Avatar billede kent3k Nybegynder
07. februar 2011 - 11:01 Der er 1 løsning

HTA Script

Hej Kan i hjælpe mig med nedenstående script.

Jeg kan ikke få strComputer til at virke i nogle af subs i dette HTA script med tabs. Der meldes desuden fejl i forbindelse med Data.area1. Desuden vil danske tegn æøå ikke godtages, men den tror jeg at jeg har løsningen på.

Fejlene er først begyndt efter at jeg har indsat tabs i dette hta, uden kører scriptet som det skal.

<html>
<HTA:APPLICATION
    APPLICATIONNAME="PC Updater"
    SCROLL="yes"
    SINGLEINSTANCE="yes"
>
<head>
<title>Updater</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=gb2312">
<body bgcolor=buttonface scroll=no topmargin=5>

<style type="text/css">
Body {Background-Color: #363636}
div,td{cursor:default;font-size:9pt;}
</style>

<script language=VBScript>

FUNCTION Window_Onload
Window.resizeTo 1100,800
End FUNCTION

sub windows_onload
strComputer = MachineName.value
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Const OverwriteExisting = True
end sub

Sub TabStrip_Change()
    select case TabStrip.Value
        case 0
            Page6.style.visibility = "hidden"
            Page5.style.visibility = "hidden"
            Page4.style.visibility = "hidden"
            Page3.style.visibility = "hidden"
            Page2.style.visibility = "hidden"
            Page1.style.visibility = "hidden"
            Page0.style.visibility = "visible"
        case 1
            Page0.style.visibility = "hidden"
            Page1.style.visibility = "visible"
            Page2.style.visibility = "hidden"
            Page3.style.visibility = "hidden"
            Page4.style.visibility = "hidden"
            Page5.style.visibility = "hidden"
            Page6.style.visibility = "hidden"
        case 2
            Page0.style.visibility = "hidden"
            Page1.style.visibility = "hidden"
            Page2.style.visibility = "visible"
            Page3.style.visibility = "hidden"
            Page4.style.visibility = "hidden"
            Page5.style.visibility = "hidden"
            Page6.style.visibility = "hidden"
        case 3
            Page0.style.visibility = "hidden"
            Page1.style.visibility = "hidden"
            Page2.style.visibility = "hidden"
            Page3.style.visibility = "visible"
            Page4.style.visibility = "hidden"
            Page5.style.visibility = "hidden"
            Page6.style.visibility = "hidden"
        case 4
            Page0.style.visibility = "hidden"
            Page1.style.visibility = "hidden"
            Page2.style.visibility = "hidden"
            Page3.style.visibility = "hidden"
            Page4.style.visibility = "visible"
            Page5.style.visibility = "hidden"
            Page6.style.visibility = "hidden"
        case 5
            Page0.style.visibility = "hidden"
            Page1.style.visibility = "hidden"
            Page2.style.visibility = "hidden"
            Page3.style.visibility = "hidden"
            Page4.style.visibility = "hidden"
            Page5.style.visibility = "visible"
            Page6.style.visibility = "hidden"
        case 6
            Page0.style.visibility = "hidden"
            Page1.style.visibility = "hidden"
            Page2.style.visibility = "hidden"
            Page3.style.visibility = "hidden"
            Page4.style.visibility = "hidden"
            Page5.style.visibility = "hidden"
            Page6.style.visibility = "visible"
    end select
end sub

sub CopyFiles

strComputer = MachineName.Value

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Const OverwriteExisting = True

'================================Specifikation af filer og folder der skal kopieres til remote Pc begynd=========================
'++++++++++++++++++++Function Copy File(s)++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
'''''''''''''''''''''Copy File 1''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strCopyFile1 = "Files_Folders\Files\Tnsnames.ora" 'Linie 138-175
strCopyFile1_1 = "" 'Linie 138-175
strFileRemotePath1 = "\C$\Oracle\network\Admin\" 'Linie 138-175
strFileFullPath1 = "C:\\Oracle\\network\\Admin\\Tnsnames.ora" 'Linie 138-175
strFileName1 = "Tnsnames.ora" 'Linie 138-175
''''''''''''''''''''''Copy File 2'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strCopyFile2 = "Files_Folders\Files\Operator_New.lnk" 'Linie 138-175
strCopyFile2_1 = "Files_Folders\Update af Operator_New.lnk" 'Linie 138-175
strFileRemotePath2 = "\C$\Documents and Settings\All Users\Desktop\" 'Linie 138-175
strFileFullPath2 = "C:\\Documents and Settings\\All Users\\Desktop\\Operator_New.lnk" 'Linie 138-175
strFileName2 = "Operator_New.lnk" 'Linie 138-175
'''''''''''''''''''''''Copy File 3''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strCopyFile3 = "Files_Folders\Files\Operator BckNew.lnk" 'Linie 183-220
strCopyFile3_1 = "Files_Folders\Update af Operator_BckNew.lnk" 'Linie  183-220
strFileRemotePath3 = "\C$\Documents and Settings\All Users\Desktop\" 'Linie 183-220
strFileFullPath3 = "C:\\Documents and Settings\\All Users\\Desktop\\Operator_BckNew.lnk" 'Linie 183-220
strFileName3 = "Operator_BckNew.lnk" 'Linie 183-220
'''''''''''''''''''''''Copy File 4''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strCopyFile4 = "Files_Folders\Files\test4.txt" 'Linie 228-265
strCopyFile4_1 = "Files_Folders\test4.vbs" 'Linie 228-265
strFileRemotePath4 = "\C$\test\" 'Linie 228-265
strFileFullPath4 = "C:\\test\\test4.txt" 'Linie 228-265
strFileName4 = "test4.txt" 'Linie 228-265
'''''''''''''''''''''''Copy File 5''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strCopyFile5 = "Files_Folders\Files\test5.txt" 'Linie 273-310
strCopyFile5_1 = "Files_Folders\test5.vbs" 'Linie 273-310
strFileRemotePath5 = "\C$\test\" 'Linie 273-310
strFileFullPath5 = "C:\\test\\test5.txt" 'Linie 273-310
strFileName5 = "test5.txt" 'Linie 273-310
'+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
'================================Specifikation af filer og folder der skal kopieres til remote Pc slut=========================
' ************************************************************************************************************************
'Kopiering af fil 1 hvis checked
' ************************************************************************************************************************
            If CopyFile1.checked Then

