Avatar billede cali1 Mester
20. januar 2011 - 21:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjerne Toggle toolbar - W7 ultimate

Jeg har været så dum at hente cutePDF writer - men med denne fulgte den irriterende toggle toolbar. Den kan ikke afinstalleres som andre programmer - det er lykkedes mig at fjerne noget af den med hijackthis - men den optræder stadig i min firefox - og der er ganske givet flere rester af den jeg ikke kan se. Den er lumske idet den ikke optræder med navn ved log - men kun med toolbar.

Hvordan finder og sletter jeg resterne af toggle?

Helst ikke med combofix, den har jeg ikke gode erfaringer med.

Hvad kaldes goggle - spyware/malware eller noget helt tredie?

På forhånd tak
Avatar billede cali1 Mester
20. januar 2011 - 21:09 #1
Undskyld jeg mente: Hvad kaldes Toggle.... osv....
20. januar 2011 - 21:48 #2
Generelt: Alle disse 'tilbuds' programmer kan altid FRAvælges, hvia man typisk vælger [Advanceret] eller lign. i programmet istedet for at bare knaste [ENETR] [ENTER] [ENTER] med lukkede øjne; har oplevet det utallige af gange...

---

Under hvilket OS:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

...Den kan ikke afinstalleres ... - hvordan skal det forståes ?

---

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html - prøv denne...
Avatar billede cali1 Mester
21. januar 2011 - 08:50 #3
Tak Larry. Jeg prøvede at installere programmet uden de tilvalg som man kunne sætte flueben ved/fravalg - og så kunne programmet ikke installeres. Installerede så det hele og prgrammet virker, tænkte så at jeg kunne gå i kontrolpanelet og afinstallere toggle prøvede først ordinært - sidenhen med CCleaner men programmet ville ikke forsvinde, der skete bare intet når jeg bad om afinstallering. Jeg tror jeg havde stået overfor samme problemstilling selvom jeg havde valgt at installere ud fra "avanceret" - men næste gange vil jeg da prøve dit forslag.

Kender du nogen free pdf-creator, som er ok og ikke medbringer en masse crap?

Vil prøve revouninstaller når jeg kommer hjem.

Fandt i går aftes ud af at prgrammet havde lagt nogen tilføjelser ind på firefox, dem kunne jeg så gå ind og fjerne og så komme af med toggle der - men det skulle undre mig om ikke der ligger noget fra programmet og kører et eller andet sted alligevel....

Foreløbig tak.
Avatar billede cali1 Mester
22. januar 2011 - 10:56 #4
har nu prøvet revo - når jeg prøver at afinstallere toggle-bar får jeg meddelelsen "Kunne ikke køre programmets af-installation. Kan skyldes ugyldig af-installeringskommando!
22. januar 2011 - 11:08 #5
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

Der kan (også) bruges [Værktøjer] [Afinstall programmer] ...
Avatar billede cali1 Mester
22. januar 2011 - 13:29 #6
Tak for din hjælp Karise_Larry. Ja CC er et rigtigt godt værktøj, har nu valgt at bruge "slet" af toggle-baren da den ikke kunne afinstalleres. Håber så på at filoprydning tager sig af resten. Skal huske dit "trick" med avanceret installation.

Læg venligst svar så du kan få points.
22. januar 2011 - 14:22 #7
Du får lige denne med ->

PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
22. januar 2011 - 14:22 #8
Slet også mappen hvor #¤%¤$ Toolbar 'bor' ...
22. januar 2011 - 14:25 #10
Ping...

(Dette er så et [svar]...)
Avatar billede cali1 Mester
22. januar 2011 - 16:23 #11
Mange mange tak Karise_Larry