Avatar billede dompap Novice
13. oktober 2010 - 20:37 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Video streaming til Philips tv (dongle PTA01)

Hej.

Jeg har et problem med at streame video til mit Philips tv.
Streamingen foregår ved, at min pc sørger for at behandle billedet, og blot sender skærmbilledet over til tv'et via trådløs dongle. Dette fungerer egentlig fint nok.

Mit problem ligger i, at den trådløse forbindelse "taber forbindelsen" efter 5-30 minutter, hvorefter jeg skal re-etablere internetforbindelsen og streame på ny.

PC/router opfylder minimumskravene.
PC er en 2,4 ghz quadcore 6600 med 4 gb ram
Win 7
Routeren er en Netgear CG3200 200 mbit router fra Yousee der benyttes til 50 mbit forbindelser.
Dongle fra Philips er PTA01 (54 mbit)

Jeg har nu sat kryptering på lavt niveau, lukket alle irrelevante programmer, deaktiveret windows firewall, deaktiveret windows defender, deaktiveret antivirus program og jeg har stadig problemet.

Hvordan kan jeg foretage fejlsøgning nu ???

Kan fejl skyldes at data sendes ujævnt ?? Kan man "fiksere" dataoverførselshastigheden ???

Hvad filen gør jeg - jeg er helt på bar bund nu.

(Jeg har revet tv'et ned fra væggen og stillet det 40 (FYRRE!) cm. fra min Netgear router. Selv med kablet forbindelse frøs skidtet.)

Det er endnu ikke lykkedes mig at se en hel film i én køre.

Al hjælp modtages med kys-hånd, men en ominstallation magter jeg ikke.

Eventuelt nogle der har kendskab til software der måler på trådløse forbindelser og kommer med forslag til hvorfor forbindelsen afbrydes ???

Dompap.
Avatar billede dompap Novice
14. oktober 2010 - 20:17 #1
Demo versin af packet analyzer viser traffikken, men ikke årsagen til at forbindelsen afbrydes.
Avatar billede dompap Novice
15. oktober 2010 - 21:11 #2
Hmm. Har nu googlet interferens og prøvet at slukke alt trådløst jeg kan komme på (telefon, anden bærbar, mus). Jeg har også forsøgt at sætte routeren i sin "egen" stikkontakt, men alt uden held - ingen bud ?!
Avatar billede sundaydiver Nybegynder
27. oktober 2010 - 15:21 #3
Din router skal holde 802.11n standarden (ligesom din PTA01/00 gør det)
Avatar billede dompap Novice
27. oktober 2010 - 15:27 #4
Ingen problem da.
understøtter b/g/n
router kører 200 mbit

Så det er ikke det der er problemet.

M.v.h.

Dompap
Avatar billede jano59 Nybegynder
08. november 2010 - 13:06 #5
Prøv evt. dette program for at scanne for at se hvilke wifi kanaler som er fri, det kan måske være din router kører på/i samme kanal som andre evt. routere i dit område.

http://www.metageek.net/support/downloads

Prøv evt. også at kigge på om din PC har strømstyring slået til på din netværks enhed (USB driveren) og slå dette fra.
Avatar billede jano59 Nybegynder
08. november 2010 - 13:10 #6
Ahh fik lige øje på "Selv med kablet forbindelse frøs skidtet."
Så er det jo nok ikke trådløs som er din udfordring.

Jeg får selv en CG3200 fra Yousee senere på måneden, så skal jeg da kigge lidt mere på hvad den kan. Måske du kan finde ud af om CG3200 supportere QOS (Quality of service) og indstille denne til det som din streaming benytter?
Avatar billede dompap Novice
08. november 2010 - 14:45 #7
Har prøvet 5 kanaler (spredt fra kanal 2-13) -ingen forskel.
Avatar billede dompap Novice
08. november 2010 - 14:46 #8
.........desværre.

Lige nu er det i øvrigt ligemeget for tv'et er sendt til reparation så jeg har det slet ikke lige nu. :O(
Avatar billede Robinson_kruse Nybegynder
11. november 2010 - 20:19 #9
Hej dompap...

Jeg har nøjagtigt det samme problem som dig og er os ved at rive håret ud... :(

Har du sendt tv til rep, for at få løst det problem du fortæller om eller pga andet?

Du må meget gerne komme med en update når/hvis problemet bliver løst...

Jeg har selv prøvet mange af de ting du beskriver, også uden held... Har ydermere installeret andre programmer til at streame med (Bl.a Tversity) og afprøvet andre pc'er... Derfor kan man vel konkludere at det må være router eller tv der fejler noget...

