Avatar billede varmeskud Praktikant
27. januar 2011 - 22:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opret mail gruppe > Send mail til bestemt gruppe

Hej

Da jeg relativ tit sender mail ud til nogle forskellige grupper af folk. Så tager det øv lang tid da jeg ikke kender nogen smart måde at gøre det på.
Så når jeg skal sende disse mail. Så skal jeg sidde og finde alle e-mail frem, og tilføje dem manuelt som bcc i Outlock.

Så derfor ønsker jeg hjælp til en nemmer og hurtigere måde, men er helt på bar bund.

Hvis jeg gør det via outlock.
Hvordan opretter jeg så en gruppe?
Hvordan tilføjer jeg personens mail adresse til den gruppe/flere grupper.
Hvordan tilføjer jeg den ønsket gruppe til min mail under bcc?
(Dem jeg sender mail ud til, der vil jeg ikke have at de skal kunne se hvem jeg ellers har sendt mail til.

Eller måske nogle som kender til et andet simpelt system´hvor man kan oprette flere grupper, og så tilføjer hvilken mail adresser der skal være i den gruppe?

Jeg bruger windows 7 computer, hvor jeg har microsoft office 2003 installeret.
Avatar billede lx2ba Novice
28. januar 2011 - 07:31 #1
Åbn Outlook -> Åbn Adressebog -> Åbn menupunkt "Filer" -> Klik "Ny adresse" -> Klik "Ny distributionsliste" + OK -> Klik "Vælg medlemmer" -> Alle dine adresser kommer nu frem og du dobbeltklikker på de navne, som skal med i den pågældende liste (navngivning af liste sker undervejs).
Når du så skal sende til en liste, så gør du din mail klar og i "Til" feltet klikker du på knappen og så ser du, at alle dine distributionslister er fremhævet (="fed") og så behandler du distributionslisten som adressat.
Det skal siges, at jeg nu bruger Outlook 2007; men forskellen skulle ikke være stor!
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. januar 2011 - 13:08 #2
lx2ba
Perfekt.
Det var jo faktisk rigtig nemt.
Det er "distributionslisten" som jeg havde overset i min søgen.

Takker for hjælpen.

Vil du ligge et "svar" så jeg kan give dig point.

Mvh Kim
Avatar billede lx2ba Novice
28. januar 2011 - 13:40 #3
Fint at kunne være til hjælp!    ;<)
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. januar 2011 - 13:49 #4
Det kunne det helt sikkert :-)

Det har irriteret mig i mange år, og har brugt lang tid på at sende mail ud på almindelig måde.

ps. Du skulle vel ikke vide hvilken indstilling jeg skal bruge for at kunne komme til at skrive @ i alle office programmerne?
Normalt bruger jeg >Ctrl+Alt+2< Men denne genvej virker ikke i alle mine office 2003 programmer?
Avatar billede lx2ba Novice
28. januar 2011 - 16:31 #5
Ja, da! Du sørger for, at NumLock er aktiveret.
Derefter taster du [Alt]-tasten (den til venstre for mellemrumstasten, og samtidig hermed indtaster du Unicode værdien for det tegn, som du ønsker, - i dette tilfælde skulle det være
(MEN på min maskine viser det sig godt nok at være 0064)
- hvorefter du slipper  [Alt] og tegnet dukker op!  - (@),

En anden måde at gøre det på er at anvende det lille program, der hedder Charmap.exe, som du finder i mappen:
C:\WINDOWS\system32. Opret f.eks. en genvej i din Quick launch samling af genveje, så er det så nemt at hente Charactermap oversigten, hvor ALLE tegn i dine installerede fonte vises. (Ikonet ligner en lille pyramidestub, hvor der står et A på siden!)Du bliver garanteret overrasket, når du ser, HVOR mange tegn, der egentlig findes i de enkelte fonte. Her opsøger du tegnet. som du vil bruge, og så kan du enten dobbeltklikke på tegnet, eller bruge knapperne [Marker] fulgt af [Kopier], hvorefter tegnet (tegnene) ligger i Udklipsholderen (Windows), og så sætter du tegnet ind ved at taste
[CTRL] + v
- så indsættes indholdet i Udklipsholderen.

Dette er metoden, som jeg altid anvender til f.eks at sætte en smiley - fra Wingdings. Så behøver man ikke at huske på Unicode koder, som hos mig ikke engang virker  ;<(

Jeg håber, at du kan bruge min anvisning, - ellers må du prøve at skrive igen  ;<)
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. januar 2011 - 16:47 #6
Jeg syntes ikke helt jeg kan få det til at virke.
Det skal siges jeg sidder på en bærbar pc, hvor at jeg både har tal oven over bokstaverne, samt jeg har nr. tastatur til højre på tastturet.

Det er kun i mine office 2003 programmer jeg ikke kan skrive @ hvis jeg bruger >ctrl+alt+2< (alle andre programmer og på internettet vil den godt skrive @)
Hvis jeg bruger knappen >alt Gr+2< vil den godt skrive @ i office programmerne.
Avatar billede lx2ba Novice
28. januar 2011 - 17:23 #7
Jamen, det skulle jeg mene er helt normalt, - jeg troede, at du refererede til Alt Gr (Altenative Graphc signs) tasten!
Ja, det var det numeriske tastatur til højre, der menes med NumLock taste!
Men jeg vil gentage: Prøv CharMap, den udvej kan bruges i stort set ALLE programmer, - du bliver begejstret  ;<)
Avatar billede varmeskud Praktikant
31. januar 2011 - 07:40 #8
lx2ba

Hej
Sorry der lige er gået et par dage før jeg har svaret.
Jeg har nu prøvet at lege vider med de ting du har skrevet.

Jeg har fundet charmap.exe og det virker fint nok.
I det program står der også Unicode værdien 0040.
Men på min maskine (win7) der skal jeg også bruge skrive 0064.
Men desværre ikke helt den løsning jeg søger, da det så er nemmer at bruge "Alt Gr + 2" da den så gerne vil skrive @.
Men da man nu er meget van til at bruge "ctrl+alt+2" så er det jo det der er det naturlig og bruge når man skal skrive @.

Nu har jeg prøvet og se hvor mange steder @ ikke virker hvis jeg bruger "ctrl+alt+2"

Og de eneste 2 sted den faktisk ikke virker. Det er i microsoft office - word 2003 -
Der vil den ikke virke hvis jeg bruger "ctrl+alt+2"
Men bruger jeg "Alt Gr+2" så virker den.

Og i microsoft office outlook 2003 - Men det er kun når jeg skal skrive/besvar en mail den ikke virker.
Alle andre steder i programmet virker den med "ctrl+alt+2"
Men når jeg skal skrive eller besvar en mail. Så virker @ ikke med "ctrl+alt+2"
Men den virker med "Alt Gr+2" tasten.

Hvordan er det muligt og instille sine genvejs taster i office 2003?

Måske jeg skulle oprette et nyt spørgsmål til dette "problem" da det vist ikke bare er en lille nem ting at flytte/tilføje den normale genvejs tast??
Avatar billede lx2ba Novice
31. januar 2011 - 12:11 #9
Hej!
Kort og godt!    ;<)

"Måske jeg skulle oprette et nyt spørgsmål til dette "problem" da det vist ikke bare er en lille nem ting at flytte/tilføje den normale genvejs tast??"

Ja, det tror jeg er den rigtige idé  ;<)

Held og lykke med det!
Avatar billede varmeskud Praktikant
31. januar 2011 - 12:21 #10
lx2ba
Jeg takker vært fald for hjælpen og viden :-)
Og håber jeg for det sidste styr på @ tasten :-)