                        Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")

                        Set colFiles = objWMIService.ExecQuery("Select * From CIM_DataFile Where Name =  '" & strFileFullPath1 & "'")

                        If colFiles.Count = 0 Then

                        'strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Her tjekkes om filen (" & strFileName1 & ") eksisterer i den følgende sti: (" & strFileRemotePath1 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b></font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Filen (" & strFileName1 & ") eksisterede IKKE. Filen (" & strFileName1 & ") er nu kopieret til remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile1), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath1, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil###########################################
                        'objFSO.CopyFile (strCopyFile1_1), _
                        '"\\" & strComputer & strFileRemotePath1, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil Slut######################################

                        Else
                        ' #####################################################################################
                        ' Tjek om filen eksisterer i stien, hvis detter er tilfældet overskrives den med en
                        ' ny version, for at sikre at evt. ædringer er med.
                        ' #####################################################################################
                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Filen (" & strFileName1 & ") eksisterede i stien: (" & strFileRemotePath1 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b>. Filen er nu blevet overskrevet </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile1), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath1, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil###########################################
                        'objFSO.CopyFile (strCopyFile1_1), _
                        '"\\" & strComputer & strFileRemotePath1, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil Slut######################################

                        End If
' ************************************************************************************************************************
'Kopiering af fil 1 hvis checked afsluttet
' ************************************************************************************************************************

'Kopiering af fil 2 hvis checked
' ************************************************************************************************************************
            If CopyFile2.checked Then

                        Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")

                        Set colFiles = objWMIService.ExecQuery("Select * From CIM_DataFile Where Name =  '" & strFileFullPath2 & "'")

                        If colFiles.Count = 0 Then

                        'strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Her tjekkes om filen (" & strFileName2 & ") eksisterer i den f&#40207;gende sti: (" & strFileRemotePath2 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b></font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Filen (" & strFileName2 & ") eksisterede IKKE. Filen (" & strFileName2 & ") er nu kopieret til remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile2), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath2, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil###########################################
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile2_1), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath1, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil Slut######################################

                        Else
                        ' #####################################################################################
                        ' Tjek om filen eksisterer i stien, hvis detter er tilf&#37785;det overskrives den med en
                        ' ny version, for at sikre at evt. &#37787;dringer er med.
                        ' #####################################################################################
                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Filen (" & strFileName2 & ") eksisterede i stien: (" & strFileRemotePath2 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b>. Filen er nu blevet overskrevet </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile2), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath2, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil###########################################
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile2_1), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath2, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil Slut######################################

                        End If
' ************************************************************************************************************************
'Kopiering af fil 2 hvis checked afsluttet
' ************************************************************************************************************************

'Kopiering af fil 3 hvis checked
' ************************************************************************************************************************
            If CopyFile3.checked Then

                        Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")

                        Set colFiles = objWMIService.ExecQuery("Select * From CIM_DataFile Where Name =  '" & strFileFullPath3 & "'")

                        If colFiles.Count = 0 Then

                        'strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Her tjekkes om filen (" & strFileName3 & ") eksisterer i den f&#40207;gende sti: (" & strFileRemotePath3 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b></font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Filen (" & strFileName3 & ") eksisterede IKKE. Filen (" & strFileName3 & ") er nu kopieret til remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile3), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath3, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil###########################################
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile3_1), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath3, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil Slut######################################

                        Else
                        ' #####################################################################################
                        ' Tjek om filen eksisterer i stien, hvis detter er tilf&#37785;det overskrives den med en
                        ' ny version, for at sikre at evt. &#37787;dringer er med.
                        ' #####################################################################################
                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Filen (" & strFileName3 & ") eksisterede i stien: (" & strFileRemotePath3 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b>. Filen er nu blevet overskrevet </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile3), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath3, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil###########################################
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile3_1), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath3, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil Slut######################################

                        End If
' ************************************************************************************************************************
'Kopiering af fil 3 hvis checked afsluttet
' ************************************************************************************************************************

'Kopiering af fil 4 hvis checked
' ************************************************************************************************************************
            If CopyFile4.checked Then

                        Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")

                        Set colFiles = objWMIService.ExecQuery("Select * From CIM_DataFile Where Name =  '" & strFileFullPath4 & "'")

                        If colFiles.Count = 0 Then

                        'strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Her tjekkes om filen (" & strFileName4 & ") eksisterer i den f&#40207;gende sti: (" & strFileRemotePath4 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b></font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Filen (" & strFileName4 & ") eksisterede IKKE. Filen (" & strFileName4 & ") er nu kopieret til remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile4), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath4, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil###########################################
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile4_1), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath4, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil Slut######################################

