Avatar billede Oldboston Nybegynder
27. november 2010 - 09:12 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Uniblue Speed Up My PC

Jeg installerede for en måned siden "Tune Up My PC", som jeg er ret glad for. Når man ikke er særlig skarp til IT-teknik, synes jeg at det program er godt til at lokalisere problemer og komme med gode forslag til at løse dem. Det kostede vist 25 USD, det er ikke slemt.
Men jeg får ofte mails fra Uniblue, der vil sælge mig deres "Speed Up My PC"-programmel. Testprogrammet fra Uniblue Speed Up påstår, at der er 16.000 fejl på min PC, som sinker processen.
Nu spørger jeg, om I på Eksperten har erfaringer med de to programmer? Virker de på forskellige områder? Supplerer de hinanden? Eller er det overflødigt med Speed Up, når man har Tune Up?
Jeg har også set at Tune Up My PC har lavet et nyt program, som kan bruges til at undertrykke de mange programmer, man efterhånden har på sin PC, sådan at de ujje fjernes helt, men bare ligger stand by. Det lyder rigtig smart, synes jeg. Men hvad siger Eksperterne?
Venlig hilsen
Oldboston
Avatar billede AViGu Nybegynder
27. november 2010 - 09:26 #1
Jeg vil ikke være 100% sikker på dette, men jeg genoprettede en PC i går, der var smækfyldt med MalWare.
Da jeg fik den startet op, havde Windows selv blokeret Uniblue, og ved en opdatering og scanning med MalWarebytes AntiMalWare (MBAM)fandt den faktisk noget der hed Uniblue som værende MalWare.

Som udgangspunkt installerer jeg aldrig "Tune up" programmer, jeg tror ikke på at et stykke software kan gøre computeren hurtig.
Installer istedet CCleaner, og lav en grundig oprydning i ny og næ.

God SNE weekend
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2010 - 09:42 #2
Jeg er enig med Avigu i at det er meget sjældent at disse programmer virkelig øger hastighed på pc. Og jeg har prøvet Uniblue produkterne i en prøveperiode, for at teste dem. Og måtte erkende at de ikke gjorde det som de skulle. Jeg havde dog ikke de samme erfaringer med at andre sikkerhedsprogrammer advarede mod det. Men de er faktisk ikke bedre end CCleaner som er gratis.
Komputer for alle lavede en test af disse programmer i september i år, hvor købe programmet Tune-Up Utileties vandt (300 kr). Envidere anbefalede de at bruge CCleaner (gratis), som mange herinde også bruger
27. november 2010 - 10:09 #3
Velkommen til E. ...

http://www.eksperten.dk/spm/924313#reply_7688162

http://www.eksperten.dk/spm/896485#reply_7590528 - se lidt debat her og lignende programmer
Avatar billede Oldboston Nybegynder
04. december 2010 - 20:56 #4
Tak for svarene til jer alle tre.  Da jeg i en periode prøvede Uniblues Speed-Up program fik jeg en fornemmelse af, at det gjorde min PC langsommere. Efter at have læst jeres svar, har jeg helt afinstalleret det. Til det formuål bruger jeg Revo Uniinstaller, som jeg synes er virkelig effektivt.
Så nu kører jeg videre med Tune Up - programmerne, og jeg vil så også¨prøve at installere CCCleaner, som jeg ikke kendte i forvejen.
Tak fordi I tog tid til at svare. Jeg vil prøve at fordele pointene ligeligt imellem jer. Hvis det ikke lykkes, er det fordi jeg ikke har prøvet det tidligere.
Venlig hilsen, Oldboston
Avatar billede Oldboston Nybegynder
04. december 2010 - 20:59 #5
Ja, jeg skriver igen, for jeg har læst Ekspertens vejledning i, hvordan man tildeler points.  Men det eneste sted, jeg kan finde den omtalte boks til at acceptere et svar, er ved mit eget indlæg for nogle minutter siden. Jeg havde jo ikke tænkt mig selv at tage points for mit eget spørgsmål......så hvad gør jeg mon nu, når jeg helst ville dele de 30 points ligeligt mellem jer tre?
04. december 2010 - 21:12 #6
04. december 2010 - 21:13 #7
Ping...

Dette er så et [svar] fra mig...

PS: Som standard skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står...
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2010 - 21:58 #8
Svar til deling med andre
Avatar billede AViGu Nybegynder
05. december 2010 - 20:06 #9
Og herfra, as well :)
Avatar billede AViGu Nybegynder
05. december 2010 - 20:07 #10
og et sidste tillæg.

Revo er et godt program til afinstallering. Det fjerner meget af det "skidt" som alle programmer efterlader.
Ccleaner fjerner nu også meget af det, efter en "almindelig" afinstallation :)
Avatar billede IT-kanien Nybegynder
29. maj 2012 - 20:07 #11
Så vidt jeg kan læse på deres danske hjemmeside http://speedupmypc-download.dk/, så yder fuld refusion på Speedupmypc, hvis man som kunde ikke er tilfreds med produktet. Regner da med de holder deres ord.