Avatar billede nono3 Juniormester
11. oktober 2010 - 12:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

WORD - Alternativknepper

Jeg har lidt problemer med "Alternativ-funktionen" i Word.

Alle knapperne hænger sammen, så der kun kan sættes én markering i samtlige boxe i dokumentet.
Jeg har forsøgt med gruppering, men det virker ikke :-(

Er der en som har et hint? :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
11. oktober 2010 - 13:13 #1
Hvordan er knapperne defineret?
Avatar billede nono3 Juniormester
11. oktober 2010 - 13:22 #2
Jeg har oprettet dem via fanen "Udvikler" og gruppen "Kontrolelement".
PT opretett som en Aktiv-X "Alternativknap"

Fleterne er blot oprettet som "OptionButton1" "OptionButton2" osv.
Jeg har forsøgt at gruppere disse ved at markere de enkelte elementer i de ønskede grupper, så markeringen alene er unik inden for den enkelte gruppe, men det virker ikke!
Samtlige kontrol elementer hænger stadig sammen.
Avatar billede supertekst Ekspert
11. oktober 2010 - 13:38 #3
Hvad er formål med anvendelse af Optionsbuttons?
11. oktober 2010 - 13:41 #4
Under Egenskaber for den enkelte Option Button, skal der angives et GroupName.

Højrekklik på en Option Button
Vælg Egenskaber
Indtast samme GroupName for de buttons, der skal grupperes.
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. oktober 2010 - 19:10 #5
Uden at vide noget eksakt om lige præcis den funktion i word, så vil jeg da mene, at der er logik i dit problem.
Hvis du anvender Options Buttons, så ligger det jo indbygget, at respondenten kun skal kunne vælge den ene eller den anden mulighed.
Hvis du vil stille flere valgmuligheder til rådighed for respondenten, så vil det være mere logisk at vælge at benytte checkbokse, som ikke ligger i samme gruppe.
Hvis man grupperer knapperne, så vil det jo virke logisk, at man kan vælge flere af dem. Så vil der jo ikke være nogen ide i, at gruppere knapperne.
/ptj_11
Avatar billede supertekst Ekspert
13. oktober 2010 - 19:20 #6
Det kan godt lade sig gør at oprette OptionsButtons og så sætte dem i Frames bagefter - så virker det efter hensigten.

Hvort mange grupperinger er der brug for?
15. oktober 2010 - 14:17 #7
Lidt respons fra spørgeren???
Avatar billede nono3 Juniormester
01. november 2010 - 19:02 #8
Jeg troede jeg havde fået kvitteret for svaret fra "erikjuul", men det gik åbenbart ikke igennem, men følgende fungerede for mig:

Under Egenskaber for den enkelte Option Button, skal der angives et GroupName.

Højrekklik på en Option Button
Vælg Egenskaber
Indtast samme GroupName for de buttons, der skal grupperes.

Tak hurtig hjælp.

Send svar så tildeler jeg point.
Avatar billede nono3 Juniormester
26. oktober 2014 - 22:55 #9
Lukkes