Avatar billede nickoe Nybegynder
19. oktober 2010 - 22:43 Der er 2 kommentarer

Chapter style med forskelligt billede

Jeg er ved, at designe en chapter-stil hvor jeg godt kunne tænke mig at det var muligt, at definere et forskelligt billede afhængig af overskriften. Dette billede skal flyde til højre og være samme (i hvert fald sådan cirka) højde som chapter-overskriften med nummer og tekst. Imens skal bredden af det inkluderede billede være svarrende til minde end \textwidth. Se vedlagte billede; http://peecee.dk/uploads/102010/chimg1.png.

Hertil skal det være sådan, at man for hvert kapitel kan specificere det billede der skal inkluderes.

For eksempel:
[code]\chapter{Lorem ipsum}{./sti/til/billede}[/code]
Dette skal så resultere i "Figur i Baggrunden"-eksemplet.

Så det essentielle spørgsmål må være: Hvordan får jeg lov til at definere et tilhørende billede til hver \chapter makro?

Som underspørgsmål er der også: Hvordan får man figuren placeret under overskriften? Men dette må måske vente til en anden tråd, til jeg får løst det selv eller at der er en der lige kan svinge det ud mellem fingrene.
Avatar billede aliaz Nybegynder
20. oktober 2010 - 08:10 #1
Udmærket forklaring af dit problem, men du mangler lige at give lidt info på din dokumentklasse. Bruger du memoir?
Avatar billede nickoe Nybegynder
20. oktober 2010 - 16:47 #2
Ja, jeg bruger memoir.