                        Else
                        ' #####################################################################################
                        ' Tjek om filen eksisterer i stien, hvis detter er tilf&#37785;det overskrives den med en
                        ' ny version, for at sikre at evt. &#37787;dringer er med.
                        ' #####################################################################################
                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Filen (" & strFileName4 & ") eksisterede i stien: (" & strFileRemotePath4 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b>. Filen er nu blevet overskrevet </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile4), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath4, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil###########################################
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile4_1), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath4, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil Slut######################################

                        End If
' ************************************************************************************************************************
'Kopiering af fil 4 hvis checked afsluttet
' ************************************************************************************************************************

'Kopiering af fil 5 hvis checked afsluttet
' ************************************************************************************************************************
            If CopyFile5.checked Then

                        Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")

                        Set colFiles = objWMIService.ExecQuery("Select * From CIM_DataFile Where Name =  '" & strFileFullPath5 & "'")

                        If colFiles.Count = 0 Then

                        'strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Her tjekkes om filen (" & strFileName5 & ") eksisterer i den f&#40207;gende sti: (" & strFileRemotePath5 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b></font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Filen (" & strFileName5 & ") eksisterede IKKE. Filen (" & strFileName5 & ") er nu kopieret til remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile5), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath5, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil###########################################
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile5_1), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath5, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil Slut######################################

                        Else
                        ' #####################################################################################
                        ' Tjek om filen eksisterer i stien, hvis detter er tilf&#37785;det overskrives den med en
                        ' ny version, for at sikre at evt. &#37787;dringer er med.
                        ' #####################################################################################
                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Filen (" & strFileName5 & ") eksisterede i stien: (" & strFileRemotePath5 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b>. Filen er nu blevet overskrevet </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile5), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath5, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil###########################################
                        objFSO.CopyFile (strCopyFile5_1), _
                        "\\" & strComputer & strFileRemotePath5, OverWriteExisting
                        '#######################Kopiering af VBS Fil Slut######################################

                        End If

End Sub
' ************************************************************************************************************************
'Kopiering af fil 5 hvis checked
' ************************************************************************************************************************

'~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~HTML OUTPUT TIL HTA FIL BEGYNDT~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        DataArea1.InnerHTML = strHTML
'~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~HTML OUTPUT TIL HTA FIL AFSLUTTET~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

'/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Sub CopyFolder

strComputer = MachineName.Value

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Const OverwriteExisting = True

'++++++++++++++++++++Function Copy Folder(s)++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
'''''''''''''''''''''''Copy Folder 1''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strCopyFolder1 = "Files_Folders\Folders\New" 'Linie 318-348
strRemoteFolder1 = ("\\" & strComputer & "\C$\operator\bin\new") 'Linie 318-348
strFolderName1 = "NEW" 'Linie 318-348
'''''''''''''''''''''''Copy Folder 2''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strCopyFolder2 = "Files_Folders\Folders\bcknew" 'Linie 356-386
strRemoteFolder2 = ("\\" & strComputer & "\C$\operator\bin\bcknew") 'Linie 356-386
strFolderName2 = "bcknew" 'Linie 356-386
'''''''''''''''''''''''Copy Folder 3''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strCopyFolder3 = "\\fraafp0002.fl.d\login\policyuser" 'Linie 394-424
strRemoteFolder3 = ("\\" & strComputer & "\C$\policyuser") 'Linie  394-424
strFolderName3 = "policyuser" 'Linie 394-424
'''''''''''''''''''''''Copy Folder 4''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strCopyFolder4 = "Files_Folders\Folders\test1" 'Linie 432-462
strRemoteFolder4 = ("\\" & strComputer & "\C$\test\test1") 'Linie 432-462
strFolderName4 = "test1" 'Linie 432-462
'''''''''''''''''''''''Copy Folder 5''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strCopyFolder5 = "Files_Folders\test2" 'Linie 470-500
strRemoteFolder5 = ("\\" & strComputer & "\C$\test\test2") 'Linie 470-500
strFolderName5 = "test2" 'Linie 470-500
'+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
' ************************************************************************************************************************
'Kopiering af folder1 hvis checked
' ************************************************************************************************************************
            If CopyFolder1.checked Then

                        If objFSO.FolderExists(strRemoteFolder1) Then

                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Folderen (" & strFolderName1 & ") er i stien (" & strRemoteFolder1 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b>, folderen bliver slettet og kopieret ind igen med evt, nye rettelser.</font></Br>"

                        objFSO.DeleteFolder strRemoteFolder1

                        objFSO.CopyFolder strCopyFolder1 , strRemoteFolder1, True

                        Else

                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strRemoteFolder1 & ") eksisterer Ikke. Den vil nu blive kopieret ind p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b></font></Br>"

                        objFSO.CopyFolder strCopyFolder1 , strRemoteFolder1, True
                        End If

                        ' #####################################################################################
                        ' Tjek om folderen der blev kopieret ind nu ogs?er kopieret til destination
                        ' #####################################################################################

                        If objFSO.FolderExists(strRemoteFolder1) Then

                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strFolderName1 & ") er blevet kopieret ind til f&#40207;genden sti (" & strRemoteFolder1 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        Else
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strFolderName1 & ") eksisterer Ikke i stien (" & strRemoteFolder1 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> Tjek for evt. fejl</font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        End If
' ************************************************************************************************************************
'Kopiering af folder1 hvis checked afsluttet
' ************************************************************************************************************************

