Avatar billede tjunk Nybegynder
15. februar 2011 - 07:19 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Alternativ til Google ?

Er der et reelt alternativ til Google ?

- Ja, det er der jo ...

Men er Google ikke bedst ?

ELLER:

Har I nogle søgemaskiner I bruger

1: Lige så meget
2: Mere
3: Alternativt

Til den dominerende Google

P.S

Har desværre kun 10 points

;-)
Avatar billede dang Praktikant
15. februar 2011 - 07:33 #1
Sq en spændende tråd, jeg smider 200 point oven i hatten til et godt svar :)
Avatar billede Jensen DK Novice
15. februar 2011 - 08:11 #2
Gå ind på Google og sø efter søgemaskiner så får du dem alle ellers prøv www.yahoo.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2011 - 08:24 #3
dang, så opret dit eget spørgsmål.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2011 - 08:25 #4
Opera er et godt alternativ til Chrome.
Avatar billede magic-mouse Novice
15. februar 2011 - 08:26 #5
Jeg Tror at sibildor svarede ret konkret på dette... hvis du vil finde alternativer til google... gå ind på google.

Det viser at google er dominerende.
Avatar billede noltus Novice
15. februar 2011 - 09:38 #6
"Opera er et godt alternativ til Chrome. " det var jo nok ikke lige det der blev spurgt om,jeg mener også at jordbærtærte er bedre end tørt rugbeød :-)
Avatar billede noltus Novice
15. februar 2011 - 09:38 #7
Rugbrød
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. februar 2011 - 10:09 #8
Jeg vil mene at det kommer an på behovet.

Søger du efter "generelle" informationer, så er google ret god.
Men alternativerne er der:
yahoo og bing f.eks.

Der findes også søgemaskiner der kombinerer alle resultaterne fra de tre nævnte søgemaskiner.

Hvis behovet er informationer i et leksikon/akademisk, så kan det være man skal kigge på www.wolframalpha.com

Hvis behovet er informationer omkring noget mere specifik, som f.eks. World of Warcraft, så kan man bruge wowhead.com eller wowwiki.com. Og for andre emner er der andre sider.

Men man kommer ikke uden om at rigtig mange sider faktisk internt bruger google til at præsentere søgninger i deres egne sider.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
15. februar 2011 - 11:11 #9
Jeg troede egentligt at Bing og Yahoo var gået sammen. Eller var det nogle andre?

Hvis du vil prøve noget andet end Google, så ville jeg prøve Bing. Det er dog noget med, at søgningerne ikke helt er optimerede på dansk.

Personligt kan jeg godt lide Bing. Jeg må dog indrømme at jeg næsten altid bruger google. Dog er Bing maps meget mere flydende end google maps. Prøv lige at bruge Bing maps og zoom ved at scrolle. Det går godt nok hurtigt og flydende i forhold til Google maps.

Nå, men jeg tror kun du finder ud af det ved at prøve. Og ikke kun en enkelt gang. Vælg f.eks. