Avatar billede fedtoere Praktikant
14. februar 2011 - 19:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 - administrator hvordan

Hej.

Nu har jeg kørt Windows XP og mener selv at jeg har nogenlunde styr på det.
Men så gik min pc død, og jeg måtte købe en ny.
Der valgte jeg så at være "med på noderne" og har købt windows 7.
Mit problem er nu at jeg ikke engang kan ændre rettigheder på en enkelt mappe/direktorie.

Når jeg forsøger får jeg besked på at jeg skal være administrator og så vælger jeg "fortsæt" og beder om at ændringen sker på undermapper og filer. Så kører Windows lidt filer igennem.
Men når jeg bagefter ser på "egenskaber" for mappen, så er den stadigvæk skrivebeskyttet.

Så mit problem er nok at jeg ikke er administrator ?!!!
Hvordan bliver jeg det i windows 7 (som jeg har installeret).
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2011 - 20:00 #1
Er du ene bruger på maskinen ?
Skal du vælge bruger i opstarten (log-on) på din bruger ?
hvis ja, er det så en admin. konto.
Kig evt. i kontrolpanel, administration, brugerkonti og se om du star som admin.

Nogle programmer osv. skal du h-klik på og vælge "kør som Administrator"
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2011 - 20:04 #2
Hmm du skal da vist også have kigget på dine åbne/ikke afsluttet spørgsmål !!
Du har da vist også fået mails omkring dette fra eksperten - Point ude: 360)

Disse er ikke afsluttet ?
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/fedtoere
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2011 - 20:09 #4
Avatar billede fedtoere Praktikant
14. februar 2011 - 20:33 #5
tak haverslev, jeg ser på dine link.
Underligt nok står jeg som admin, men kan altså ikke ændre rettigheder på folderen...

Ja jeg kan godt se at det er længe siden jeg har været logget ind her på eksperten, så der er lidt at rydde op i...!
Avatar billede fedtoere Praktikant
14. februar 2011 - 20:39 #6
Jeg bruger "stifinderen" hvor jeg vælger egenskaber og så forsøger at ændre rettighederne. Men selvom det ser ud som om at de ændres sker intet.
Avatar billede fedtoere Praktikant
14. februar 2011 - 20:46 #7
Jeg kan også lave ændringer i min brugerkonto, så jeg bør vel være administrator. Så måske er mit problem kun at jeg ikke er klar over hvordan jeg ændres rettigheder på en enkelt mappe.
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2011 - 21:07 #8
Avatar billede fedtoere Praktikant
14. februar 2011 - 23:10 #9
Haverslev, mange tak.
Det var lige det der skulle til :-)
Avatar billede fedtoere Praktikant
14. februar 2011 - 23:11 #10
Haverslev, lav et svar og du får velfortjente point.
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2011 - 07:39 #11
Selv tak - hermed svar :-)