Har fået et råd som jeg dog ikk har nået at følge op på endnu... Man skulle kunne indstille tiden hvorpå routeren opdatere til 24timer istedet for hver time da det måske kan være det der gør at fobindelsen ryger?! Har os overvejet om det betyder noget om man kører med statisk eller dynamisk ip?!
Avatar billede dompap Novice
11. november 2010 - 22:49 #10
Hej Robinson! (mit indlæg blev lidt langt - håber det går).

Hvordan er din konfiguration, d.v.s. din pc, hvilken router og hvilken philips model er der tale om ?

1. Så er vi (desværre) i samme båd.
2. Tv'et er sendt til reparation p.g.a. at det tænder af sig selv kort tid efter at jeg har slukket for det OG så er der i øvrigt lodrette striber på hele skærmen. Dette er de to "hoved"problemer, men problembeskrivelsen med ovennævnte er afleveret på skrift til Elgiganten.
3. Midlertidig update er, at Philips mener at donglen kan sidde for tæt på skærmen og dermed få interferens fra fjernsynet, så Philips vil sende et usb-forlængerkabel (jeg ved ikke om de har tænkt, at det så skal sidde og dingle en meter fra skærmen ?!), men jeg har mine tvivl - lige nu kan jeg jo ikke teste særlig meget.
4. Jeg forsøgte også "Twonkymedia", men det kunne jeg ikke rigtig finde ud af at bruge (og gad/gider mildest talt ikke bruge særlig meget krudt på det før jeg har rimelig sikkerhed for at det andet virker).

M.h.t. at få routeren til at opdatere for hver 24. time i stedet for en gang i timen tror jeg ikke rigtig på. (Det gør jeg ikke fordi jeg i mange test oplevede at systemet crashede mellem 5 og 20 minutter henne i forløbet, d.v.s. flere crash i løbet af en time og ikke kun ét crash i timen).

Statisk/dynamisk IP - har ingen anelse om det skulle gøre nogen forskel. Har svært ved at forestille mig det, for så burde bærbare pc'ere på internt net vel også miste netforbindelsen i tide og utide, men det er jo ikke tilfældet.

Se denne test af trådløs routere : http://www.tomshardware.com/reviews/802.11n-wireless-router-access-point,2605-20.html
det synes ikke at være ligegyldigt hvilken router man har.

Jeg har læst om, men ikke prøvet bandwidth meter der skulle kunne bruges til at måle stabilitet i trådløse netværk - hvis du er frisk så lad mig høre evt. testresultater.

Jeg er i øvrigt kommet frem til følgende regnestykke for "standardspillefilm" (alt i runde tal, d.v.s. 1.000 kb = 1 mb o.s.v. - ikke noget med 1024 kb = 1 mb ;O):

divx fil ca. 800 mb
dvd-kvalitet  ca. 4.500 mb
bluray/mkv kvali  ca. 25.000 mb (?)

1½ time = 90 min = 5.400 sekunder

For at streame 800 mb på 5.400 sekunder skal der således blot spadsere 0,15 MB igennem pr sekund - eller 1,2Mbit / sek.

For at streame 4.500 mb på 5.400 sekunder skal der spadsere 0,80 MB igennem pr sekund - eller 6,7 Mbit / sek.

For at streame 25.000 mb på 5.400 sekunder skal der spurte 4,6 MB igennem pr sekund - eller 37 Mbit / sek.

Jeg kan kortvarigt streame med en stabil forbindelseshastighed på 3 MB / sek. - eller 24 Mbit / sek, hvilket giver en udmærket filmkvalitet (kortvarigt ;O))

Alt burde - i teorien - kunne streames da donglen fra philips er en 54 mbit dongle. (Det har jeg ikke kunnet finde nogle steder på nettet, men i et skærmbillede på fjernsynet mener jeg at der på et tidspunkt stod, at det er en 54 mbit dongle).

Nu er teori og praksis jo ikke altid det samme. Jeg var så sent som igår på besøg hos et vennepar der havde "lidt" problemer med det trådløse. På trods af en 54 mbit router og et 150 mbit usbnetkort kunne intern trafik kun køre med 0,5 MB / sek. (i teorien burde det vel være 6 - 6,5 MB / sek. men praksis er så 0,5 MB / sek., d.v.s. under 10% af fuld kapacitet.

Som udgangspunkt skulle der derfor ikke være problemer i overførsler, sålænge forbindelsen er stabil, men måske virker det alligevel ambitiøst at presse full HD materiale gennem en 54 mbit forbindelse - det er måske bare mig ?!?

Lige nu ser jeg hvad der sker, men jeg tror ikke på, at det kommer til at virke nogensinde (måske ikke så optimistisk, men sådan er det).
Skal fjernsynet ombyttes helt, overvejer jeg at købe et helt andet fjernsyn i stedet for.
Bliver fjernsynet repareret, overvejer jeg lige nu en løsning der involverer en harddisk med trådløst net. I så fald vil jeg kunne overføre film trådløst til denne harddisk og herefter afspille disse kablet via HDMI. Fordelen vil være, at der kan pauses/spoles/genoptages i filmen ligesom risiko for hakken minimeres hvis film ikke streames trådløst "live", men først sendes til en harddisk. Herudover skal pc ikke være tændt for at afvikle streaming-software. (Jeg synes i øvrigt heller ikke at det er supersmart, at der skal afvikles software fra en pc, da det (som jeg forstår det) udelukker muligheden for, at have en NAS kørende og afvikle film herfra helt uden pc skal starte).

Mine overvejelser i den forbindelse går på
Popcorn Hour C-200
eller
Xstreamer

Se f.eks. http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=51&ma1=354&mo1=89&p1=6563&ma2=89&mo2=173&p2=8671&ph=11 (håber link virker - giver gode sammenligningsmuligheder).

Hvis du bliver klogere vil jeg da også gerne høre det.

Et af Philips´ forsøg var, at jeg kunne prøve med en anden pc, og det kan jeg da også godt forstå, men nu er systemkravene pænt høje, så derfor ligger jeg ikke lige inde med en mindre testopsætning med 5 pc'ere og 8 forskellige routere.
(Det er jo supernemt for Philips, at sige prøv det..... nå det virkede ikke, jamen så prøv det.... nå det virkede heller ikke, jamen så prøv.......o.s.v. (you get the point).

/Håber vi kommer frem til en god løsning.

M.v.h.

Dompap
Avatar billede jano59 Nybegynder
12. november 2010 - 08:39 #11
O.T!

"
M.v.h.
Dompap
"

Re.Dine indlæg, kan du ikke ændre dit navn ?
Jeg kan finde på fuglenavne der passer bedre..

Uglen f.eks.

;-)
Avatar billede dompap Novice
12. november 2010 - 08:43 #12
Hej Jano59

Det vælger jeg at tage som en kompliment :O)

Valget af navn måtte gerne stå i kontrast til "eksperten".dk og vise lidt ydmyghed overfor de problemer man sidder med, for der er altid én der ved (meget) mere end én selv ;O)

/Dompap
Avatar billede Robinson_kruse Nybegynder
12. november 2010 - 09:47 #13
Hej Dompap...

Jeg må os sige at jeg er rimeligt pesimistiksk omkring at få løst det her problem.. De laver vel ikk et tv hvor man skal ha en doktorgrad i pc for at kunne bruge dets funktioner :) Og det med forlængeren til USB donglen lyder da helt hen i vejret...

Jeg har længe overvejet at købe ene PS3 og så kan jeg jo streame til den og på den måde komme rundt om problemet (håber jeg), men det vel ikk meningen man skal købe ekstra/andre medier for at få tingene til at fungere...

btw mit TV er et Phillips PFL407605\h som jeg lige har købt...

Og forresten tak for det fyldestgørende indlæg, der var da lidt at overveje/tænke over... :)

Jeg håber sq vi kommer problemet til livs for det er da pisse irriterende...

Go weekend...

Mvh Robinson_kruse :)
Avatar billede dompap Novice
12. november 2010 - 10:43 #14
Hej Robinson.

Vær opmærksom på, at PS3 er Sony - Sony har (det kan man se på nettet) meget restriktive forhold til hvilke filtyper der kan afvikles. Jeg overvejede det samme, men kan se, at andre har problemer med afvikling af filformater - og det gider jeg altså ikke - det er mit liv for kort til. Vælger du denne løsning ville jeg nok google det lidt inden så jeg kunne

X-streamer skulle (iflg. nettet) afvikle alle gængse filtyper - og det har jeg også hørt fra én hvis kollega har sådan én.

På digitalversus som jeg linker til kan du se forskellige løsninger, men ingen suveræn vinder. Overførselshastigheder er dog værd at bide mærke i - især hvis producenterne oplyser overførselshastigheder i solskinsvejr og medvind ned ad bakke.

(Media playere kan selvfølgelig ikke bruges som spillekonsol ;O))

Hvilken router har du i øvrigt ??

