Avatar billede Slettet bruger
17. december 2010 - 11:13 Der er 6 kommentarer

Show/hide div if else

Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor dette ikke virker?

<script type="text/javascript">
var thread10 = {ANSWERS};
function displayDiv() {

    if (thread10 != 0){
        document.getElementById('divLatest10').style.display='block';
    }
    else {
        document.getElementById('divLatest10').style.display='none';
    }
</script>

<div id="divLatest{ID}" class="latest" style="display: none;">
    {ANSWER_TIME} {LANG|af} {ANSWER_USERNAME}
</div>
Avatar billede majbom Novice
17. december 2010 - 11:18 #1
hvad vil du gerne?

hvad er det meningen at thread10 skal indeholde? strengen {ANSWERS} ?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2010 - 11:21 #2
Nej, det er sådan at hvis der ikke er nogen svar, {ANSWERS} = 0, så skal div'en ikke vises. Men hvis der ER svar, {ANSWERS} = 5 f.eks., så skal div'en vises.
Avatar billede majbom Novice
17. december 2010 - 11:35 #3
og hvor kommer {answers} fra?

du kalder jo heller ikke funktionen? eller?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2010 - 11:37 #4
Jo jo. :)
{ANSWERS} bliver hentet fra databasen. {ANSWERS} er bare et tag. Så hvis der ikke er nogen svar til tråden, så er {ANSWERS} = 0, er der 2 svar til tråden, så er {ANSWERS} = 2.
Avatar billede majbom Novice
17. december 2010 - 12:29 #5
okay, men kalder du så funktionen?

og har din div id divLatest10?

får du en script-fejl?

kan man se siden?
Avatar billede webblaster2011 Nybegynder
21. december 2010 - 09:24 #6
Er der en grund til at din Div har et dynamisk id divLatest{ID}
hvis der er tale om at det er en dynamisk liste af div'er hvor du vil skjule/vise den sidste div. Vil du kunne gøre det nemmest hved at bruge jquery biblioteket så vil din kode se sådan her ud:

<script type="text/javascript">
var thread10 = {ANSWERS};
function displayDiv() {

    if (thread10 != 0){
        $('.latest:last').show()
    }
    else {
        $('.latest:last').hide()
    }
</script>