Avatar billede manchester-united Nybegynder
08. januar 2011 - 22:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fastgøre programmer i proceslinjen

Jeg kom til at fjerne Internet Explorer fra proceslinjen og ønsker at fastgøre det igen, men får ikke lov.

Har læst på Microsoft, at hvis programmet - man ønsker at fastgøre - kører, så skal man højreklikke på ikonet i bunden og så vælge fastgør til proceslinje. Men den mulighed får jeg ikke.

Så prøver jeg "Hvis programmet ikke kører" at finde det ved hjælp af startknappen og så højreklikke på det. Men her kommer muligheden heller ikke frem.

Jeg har forsøgt at venstretrykke og holde musen nede på ikonet og så trække ikonet ned, men når musen med ikonet når bunden, så kommer der en cirkel med en rød streg igennem frem og indikerer, at det må jeg ikke. Om jeg så trækker den helt mod højre, får jeg ikke lov.

Jeg kører windows 7 og da jeg ikke har haft det før, så ved jeg ikke lige, hvad jeg skal gøre.

Der er ikke oprettet flere brugere, kun mig med tilhørende adgangskode. Så det har vel ikke noget med administrator-rettigheder at gøre - eller hvad ??

Der er ingen programmer, der kan fastgøres.
Avatar billede manchester-united Nybegynder
08. januar 2011 - 23:50 #2
SOM SKREVET SÅ ER DET PRØVET
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2011 - 01:30 #3
Du skal ikke svare selv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2011 - 01:31 #4
Windows systemgendannelse - prøv det.
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2011 - 08:50 #5
DU SKAL HELLER IKKE RÅBE AD OS. - det kommer du ikke langt med og du vil få mindre hjælp :-)
Nu kunne det jo være at du ikke have udført det rigtigt eller ikke forstået hvordan.

Hvis alt er låst, så kunne det jo tyde på andre ting ?
Selvom du skriver at du er admin. er der så andre installations problemer?

Hvad med at køre disse :
Gennemfør det du kan fra nedenstående 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede manchester-united Nybegynder
09. januar 2011 - 13:09 #6
Haverslev: Undskyld, men jeg læste dit første forslag som at du ikke havde læst, hvad jeg havde skrevet.

Men men men, inden dit seneste indlæg, var jeg igen rundt på nettet og læse og fandt et indlæg, som hjalp mig.

Lige efter at have installeret diverse ting med mit nye windows 7, var jeg irriteret over pilene på genvejstasterne på skrivebordet. Her på eksperten (http://www.eksperten.dk/spm/791003) læste jeg, at de kunne fjernes ved at åben regedit og så ændre "IsShortcut" til "AriochIsShortcut".

Det fjernede pilene, men fjernede åbenbart også muligheden for at fastgøre programmer til proceslinjen.

Tak for Jeres hjælp dog.

Ved ikke om I har lyst til så at hjælpe mig med en anden måde til at få fjernet pilene fra genvejstasterne, nu når regedit-metoden ikke er brugbar (uden at det går ud over noget andet).
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2011 - 16:00 #7
Brug dette lille program: http://www.howtogeek.com/geekers/up/FxVisor32.msi

Har selv lige testet det og det virker som det skal.
Avatar billede manchester-united Nybegynder
09. januar 2011 - 18:02 #8
Tak for det John. Det virkede (men det havde du jo allerede tjekket).
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2011 - 19:19 #9
Svar :)