'Kopiering af folder2 hvis checked
' ************************************************************************************************************************
            If CopyFolder2.checked Then

                        If objFSO.FolderExists(strRemoteFolder2) Then

                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Folderen (" & strFolderName2 & ") er i stien (" & strRemoteFolder2 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b>, folderen bliver slettet og kopieret ind igen med evt, nye rettelser.</font></Br>"

                        objFSO.DeleteFolder strRemoteFolder2

                        objFSO.CopyFolder strCopyFolder2 , strRemoteFolder2, True

                        Else

                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strRemoteFolder2 & ") eksisterer Ikke. Den vil nu blive kopieret ind p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b></font></Br>"

                        objFSO.CopyFolder strCopyFolder2 , strRemoteFolder2, True
                        End If

                        ' #####################################################################################
                        ' Tjek om folderen der blev kopieret ind nu ogs?er kopieret til destination
                        ' #####################################################################################

                        If objFSO.FolderExists(strRemoteFolder2) Then

                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strFolderName2 & ") er blevet kopieret ind til f&#40207;genden sti (" & strRemoteFolder2 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        Else
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strFolderName2 & ") eksisterer Ikke i stien (" & strRemoteFolder2 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> Tjek for evt. fejl</font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        End If
' ************************************************************************************************************************
'Kopiering af folder2 hvis checked afsluttet
' ************************************************************************************************************************

'Kopiering af Folder3 hvis checked
' ************************************************************************************************************************
            If CopyFolder3.checked Then

                        If objFSO.FolderExists(strRemoteFolder3) Then

                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Folderen (" & strFolderName3 & ") er i stien (" & strRemoteFolder3 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b>, folderen bliver slettet og kopieret ind igen med evt, nye rettelser.</font></Br>"

                        objFSO.DeleteFolder strRemoteFolder3

                        objFSO.CopyFolder strCopyFolder3 , strRemoteFolder3, True

                        Else

                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strRemoteFolder3 & ") eksisterer Ikke. Den vil nu blive kopieret ind p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b></font></Br>"

                        objFSO.CopyFolder strCopyFolder3 , strRemoteFolder3, True
                        End If

                        ' #####################################################################################
                        ' Tjek om folderen der blev kopieret ind nu ogs?er kopieret til destination
                        ' #####################################################################################

                        If objFSO.FolderExists(strRemoteFolder3) Then

                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strFolderName3 & ") er blevet kopieret ind til f&#40207;genden sti (" & strRemoteFolder3 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        Else
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strFolderName3 & ") eksisterer Ikke i stien (" & strRemoteFolder3 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> Tjek for evt. fejl</font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        End If
' ************************************************************************************************************************
'Kopiering af Folder3 hvis checked afsluttet
' ************************************************************************************************************************

'Kopiering af Folder4 hvis checked
' ************************************************************************************************************************
            If CopyFolder4.checked Then

                        If objFSO.FolderExists(strRemoteFolder4) Then

                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Folderen (" & strFolderName4 & ") er i stien (" & strRemoteFolder4 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b>, folderen bliver slettet og kopieret ind igen med evt, nye rettelser.</font></Br>"

                        objFSO.DeleteFolder strRemoteFolder4

                        objFSO.CopyFolder strCopyFolder4 , strRemoteFolder4, True

                        Else

                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strRemoteFolder4 & ") eksisterer Ikke. Den vil nu blive kopieret ind p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b></font></Br>"

                        objFSO.CopyFolder strCopyFolder4 , strRemoteFolder4, True
                        End If

                        ' #####################################################################################
                        ' Tjek om folderen der blev kopieret ind nu ogs?er kopieret til destination
                        ' #####################################################################################

                        If objFSO.FolderExists(strRemoteFolder4) Then

                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strFolderName4 & ") er blevet kopieret ind til f&#40207;genden sti (" & strRemoteFolder4 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        Else
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strFolderName4 & ") eksisterer Ikke i stien (" & strRemoteFolder4 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> Tjek for evt. fejl</font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        End If
' ************************************************************************************************************************
'Kopiering af Folder4 hvis checked afsluttet
' ************************************************************************************************************************

'Kopiering af Folder5 hvis checked
' ************************************************************************************************************************
            If CopyFolder5.checked Then

                        If objFSO.FolderExists(strRemoteFolder5) Then

                        strHTML = strHTML & "<Font color = black>Folderen (" & strFolderName5 & ") er i stien (" & strRemoteFolder5 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b>, folderen bliver slettet og kopieret ind igen med evt, nye rettelser.</font></Br>"

                        objFSO.DeleteFolder strRemoteFolder5

                        objFSO.CopyFolder strCopyFolder5 , strRemoteFolder5, True

                        Else

                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strRemoteFolder5 & ") eksisterer Ikke. Den vil nu blive kopieret ind p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b></font></Br>"

                        objFSO.CopyFolder strCopyFolder5 , strRemoteFolder5, True
                        End If

                        ' #####################################################################################
                        ' Tjek om folderen der blev kopieret ind nu ogs?er kopieret til destination
                        ' #####################################################################################

                        If objFSO.FolderExists(strRemoteFolder5) Then

                        strHTML = strHTML & "<br>"
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strFolderName5 & ") er blevet kopieret ind til f&#40207;genden sti (" & strRemoteFolder5 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> </font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        Else
                        strHTML = strHTML & "<td><Font color = black>Folderen (" & strFolderName5 & ") eksisterer Ikke i stien (" & strRemoteFolder5 & ") p?remote computer <b>(" & strComputer & ")</b> Tjek for evt. fejl</font></Br>"
                        strHTML = strHTML & "<Font color =blue>*******************************************************************************************************************************</font></Br>"
                        End If
' ************************************************************************************************************************
'Kopiering af Folder5 hvis checked afsluttet
' ************************************************************************************************************************

