Avatar billede Hubs349 Nybegynder
30. september 2010 - 09:34 Der er 7 kommentarer

Windows 7 - Crash

Hej Alle.

Jeg har et mega problem.

Jeg har en Toshiba Satellite, computeren er ca. 1½ år gammel og har kørt upåklageligt. Maskinen er født med Vista, men Toshiba tilbød en meget favorable opgradering, så jeg har fået installeret Windows 7.

For to dage siden skulle jeg genstarte computeren, og derefter ville den ikke starte igen. Der var ikke installeret nogle nye programmer eller lignende. JEg kører ESET antivirus og har ikke fået nogle meldinger om vira eller lignende.

Da jeg pt ikke er hjemme, har jeg ikke adgang til min Win 7 disk. Så jeg har fået fat i en recovery disk fra en ven, der også kører Windows 7 32 bit, den har jeg prøvet at boote fra, men intet virker... Jeg har fundet nogle guides på nettet, men intet virker. Computeren starter som normalt, men efter den har vist windows logoet i opstarten,så kommer der blå skærm, og derefter går den over i en fejlmenu, hvor jeg har prøvet stort se alt. Jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand, men intet virker.

Jeg har pt kun en computer med XP installeret, så jeg med nød og næppe kan gå online, men har ikke mulighed for at brænde DVD´er, kun almindelig cd.

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe, eller henvise til nogle guides på nettet...

Med tårer i øjnene siger jeg på forhånd tak

Thomas
Avatar billede poko1 Ekspert
30. september 2010 - 09:49 #1
Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand? altså i opstart sikkert ved hjælp af F8 og der vælge en tidligere tilstand hvor den virkede
Avatar billede Hubs349 Nybegynder
30. september 2010 - 09:53 #2
Poko1-->

Ja, jeg har prøvet den menu flere gange... Og det hjælper desværre heller ikke
Avatar billede Powerturtle Nybegynder
30. september 2010 - 09:53 #3
Hey Thomas...

Det problem du har der lyder som et typisk windows problem også kaldet "bluescreen of death" efter som jeg har forstået. det er et typisk problem der desværre kommer fra windows, der kan være RIGTIG RIGTIG mange grunde til a den går i blå skærm og det kan tage lang tid at finde ud a hvorfor, men mit gæt er at der er en windåws opdatering der sidder fast. har du mulighed for at gendanne den til måske 14 dage tilbage? så kan det være det hjælper på dit problem.
hvis ikke du kan det eller det ikke hjælper så en formatering a pc plejer at hjælpe. (har det gjort på alle mine indtil videre med få undtagelser) hvis dettei kke virker så lyt efter om harddisken siger "tik" når du starter den, gør den det kunne det godt lyde som en defekt harddisk

Håber dette kunne hjælpe dig lidt på vej, hvis ikke skriv herinde igen og lad os se på det igen (:

Mvh
Patrick Aka Powerturtle :D
Avatar billede Hubs349 Nybegynder
30. september 2010 - 10:02 #4
Hej Patrick.

Jeg har prøvet at gendanne tilbage til et tidligere tidspunkt, men den eneste mulighed der var, var at gendanne den tilbage til d. 23/9, der var kun den ene mulighed. Harddisken siger intet, der er ikke "nye" eller sjove lyde fra computeren.

Med hensyn til opdatering, så har jeg haft et mindre problem med opdatering siden jeg fik den Win 7 cd fra Toshiba. Forstået på den måde, at da jeg opgraderede hentede den opdateringer, og siden har jeg ikek haft mulighed for at opdaterer. Så det er ikke en opdatering der sidder fast.

Jeg ville ikek have noget imod at reinstallere styresystemet, men som nævnt har jeg ikke diskene her, så jeg ved ikek om det er muligt uden diske??? om man kan hente på nettet, enten ved Toshiba, Microsoft eller noget.

MVh

Thomas
Avatar billede Powerturtle Nybegynder
30. september 2010 - 10:06 #5
Hej Thomas

Hmm Toshiba plejer ALTID at give recovery cd'er med men da du ikke har dem med kan det godt give et problem. du burde kunne hente en recovery hos toshiba på deres hjemmeside som du kan ligge ned på cd / usb og så boote derfra,

Med hensyn til dine opdateringer lyder det mærkeligt, eftersom win7 satme udgiver opdateringer som om de har til hesigt at opdatere sig helevejen til nyt styresystem, tror de udkommer med opdatering 1-2 gange om ugen....

Jeg kigger lige på det med recovery og svarer tilbage (:

Indtil da held og lykke

Mvh

Patrick aka powerturlte :d
Avatar billede Hubs349 Nybegynder
30. september 2010 - 10:16 #6
Hej Patrick.

Ja, jeg har hørt det samme fra flere venner, at de opdaterer meget ofte. Men jeg har simpelthen ikke kunne få fat i dem, den har afbrudt på grund af en elle anden server fejl, hvilket er mærkeligt...

Men det kan jo uanset hvad, så ikke skyldes opdateringer...

Jeg prøver at kigge forbi Toshiba...

Men har du tid og lyst, hører jeg gerne fra dig igen

Thomas
Avatar billede Powerturtle Nybegynder
30. september 2010 - 10:34 #7
Hej Thomas

Jeg har kigget lidt rundt på forskellige hjemmeside og det koster omkring 20$ at købe en ny recovery cd.
jeg har givet dig et svar i "privat post" som du burde overveje da det kan være en mulighed

håber lidt a det jeg har skrevet har givet mening. er der stadig problemer skriv herinde igen og vi kigger på det (:

Med venlig hilsen
Patrick Aka powerturtle:D