Avatar billede Asmi Nybegynder
02. februar 2011 - 20:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

.htacces / .htpasswd

Hej alle eksperter.

Jeg kan ikke få .htacces og .htpasswd til at køre på en privat server med en side hosted på gratisdns.

Jeg plejer ikke at have problemer, men det har jeg desværre nu. Jeg har lavet følgende .htacces:

AuthUserFile C:\Showtime\login\.htpasswd
AuthName "login"
AuthType Basic
Require valid-user

Stien er korrekt, og jeg forstår derfor ikke hvorfor det ikke virker?

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede showsource Seniormester
02. februar 2011 - 21:00 #1
Bortset fra det er den forkerte kategori du har oprettet spm. i, så skal du IKKE bruge \ men / i stien:
C:/Showtime/login/.htpasswd

Og .htpasswd skal IKKE ligge i det dir du gerne vil beskytte!

Og brug af .htaccess skal være tilladt!
Avatar billede zips Juniormester
02. februar 2011 - 21:02 #2
Det er ikke fordi du har skrevet .htaccess forkert, som du har skrevet den, er det kun med et s
Avatar billede Asmi Nybegynder
02. februar 2011 - 21:11 #3
Jeg beklager at jeg har valgt forkert kategori - better luck next time!

Hvordan kan man tillade .htaccess?
Avatar billede bedt Nybegynder
02. februar 2011 - 21:35 #4
.htaccess staves med 2 ss, og ikke som du skriver htacces.

For at tillade brug af htaccess.
Læs her :

http://www.tildemark.com/software/servers/enable-htaccess-on-apache.html
Avatar billede Asmi Nybegynder
18. november 2014 - 19:43 #5
Ingen løsning fundet.
Tråden lukkes.