'~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~HTML OUTPUT TIL HTA FIL BEGYNDT~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        DataArea1.InnerHTML = strHTML
'~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~HTML OUTPUT TIL HTA FIL AFSLUTTET~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

End Sub

'/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Sub ExecuteAPP

'++++++++++++++++++++Function Execute Applications++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
'''''''''''''''''''''''Run Ipconfig /all''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strPSExecCommand1 = "Exe\psexec \\" & strComputer & " cmd.exe /C ipconfig /all > c:\IpConfigAll.txt"
strOpenPSExecFile1 = "\C$\IpConfigAll.txt"
'''''''''''''''''''''''Run Connects Machnight''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strPSExecCommand2 = "Exe\psexec \\" & strComputer & " -c Files_Folders\BAT\machnight.bat"
'''''''''''''''''''''''Lock Remote Workstation''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strPsexecCopyFile3 = "Files_Folders\VBS\lock_workstation.vbs"
strPsexecFileRemotePath3 = "\C$\"
strPSExecCommand3 = "Exe\psexec \\" & strComputer & " cscript.exe /nologo C:\lock_workstation.vbs"
'''''''''''''''''''''''set Proxy Settings''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strPsexecCopyFile4 = ""
strPsexecFileRemotePath4 = ""
strPSExecCommand4 = ""
'''''''''''''''''''''''xxxxxxxxxxxxxx''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strVbsCmd5 = "cscript c:\test\test5.vbs"
'+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
' ************************************************************************************************************************
' ExecuteAPP1
' ************************************************************************************************************************
            If ExecuteApp1.checked Then

                Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                    objShell.Run strPSExecCommand1

                    Set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
                        ' sleep approx. 10 seconds
                        oShell.Run "ping.exe -n 10 127.0.0.1", 0, True

                strOpenPSExecFile1 = "\\" & strComputer & strOpenPSExecFile1
                        Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                        strPSECommand1 = "explorer " & strOpenPSExecFile1
                        Set objExecObject = objShell.Exec(strPSECommand1)
            End if
' ************************************************************************************************************************
' ExecuteAPP1 afsluttet
' ************************************************************************************************************************

' ExecuteAPP2
' ************************************************************************************************************************
            If ExecuteApp2.checked Then

                Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                    objShell.Run strPSExecCommand2
            End if
' ************************************************************************************************************************
' ExecuteAPP2 afsluttet
' ************************************************************************************************************************

' ExecuteAPP3
' ************************************************************************************************************************
            If ExecuteApp3.checked Then

            objFSO.CopyFile (strPsexecCopyFile3), _
                        "\\" & strComputer & strPsexecFileRemotePath3, OverWriteExisting

                Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                    objShell.Run strPSExecCommand3
            End if
' ************************************************************************************************************************
' ExecuteAPP3 afsluttet
' ************************************************************************************************************************

' ExecuteAPP4
' ************************************************************************************************************************
            If ExecuteApp4.checked Then

            objFSO.CopyFile (strPsexecCopyFile4), _
                        "\\" & strComputer & strPsexecFileRemotePath4, OverWriteExisting

                Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                    objShell.Run strPSExecCommand4
            End if
' ************************************************************************************************************************
' ExecuteAPP4 afsluttet
' ************************************************************************************************************************

' ExecuteAPP5
' ************************************************************************************************************************
            If ExecuteApp5.checked Then

                        Set objWMIService = GetObject _
                            ("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2:Win32_Process")

' - Her aktiveres den fil der er kopieret over p?remote PC'en
' *******************************************************************
Error = objWMIService.Create _
  (strVbsCmd5, null, null, _
        intProcessID)
            End if
' ************************************************************************************************************************
' ExecuteAPP5 afsluttet
' ************************************************************************************************************************

'~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~HTML OUTPUT TIL HTA FIL BEGYNDT~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        DataArea1.InnerHTML = strHTML
'~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~HTML OUTPUT TIL HTA FIL AFSLUTTET~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

End Sub

'/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Sub OpenFolder

strComputer = MachineName.Value

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Const OverwriteExisting = True

'++++++++++++++++++++Funtion Open Remote Folder(s)++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
StrOpenFolder1 = "\C$\Operator\Bin\New"
strOpenFolder2 = "\C$\Operator\Bin\BckNew"
strOpenFolder3 = "\C$\PolicyUser"
strOpenFolder4 = "\C$\Program Files"
strOpenFolder5 = "\C$\"
'+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

' **********************************************************************
'OpenFolder1
' **********************************************************************
            If OpenFolder1.checked Then
                strHostName = "\\" & strComputer & strOpenFolder1
                    Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                    strCommand = "explorer " & strHostName
                    Set objExecObject = objShell.Exec(strCommand)
                    strHtml = strHtml & "<td><Font color = black>Folderen " & strOpenFolder1 & " er nu &#37676;net fra remote PC (" & strComputer  &") </font></Br>"
                    strHtml = strHtml & "<Font color = #FFEF3F>---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</font></Br>"
            End if
' **********************************************************************
'OpenFolder1 afsluttet
' **********************************************************************

