Avatar billede wibolt Nybegynder
27. september 2010 - 16:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Åbne porte på Tilgin HG1311

Hej

Jeg har fået tilsendt en ny router fra Profiber, en Tilgin HG1311.
Men der fulgte ingen manual med, så jeg ved ikke hvordan jeg kommer ind i opsætningen, jeg vil nemlig gerne have åbnet nogle porte.

Mvh, Wibolt
Avatar billede heltborg500 Praktikant
13. oktober 2010 - 13:16 #1
bruger og kode for at komme ind er begge admin. Altså admin 2 gange
Avatar billede wibolt Nybegynder
13. oktober 2010 - 14:21 #2
Ok, men hvad er adressen?
Avatar billede heltborg500 Praktikant
13. oktober 2010 - 15:41 #3
Avatar billede wibolt Nybegynder
13. oktober 2010 - 16:36 #4
Mange tak :)
Avatar billede Jesper2370 Nybegynder
20. september 2011 - 17:13 #5
Hej, jeg er ny herinde..

Det jeg kom herind for var, at spørge om, nogen vidste til noget, med at åbne en port, så andre kan komme med ind i den "server", som man nu godt vil have venner med ind i :)

Jeg ved godt hvordan jeg skal komme derind, men jeg er ikke sikker på, hvordan jeg skal få den åbnet

Jeg giver lige et eksempel på hvad jeg har gjordt:
1. Logget ind på routern
2. Klikket mig ind under den knap der hedder, "Advanced"
3. Klikket mig ind på "Port forwarding"
4. Lavet en ny regel (Adder en ny port)
5. Det er så her jeg har problemer

Spørgsmålet:

Hvad er det egentlig som jeg skal have skrevet under alle de ting... som:
Source IP Addresse
Source Netmaske
Dest. addresse

Og så os Portmaps: TCP/UDP
Avatar billede heltborg500 Praktikant
21. september 2011 - 13:19 #6
Jeg er helt blank der, så jeg kan ikke hjælpe dig.
Avatar billede wanthai Nybegynder
30. maj 2015 - 13:11 #7
Hej
Har samme problem, bare med HG 2380.

Kan heller ikke finde en manual til opsætning af routeren, så jeg kan åbne portene til www og ftp samt smtp.
Har forsøgt mig med at bruge templatene. ingen brugbar virkning.
prøvede at oprette nye regler, ingen brugbare resultater.

Så, Please hjælp os,hvis der er nogen derude der har erfaring med Tilgin.

Har kørt med egen server siden 2002 pådiverse routere, men den her kan jeg ikke gennemskue.