendannelse fra før problemet opstod.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions

Altid et forsøg værd
Avatar billede Pernillehp Nybegynder
13. september 2010 - 10:26 #2
Jeg har ikke haft gemt noget, så der er intet når jeg går ind i systemgendannelse. Jeg er ikke så klog på computere :(
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2010 - 10:30 #3
ingen markerede datoer ?
Avatar billede Pernillehp Nybegynder
13. september 2010 - 10:35 #4
Når jeg åbner systemgendannelse så står der at det er deaktiveret. Når jeg trykker på "slå systemgendannelse til eller fra" så popper en meddelse op om at Hjælp og support ikke kan startes, og at jeg skal gå ind på en hjemmeside.. men den kan heller ik åbne internette..
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2010 - 10:42 #5
så kan du ikke bruge systemgendannelse -(

Gætter på du har en recoverypartion på din pc, der kan gendanne den til fabriksinstillingerne.  Hvis du gør det, så så tag backup af ting du gerne vil gemme. Dokumenter, billeder oa.

Smid dem over på et usb-stick eller en ekstern harddisk.

Ved ikke hvilken genvejstast, du skal bruge til Packard Bell for at stare gendannelsen. Det står i din manual.

Eller vent lidt og se om andre har bedre forslag
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2010 - 10:45 #6
Avatar billede Pernillehp Nybegynder
13. september 2010 - 10:47 #7
Det må jeg lige prøve. Men kan det være en virus? Og hvis det er, bliver den så automatisk slettet når man gør det?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2010 - 10:58 #8
Ja. Virus men kan også fjernes på andre måder, uden at lave så drastiske tiltag.

Og der bliver der også en masse opdateringer, der skal installeres bagefter. Alt bliver som da den var ny, så alt hvad du selv har lagt ind bliver også slettet.

Prøv lige at se om andre har bedre forslag.
Avatar billede Pernillehp Nybegynder
13. september 2010 - 11:06 #9
Jeg har nu prøvet den vejledning du sendte, meen intet virkede :(

Ved den 1. hvor jeg går ind i Start osv siger den at en version af .Net Framework først skal installeres?

Og den 2. hvor jeg trykker alt+F10 ved start og den skulle åbne Recovery Management, det åbner den ikke.. der kommer noget andet frem, hvor jeg kan skrive noget..
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2010 - 11:24 #10
Avatar billede Pernillehp Nybegynder
13. september 2010 - 11:44 #11
--> 220661
Jeg har lige prøvet din vejledning, men også uden effekt :(
Når den er startet op på normal windows, og jeg trykker Start og så Computer, så skriver den "Klassen er ikke registreret"

Jeg startede den så op i "fejlsikret tilstand", og fulgte så vejledningen, og den gjorde så som der stod.. Men nu hvor den er genstartet, er det stadig det samme..
Avatar billede Pernillehp Nybegynder
13. september 2010 - 19:06 #13
Jeg har nu prøvet at lave sådan en recovery disc, men det har heller ik løst problemet :(
Jeg har så lige været ude hvor jeg købte computeren, og han viste mig et sted når man startede computeren op hvor man kunne gendanne systemets fabriksindstillinger.. men han skulle have 799kr for at gøre det, så tænkte jeg selv ville gå hjem og gøre det.. han sagde han trykkede F8, men når jeg gør det, kommer der slet ik de muligheder frem som han viste mig..
og i brugsforvirringen sir den man skal trykke alt-F10, men der kommer det heller ik frem?
Nogen der kan svare mig på hvor pokker det så er?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2010 - 20:23 #14
Gør du det helt fra starten af?
Avatar billede DCNR Nybegynder
13. september 2010 - 20:35 #15
Hey Pernille...

Jeg havde en Packard Bell bærbar for et par år siden, og der skulle man trykke på F8 lige når den startede op... Altså når Packard Bell ikonet blev vist lige efter man trykkede på startknappen...