'OpenFolder2
' **********************************************************************
            If OpenFolder2.checked Then
                strHostName = "\\" & strComputer & strOpenFolder2
                    Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                    strCommand = "explorer " & strHostName
                    Set objExecObject = objShell.Exec(strCommand)
                    strHtml = strHtml & "<td><Font color = black>Folderen " & strOpenFolder2& " er nu &#37676;net fra remote PC (" & strComputer  &") </font></Br>"
                    strHtml = strHtml & "<Font color = #FFEF3F>---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</font></Br>"
            End if
' **********************************************************************
'OpenFolder2 afsluttet
' **********************************************************************

'OpenFolder3
' **********************************************************************
            If OpenFolder3.checked Then
                strHostName = "\\" & strComputer & strOpenFolder3
                    Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                    strCommand = "explorer " & strHostName
                    Set objExecObject = objShell.Exec(strCommand)
                    strHtml = strHtml & "<td><Font color = black>Folderen " & strOpenFolder3& " er nu &#37676;net fra remote PC (" & strComputer  &") </font></Br>"
                    strHtml = strHtml & "<Font color = #FFEF3F>---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</font></Br>"
            End if
' **********************************************************************
'OpenFolder3 afsluttet
' **********************************************************************

'OpenFolder4
' **********************************************************************
            If OpenFolder4.checked Then
                strHostName = "\\" & strComputer & strOpenFolder4
                    Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                    strCommand = "explorer " & strHostName
                    Set objExecObject = objShell.Exec(strCommand)
                    strHtml = strHtml & "<td><Font color = black>Folderen " & strOpenFolder4& " er nu &#37676;net fra remote PC (" & strComputer  &") </font></Br>"
                    strHtml = strHtml & "<Font color = #FFEF3F>---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</font></Br>"
            End if
' **********************************************************************
'OpenFolder4 afsluttet
' **********************************************************************

'OpenFolder5
' **********************************************************************
            If OpenFolder5.checked Then
                strHostName = "\\" & strComputer & strOpenFolder5
                    Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                    strCommand = "explorer " & strHostName
                    Set objExecObject = objShell.Exec(strCommand)
                    strHtml = strHtml & "<td><Font color = black>Folderen " & strOpenFolder5& " er nu &#37676;net fra remote PC (" & strComputer  &") </font></Br>"
                    strHtml = strHtml & "<Font color = #FFEF3F>---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</font></Br>"
            End if
' **********************************************************************
'OpenFolder5 afsluttet
' **********************************************************************

'~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~HTML OUTPUT TIL HTA FIL BEGYNDT~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        DataArea1.InnerHTML = strHTML
'~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~HTML OUTPUT TIL HTA FIL AFSLUTTET~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

End Sub
'/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Sub FolderRights

strComputer = MachineName.Value

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Const OverwriteExisting = True

'++++++++++++++++++++Function Change remote Folder Rights ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
'''''''''''''''''''''''Change Folder rights 1''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strXcacls = "Files_Folders\VBS\XCACLS.vbs"

strModifyRights1 = "Files_Folders\VBS\ModifyVoloViewRights.vbs"
strRightsExecute1 = "cscript c:\ModifyVoloViewRights1.vbs"
strModifyRightsPath1 = "\C$\"
strOpenFile1 = """\C$\Volo View Express.txt"""
'''''''''''''''''''''''Change Folder rights 2''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strModifyRights2 = "Files_Folders\VBS\ModifyNewRights.vbs"
strRightsExecute2 = "cscript c:\ModifyNewRights.vbs"
strModifyRightsPath2 = "\C$\"
strOpenFile2 = """\C$\New.txt"""
'''''''''''''''''''''''Change Folder rights 3''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strModifyRights3 = "Files_Folders\VBS\ModifyVoloViewRights.vbs"
strRightsExecute3 = "cscript c:\ModifyVoloViewRights.vbs"
strModifyRightsPath3 = "\C$\"
strOpenFile3 = """\C$\Volo View Express.txt"""
'''''''''''''''''''''''Change Folder rights 4''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strModifyRights4 = "Files_Folders\VBS\ModifyVoloViewRights.vbs"
strRightsExecute4 = "cscript c:\ModifyVoloViewRights.vbs"
strModifyRightsPath4 = "\C$\"
strOpenFile4 = """\C$\Volo View Express.txt"""
'''''''''''''''''''''''Change Folder rights 5''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strModifyRights5 = "Files_Folders\VBS\ModifyVoloViewRights.vbs"
strRightsExecute5 = "cscript c:\ModifyVoloViewRights.vbs"
strModifyRightsPath5 = "\C$\"
strOpenFile5 = """\C$\Volo View Express.txt"""
'+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
' **********************************************************************
'ModifyRights1
' **********************************************************************
            If ModifyRights1.checked Then

            objFSO.CopyFile (strXcacls), _
                        "\\" & strComputer & strModifyRightsPath1, OverWriteExisting

            objFSO.CopyFile (strModifyRights1), _
                        "\\" & strComputer & strModifyRightsPath1, OverWriteExisting
'-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Set objWMIService = GetObject _
                            ("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2:Win32_Process")

            Error = objWMIService.Create _
              (strRightsExecute1, null, null, _
                    intProcessID)

                        Set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
                        ' sleep approx. 25-30 seconds
                        oShell.Run "ping.exe -n 26 127.0.0.1", 0, True

            strOpenFile1 = "\\" & strComputer & strOpenFile1
                    Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                    strCommand1 = "explorer " & strOpenFile1
                    Set objExecObject = objShell.Exec(strCommand1)
            End If
' **********************************************************************
'ModifyRights1 afsluttet
' **********************************************************************

