Avatar billede flemche Nybegynder
15. december 2010 - 19:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave en dropline menu kun i CSS

Hejsa

Jeg har været på udkig efter en menu kun lavet i html og css.
Det skal være en dropline menu som f.eks på disse sider:

http://www.cssplay.co.uk/menus/pro_line_down_fly.html#nogo

eller

http://www.kmd.dk/irj/portal/anonymous?NavigationTarget=navurl://ef7070e5d024947041d007824eacee22

....Ja jeg ved ikke helt om KMD er det man kalder en dropline menu, men det er der hen af.

Jeg har fundet noget hvor selve funktionen dropline er lavet i java, men da jeg ikke har styr på dette, har jeg ikke mulighed for at modificerer det efter mit behov.

Derfor vil jeg høre om der er nogen som ved om det kan laves i CSS og hvordan.

/Lemche
Avatar billede keysersoze Guru
15. december 2010 - 20:03 #1
Menuen på det første link er lavet med ren html/css - nemlig vha ul og li tags. Du kan se færdig kode og eksempler her http://www.seoconsultants.com/css/menus/tutorial/ - det kræver "kun" lidt opsætning i CSS at få tilpasset til ens designbehov og så kan du jo lade dig inspirere af eksemplet på dit link hvis du vil lægge dig tæt op ad den.
Avatar billede webweaver Praktikant
15. december 2010 - 21:37 #2
Den anden kan du også sagtens lave med ren HTML/CSS.
Du kan sådan set ikke lave den med andet. Den indeholder jo slet ikke noget interaktivt, men bare nogle links og så en tabel, nogle divs eller listepunkter nedenunder med nogle underpunkter og en hover effekt over disse.

Har lige ultra kort lavet et eksempel på hvor let at den egentligt kan laves. Har dog ikke testet det i andet en IE8 nu her. Ved dog at det også virker i andre browsere ... Det er også lavet med tabeller. Det er lidt federe at køre med divs nu om dage :-) Men som sagt det er bare et hurtigt eksempel strikket sammen.

http://www.lasse-jensen.dk/eksperten/dropline.html
Avatar billede flemche Nybegynder
14. august 2014 - 09:44 #3
Kan I ikke skrive et svar så for I point.

Beklager det meget sene svar.

/Flemming
Avatar billede keysersoze Guru
14. august 2014 - 10:01 #4
svar