Ellers kunne jeg også starte gendannelsen inde fra Windows... Her var der en mappe der hed noget med "recovery manager" - eller noget i den retning i startmenuen - (kan også være den ligger under en packard bell mappe i startmenuen / ellers kan du søge efter recovery manager i søge menuen)
Der ville så komme en menu frem, hvor jeg kunne vælge fuldstændig gendannelse (hvor den ville slette alle dokumenter) eller en delvis gendannelse (hvor den bare gendannede Windows - og man beholdte sine filer)... Jeg vil dog nok anbefale den fuldstændige gendannelse, idet programmer dengang havde en tendens til ikke at virke efter den delvise - bare husk at kopiere dine dokumenter, hvis dette er muligt...

Måske kan den her video også hjælpe dig:
http://www.youtube.com/watch?v=H8Owe5QNRPM

Her ser det ud til "recovery manager" ligger på selve recovery drevet (altså drevet ved siden af C-drevet i "denne computer" - på videoen hedder dette drev DATA (D))
Avatar billede Pernillehp Nybegynder
13. september 2010 - 20:55 #16
Ja jeg trykker helt fra starten af.
Når jeg trykker alt-F10 som brugsforvirringen siger så burde den gå på Recovery management, men det gør den ikke.. der kommer en sort skærm op hvor jeg kan skrive, men ingen valgmuligheder.

Når jeg trykker F8 som forhandleren sagde jeg skulle, så kommer mulighederne med "fejlsikret tilstand" osv frem..
Jeg synes jeg så at han valgte den mulighed der reparere computeren, og derefter kom de mange muligheder frem, hvor blandt andet Recovery management var som skulle kunne gendanne fabriksindstillinger.
Meen når jeg så gør det, så kommer de muligheder ikke frem. Den loader bare og starter bare windows op.
Hvad mon han har gjort anderledes som jeg ikke gør?
Avatar billede Pernillehp Nybegynder
13. september 2010 - 20:57 #17
--> DCNR
Jeg kan ikke åbne noget når windows er startet op.. ikke engang Recovery Management. Så det skal gøres fra jeg tænder den.
Avatar billede DCNR Nybegynder
13. september 2010 - 21:23 #18
Hmm... har du prøvet at tappe på F11 istedet for F8 lige når computeren starter og Packard Bell logoet bliver vist ?
Avatar billede Pernillehp Nybegynder
13. september 2010 - 21:37 #19
ja jeg har efterhånden prøvet alle F og så alle tal. meeen...
14. september 2010 - 06:31 #20
(Hmmm... andre i denne tråd ?)
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2010 - 08:34 #21
Bare en tanke:  Er du helt sikker på at tastaturet virker med genvejstasterne ?
Avatar billede Pernillehp Nybegynder
15. september 2010 - 11:53 #22
--> samsonjens
Jeg har nu prøvet med et andet tastatur, men det er de samme ting der åbner.

Man er godt nok ved at blive lidt frustreret snart, at intet bare ikke virker..
Jeg har en skive liggende med Windows xp, men det er en uægte udgave. Er det lettest bare at lægge den ind efterhånden? Men er bare også irreterende når jeg netop købte den med Vista, og når man skulle kunne gendanne fabriksindstillingerne..
Avatar billede Pernillehp Nybegynder
18. september 2010 - 22:51 #23
Jeg måtte erkende at jeg ikke kunne finde en løsning, og måtte ofre de 799,- det kostede at få den lavet af en tekniker..
Og nu virker den igen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2010 - 08:10 #24
Din computer er kun 1 år, skulle din garanti/reklamation ikke kunne dække din udgift?
Fik du en ide om hvad der blev gjort for at få problemet løst?
(Kun så det kan bruges i anden sammenhæng)
Avatar billede Pernillehp Nybegynder
19. september 2010 - 19:35 #25
Det var softwaren den var gal med, og så dækker reklamation ikke.. og garantien var udløbet (1års garanti).
Han sagde han havde taget en skive fra en acer bærbar han tilfældigvis havde liggende.. Men ved ikke hvad han præcis har gjort.. Meeen nu tror min computer den er en Acer, og ikke en Packard Bell, så nu har jeg ikke de Packard Bell mapper hvor jeg kan komme ind i Recovery Management og lave de skiver jeg ikke havde fået lavet da jeg købte computeren, som ville have løst hele mit problem.. Så må desværre kontakte forhandler igen :(