'ModifyRights2
' **********************************************************************
            If ModifyRights2.checked Then

            objFSO.CopyFile (strXcacls), _
                        "\\" & strComputer & strModifyRightsPath2, OverWriteExisting

            objFSO.CopyFile (strModifyRights2), _
                        "\\" & strComputer & strModifyRightsPath2, OverWriteExisting
'-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Set objWMIService = GetObject _
                            ("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2:Win32_Process")

            Error = objWMIService.Create _
              (strRightsExecute2, null, null, _
                    intProcessID)

                        Set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
                        ' sleep approx. 25-30 seconds
                        oShell.Run "ping.exe -n 26 127.0.0.1", 0, True

            strOpenFile2 = "\\" & strComputer & strOpenFile2
                    Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                    strCommand2 = "explorer " & strOpenFile2
                    Set objExecObject = objShell.Exec(strCommand2)
            End If
' **********************************************************************
'ModifyRights2 afsluttet
' **********************************************************************

'ModifyRights3
' **********************************************************************
            If ModifyRights3.checked Then

            objFSO.CopyFile (strXcacls), _
                        "\\" & strComputer & strModifyRightsPath3, OverWriteExisting

            objFSO.CopyFile (strModifyRights3), _
                        "\\" & strComputer & strModifyRightsPath3, OverWriteExisting
'-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Set objWMIService = GetObject _
                            ("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2:Win32_Process")

            Error = objWMIService.Create _
              (strRightsExecute3, null, null, _
                    intProcessID)

                        Set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
                        ' sleep approx. 25-30 seconds
                        oShell.Run "ping.exe -n 26 127.0.0.1", 0, True

            strOpenFile3 = "\\" & strComputer & strOpenFile3
                    Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                    strCommand3 = "explorer " & strOpenFile3
                    Set objExecObject = objShell.Exec(strCommand3)
            End If
' **********************************************************************
'ModifyRights3 afsluttet
' **********************************************************************

'ModifyRights4
' **********************************************************************
            If ModifyRights4.checked Then

            objFSO.CopyFile (strXcacls), _
                        "\\" & strComputer & strModifyRightsPath4, OverWriteExisting

            objFSO.CopyFile (strModifyRights4), _
                        "\\" & strComputer & strModifyRightsPath4, OverWriteExisting
'-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Set objWMIService = GetObject _
                            ("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2:Win32_Process")

            Error = objWMIService.Create _
              (strRightsExecute4, null, null, _
                    intProcessID)

                        Set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
                        ' sleep approx. 25-30 seconds
                        oShell.Run "ping.exe -n 26 127.0.0.1", 0, True

            strOpenFile4 = "\\" & strComputer & strOpenFile4
                    Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                    strCommand4 = "explorer " & strOpenFile4
                    Set objExecObject = objShell.Exec(strCommand4)
            End If
' **********************************************************************
'ModifyRights4 afsluttet
' **********************************************************************

'ModifyRights5
' **********************************************************************
            If ModifyRights5.checked Then

            objFSO.CopyFile (strXcacls), _
                        "\\" & strComputer & strModifyRightsPath5, OverWriteExisting

            objFSO.CopyFile (strModifyRights5), _
                        "\\" & strComputer & strModifyRightsPath5, OverWriteExisting
'-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Set objWMIService = GetObject _
                            ("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2:Win32_Process")

            Error = objWMIService.Create _
              (strRightsExecute5, null, null, _
                    intProcessID)

                        Set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
                        ' sleep approx. 25-30 seconds
                        oShell.Run "ping.exe -n 26 127.0.0.1", 0, True

            strOpenFile5 = "\\" & strComputer & strOpenFile5
                    Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
                    strCommand5 = "explorer " & strOpenFile5
                    Set objExecObject = objShell.Exec(strCommand5)
            End If
' **********************************************************************
'ModifyRights5 afsluttet
' **********************************************************************

'~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~HTML OUTPUT TIL HTA FIL BEGYNDT~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        DataArea1.InnerHTML = strHTML
'~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~HTML OUTPUT TIL HTA FIL AFSLUTTET~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

End Sub
'/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Sub RegRights

strComputer = MachineName.Value

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Const OverwriteExisting = True

'++++++++++++++++++++Function Change HKU Registry key/value++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
'''''''''''''''''''''''Change HKU Registry key/value 1''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strHKUPath1 = "\control Panel\Desktop"
strNewRegKey1 = "AutoEndTasks"
strNewRegValue1 = "1"
'''''''''''''''''''''''Change HKU Registry key/value 2''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strHKUPath2 = "\SOFTWARE\Microsoft\windows\CurrentVersion\Internet Settings"
strNewRegKey2 = "AutoConfigURL"
strNewRegValue2 = "http://bluecoatpacfile.afeas.com/bluecoatpacfile/pacfile.pac"
strHKUPath2_1 = "\SOFTWARE\Microsoft\windows\CurrentVersion\Internet Settings"
strNewRegKey2_1 = "AutoConfigProxy"
strNewRegValue2_1 = "wininet.dll"
'''''''''''''''''''''''Change HKU Registry key/value 3''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strHKUPath3 = ""
strNewRegKey3 = ""
strNewRegValue3 = ""
'''''''''''''''''''''''Change HKU Registry key/value 4''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strHKUPath4 = ""
strNewRegKey4 = ""
strNewRegValue4 = ""
'''''''''''''''''''''''Change HKU Registry key/value 5''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
strHKUPath5 = ""
strNewRegKey5 = ""
strNewRegValue5 = ""
'+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
' **********************************************************************
'Change HKU Registry Key/Value 1
' **********************************************************************
If HKUKeyValue1.checked Then

