Avatar billede ttkc_ali_g Nybegynder
25. oktober 2010 - 13:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilslut sony Bravia 40EX501 til trådløs netværk

Hej Der Ude.

Min søster har lige købt sig et Sony Bravia 40EX501, og det vil hun gerne have på vores Trådløse netværk.

sony anbefaler man bruger deres trådløse usb Wifi Adapter (UWA-BR100)med 12Mbps hastighed, til en fin pris af godt 600,-

kan i anbefale nogen andre Usb wifi adapter der virker til denne model tv, og eventuel med støre hastighed?

der er kun et usb stik i tv'et, kan jeg sætte en usb hub til, så jeg har flere stik, så hun slipper for at skulle skifte mellem usb wifi, og hendes usb Hdd?

der er et netværks stik RJ45 i tv'et, så man kan koble det til en router/swithe.
jeg har en gamle aflagt trådløs router (Netgear WGR614 v5) liggende her hjemme, kan jeg koble tv'et til den og bruge den som mit trådløse netkort, og så koble den på mit trådløse netværk (D-link DIR 655) her hjemme, og hvordan gør jeg, og er det en god løsning?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
26. oktober 2010 - 21:20 #1
Jeg prøver at svar på spørgsmål 3: Normalt vil man anvende en trådløs LAN adapter, f.eks. DLINK DWL-G810! En trådløs LAN adapter er en lidt overset dims:-) En USB adapter er super når man har en driver der passer, ellers er det noget skrammel. En trådløs LAN adapter har bare et RJ-45 stik og en antenne, og kan kobles til alt udstyr med et RJ-45 stik uden nogen som helst driver (ud over den til netkortet, men i et TV er det jo ikke noget issue)
//Tommy
Avatar billede ttkc_ali_g Nybegynder
27. oktober 2010 - 16:02 #2
tak tommy.

håber du får rat og det fungere, for det bliver den måde vi prøver det på til og starte med.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
27. oktober 2010 - 19:32 #3
Takker:-)

//Tommy
Avatar billede jakobcl Nybegynder
28. oktober 2010 - 10:44 #4
Hvis du har en DIR-655 er det ikke en DWL-G810 du skal have, men t.ex. en DAP-1522 da den kan N standarden som routeren. Det har DWL-G810 ikke.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
28. oktober 2010 - 10:52 #5
DIR-655 og DWL-G810 understøtter begge 802.11g, så de kan fint snakke sammen!
Avatar billede jakobcl Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:13 #6
Det er korrekt. Men hvis man t.ex. har TV'et og en PC med N netværkskort. Så vil du køre G med TV'et men samtidig falde i forbindelsen til PC. Så det bedre at køre ren N.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:42 #7
jeg skal ikke gøre mig til ekspert i hvordan den enkelte router håndtere forskellig typer trafik! Men routerne understøtter ofte både officielle standarder og egne standarder, og jeg går ud fra at det er der også taget hånd om. Personligt vil jeg nok holde mig fra 802.11b (max 11MBit) standard, men 802.11g er nok den mest udbredte standard i dag!
Avatar billede jakobcl Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:52 #8
Nja, det har ikke så meget med routeren at gøre, men standarderne. Man kører enten på den ene eller den anden.

Man kan så få routere, der kan køre på forskellige bånde. 2,4 og 5 Ghz. I dette tilfælde skal man t.ex. op i en DIR-855.