Som du også skriver - og jeg tænkte det samme - det kan ikke være rigtigt, at man skal være datamatiker eller lignende for at koble det her sammen - "fru Jensen" ville have kastet håndklædet i ringen allerede inden pappet var tørt.

God weekend til dig også.

/Dompap
Avatar billede Robinson_kruse Nybegynder
12. november 2010 - 11:36 #15
Hej Dompap...

Kan på stående fod ikk lige huske hva min router hedder (er på job), men det var en TDC leverede i forbindelse med installering af net og TV...

Jeg afspiller hovedsageligt AVI, MKV og divX filer, ved faktisk ikk om PS3'eren understøtter disse formater, men det er vel dem man må kalde de mest gængse. Men skal da stadig undersøges om PS3'eren understøtter dem... :)

Jeg undrer mig faktisk over man ikk kan finde mere om det her problem på nettet, og overvejer derfor også om vi måske kunne være "en enlig svale" for hvis det var et generelt problem ville folk da brokke sig mere, og phillips ville vel os have gjort noget for at løse problemet... Vi kan umuligt være de 2 eneste der bruger stremingsmuligheden på tv'et...
Avatar billede dompap Novice
12. november 2010 - 12:09 #16
Helt alene er vi ikke, men jeg undrede mig også over at der ikke var flere - idéen om at streame må da virke tiltalende for rigtig mange (en lille NAS et eller andet sted, og så ikke store klodser i nærheden af TV'et).

http://blog.hznet.nl/2009/06/philips-8000-series-and-dlna-not-really/

Håber igen at link virker, men symptomer er de samme.

/Dompap
Avatar billede dompap Novice
15. november 2010 - 22:47 #17
Blot lige en kommentar til denne "lille" tråd.
Der er bestilt LCD-kabel og en boks (!?) til fjernsynet - så der går 10 dage inden vi får det retur - 10 dage - lad os nu se !!!

HDD-afspillere der er i overvejelse:
Dune HD Max
Sony BDP s-770
Popcorn Hour C-200
Xstreamer Pro
PS3

/Dompap.
Avatar billede Robinson_kruse Nybegynder
17. november 2010 - 12:35 #18
Hej Dompap...

Fik lige et godt råd idag af en med en del forstand på computer, som jeg skal ha testet...

Han mener klart det er routeren som er problemet, og at vi skulle prøve at ændre krypteringen på routeren til en WEP-krytering istedet for en WAP2-kryptering...

Desuden nævnte han os at routeren skulle være gearet til at overføre så store mængder data, så hvis det er en gammel eller dårlig router så kan det os være problemet...

Håber det kan hjælpe...
Avatar billede dompap Novice
17. november 2010 - 14:28 #19
Hej RK (forkortet)

Jeg har prøvet at slå AL kryptering fra - det virker ikke hos mig(desværre).

Routeren jeg har er en forholdsvis ny CG3200 200 mbit router.

Det er klart, at hvis det er en gammel 54 mbit router er man allerede bagud på point fra starten.

/Dompap
Avatar billede dompap Novice
27. november 2010 - 16:10 #20
Opfølgning.

Så kom tv'et retur fra reparation efter 3 uger (nu blot med andre fejl på - så god fornøjelse til dem der vil købe Philips fjernsyn - check modelnummer først og check softwareopdateringsside - til den model jeg har købt er der HYPPIGE opdateringer - få det nu fixet Philips !). Og ja - jeg HAR opdateret softwaren da denne jo blev opdateret mens fjernsynet var til reparation.

Nå, men for et par dage siden modtog jeg så en bandit af et usb-forlængerkabel fra Philips kundeservice da der muligvis kunne være interferens fra fjernsynet der kan minimeres ved, at udb-donglen kommer længere væk fra fjernsynet. Dette bevirker dog ikke at der kan sendes video i HD opløsning (720p).
Når jeg streamer et 1 times videoclip der fylder 1,5 GB kan nettet ikke trække det (på trods af en 200 mbit router).

Har nu også bokset lidt med trådløst net og måling både hos mig selv og hos et vennepar. Om disse mbit angivelser på routere er helt hen i vejret og superteoretiske ved jeg ikke, men jeg kommer under ingen omstændigheder i nærheden af de angivne mbit hastigheder hverken under G- eller N- standarden.

Jeg må erkende, at tingene ikke kommer til at virke trådløst, og at køb af dongle (og dette tv) er en fejltagelse af dimensioner.

Løsningen må nu blive en ekstern afspiller af en art (f.eks. Popcorn Hour C-200) eller anden boks.

Jeg lukker derfor spørgsmålet og håber at andre tænker sig om hvis man overvejer et Philips fjernsyn.

/Dompap