Const HKU1 = &H80000003

' set registry object
Set objRegistry = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & _
    "\root\default:StdRegProv")

objRegistry.EnumKey HKU1, "", arrSubKeys
' loop through all SIDs
For Each subkey In arrSubKeys
    ' count SID length
    strKeyLen = Len(subkey)
    ' if SID length is longer than 16, then is a user account
    If strKeyLen > 16 Then
          ' filter out '_classes' SIDs
          If Not Right(subkey,8) = "_Classes" Then

              ' get HKU\SID values
              nRet = objRegistry.GetStringValue(_
                    HKU1, subkey & "\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer", _
                    "Logon User Name", strUserName1)
                        strHtml = strHtml & "<td><Font color = #FFFFFF><B>" & subkey & " : Logon User Name : " & strUserName1 & "</B></font></Br>"

                ' get AutoEndTasks value before
              nRet = objRegistry.GetStringValue(_
                    HKU1, subkey & strHKUPath1, _
                    strNewRegKey1, strOldRegValue1)
                        strHtml = strHtml & "<td><Font color = #FFFFFF><B>" & subkey & strNewRegKey1 & " Nuv&#37791;ende REG_SZ Value = " & strOldRegValue1 & "</B></font></Br>"

              nRet = objRegistry.GetStringValue(HKU1, strHKUPath1, strNewRegKey1, strUserName)

              ' Set  AutoEndTasks value after
              nRet = objRegistry.SetStringValue(HKU1, subkey & strHKUPath1, _
                    strNewRegKey1, strNewRegValue1)
                        strHtml = strHtml & "<td><Font color = #FFFFFF><B>" & subkey & strNewRegKey1 &" Ny REG_SZ V&#37791;di = " & strNewRegValue1 & "</B></font></Br>"
          End If
next
End if
' **********************************************************************
'Change HKU Registry Key/Value 1 afsluttet
' **********************************************************************

'Change HKU Registry Key/Value 2
' **********************************************************************
If HKUKeyValue2.checked Then

Const HKU2 = &H80000003

' set registry object
Set objRegistry = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & _
    "\root\default:StdRegProv")

objRegistry.EnumKey HKU2, "", arrSubKeys
' loop through all SIDs
For Each subkey In arrSubKeys
    ' count SID length
    strKeyLen = Len(subkey)
    ' if SID length is longer than 16, then is a user account
    If strKeyLen > 16 Then
          ' filter out '_classes' SIDs
          If Not Right(subkey,8) = "_Classes" Then

              ' get HKU\SID values
              nRet = objRegistry.GetStringValue(_
                    HKU2, subkey & "\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer", _
                    "Logon User Name", strUserName2)
                        strHtml = strHtml & "<td><Font color = #FFFFFF><B>" & subkey & " : Logon User Name : " & strUserName2 & "</B></font></Br>"

                ' get AutoConfigURL value before
              nRet = objRegistry.GetStringValue(_
                    HKU2, subkey & strHKUPath2, _
                    strNewRegKey2, strOldRegValue2)
                        strHtml = strHtml & "<td><Font color = #FFFFFF><B>" & subkey & strNewRegKey2 & " Nuv&#37791;ende REG_SZ Value = " & strOldRegValue2 & "</B></font></Br>"

                        ' get AutoConfigProxy value before
              nRet = objRegistry.GetStringValue(_
                    HKU2, subkey & strHKUPath2_1, _
                    strNewRegKey2_1, strOldRegValue2_1)
                        strHtml = strHtml & "<td><Font color = #FFFFFF><B>" & subkey & strNewRegKey2_1 & " Nuv&#37791;ende REG_SZ Value = " & strOldRegValue2_1 & "</B></font></Br>"

              nRet = objRegistry.GetStringValue(HKU2, strHKUPath2, strNewRegKey2, strUserName)
              nRet = objRegistry.GetStringValue(HKU2, strHKUPath2_1, strNewRegKey2_1, strUserName)

              ' Set  AutoConfigURL value after
              nRet = objRegistry.SetStringValue(HKU2, subkey & strHKUPath2, _
                    strNewRegKey2, strNewRegValue2)
                        strHtml = strHtml & "<td><Font color = #FFFFFF><B>" & subkey & strNewRegKey2 &" Ny REG_SZ V&#37791;di = " & strNewRegValue2 & "</B></font></Br>"

                        ' Set  AutoConfigProxy value after
              nRet = objRegistry.SetStringValue(HKU2, subkey & strHKUPath2_1, _
                    strNewRegKey2_1, strNewRegValue2_1)
                        strHtml = strHtml & "<td><Font color = #FFFFFF><B>" & subkey & strNewRegKey2_1 &" Ny REG_SZ V&#37791;di = " & strNewRegValue2_1 & "</B></font></Br>"
          End If
next
End if
' **********************************************************************
'Change HKU Registry Key/Value 2 afsluttet
' **********************************************************************

'Change HKU Registry Key/Value 3
' **********************************************************************
If HKUKeyValue3.checked Then

Const HKU3 = &H80000003

' set registry object
Set objRegistry = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & _
    "\root\default:StdRegProv")

objRegistry.EnumKey HKU3, "", arrSubKeys
' loop through all SIDs
For Each subkey In arrSubKeys
    ' count SID length
    strKeyLen = Len(subkey)
    ' if SID length is longer than 16, then is a user account
    If strKe
Avatar billede kent3k Nybegynder
02. november 2015 - 10:08 #1
lukket