Avatar billede dolle1 Nybegynder
07. november 2010 - 10:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

se sim kort nummeret

er det muligt at se simkort nummeret ved at taste en kode på telefonen
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2010 - 10:29 #1
Står dette nummer ikke på bagsiden af kortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2010 - 10:31 #2
Prøv at kontrollere din regning, om det skulle stå der.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2010 - 10:32 #3
Hvilket teleselskab?
Avatar billede irminger Praktikant
07. november 2010 - 10:38 #4
hmm..jeg mener kun du kan få simkort nr. ved at læse på bagsiden af simkortet. Er det IMEI nummeret du mener?

- irminger
07. november 2010 - 10:44 #5
http://www.mobilsiden.dk/tips/imei-nummer,lid.1513/

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5373 ->
ved at taste *#06#. IMEI nummer kommer herefter frem i telefonens display...
Avatar billede webweaver Praktikant
07. november 2010 - 10:47 #6
Normal skal du have dit simkort ud og læse det på det. Der står det nemlig. En lang kode på 4 - 5 linier ofte.

Der er dog nogle som siger at man kan skrive en kode på telefonen, og så skulle dette tal vises. Jeg er dog ikke rigtig sikker på at det er korrekt. Men prøv at taste #*05* og se hvad der sker.
Avatar billede webweaver Praktikant
07. november 2010 - 10:49 #7
Ahh kan se karise_larry har fundet noget til dig.
Men jeg var da tæt på med mit forsøg på #*05* :P *#06# var åbenbart koden :)
07. november 2010 - 11:01 #8
"Google er din Ven" *S*
Avatar billede dolle1 Nybegynder
07. november 2010 - 11:17 #9
da jeg fik en ny iphone 4 skulle jeg bruge et micro sim kort havede jeg hørt at man bare kunne klippe det ned i størelse og det kan man også og det virker
men skal man så have flytte sit nummer til et andet udbyder skal der udfyldes en fuldmagt som inde holder simkort nummeret og det er nu klippet bort -- her har vi så problemet simkort nummer ???
Avatar billede webweaver Praktikant
07. november 2010 - 11:55 #10
Fandt ikke det helt vilde over Google.
Ihvertfald ikke de 4 - 5 første steder, jeg var inde og kigge på :)

Jo men dolle1, kan du så ikke bare indtaste koden på telefonen, så nummeret vises i displayet, nu hvor det fysisk er klippet væk?
Avatar billede dolle1 Nybegynder
07. november 2010 - 12:07 #11
jo Lasse - men hvilken kode skal jeg taste for at se simkort nummeret ?
Avatar billede webweaver Praktikant
07. november 2010 - 12:50 #12
Som karise_larry skriver i #5, så skal du indtaste følgende,
*#06# og IMEI nummeret vises i displayet :)
Avatar billede dolle1 Nybegynder
07. november 2010 - 16:05 #13
Hej Larry
Det er ikke imej nummeret på telefonen
Jeg skal bruge men simkort  nummeret altså det nummer som skortet har
Avatar billede hapne Nybegynder
08. november 2010 - 09:57 #14
Hej dolle1

Se på din regning, der står dit sim kort nummer.
Ellers kontakt din teleudbyder, de kan oplyse det.
Avatar billede dolle1 Nybegynder
08. november 2010 - 10:32 #15
Der var du jo nok kvik
Tak for hjælpen  det gjorde det ,,,nu kan jeg komme videre og for øvrigt tak til de andré der forsøgte at hjælpe MIG
Avatar billede webweaver Praktikant
08. november 2010 - 17:22 #16
Det er altså ikke meningen, at du skal give dig selv pointene!! Dem skal hapne da have. Come on dolle1.

Du kan jo oprette en tråd der hedder point til hapne, så kan han smide et svar der.
Avatar billede wanthai Nybegynder
09. marts 2012 - 11:04 #17
Dejligt med din anvisning. Det var lige det jeg havde brug for.

Kan det lade sig gøre at lave guide over de forskellige koder der knytter sig til en mob.tlf?
Avatar billede wanthai Nybegynder
09. marts 2012 - 11:30 #18
Der var jeg lidt for hurtig.

Det var SIM-kort nummeret spørgsmålet gik på, og det du får her er dit IMEI nr. som  er tlf. interne nr.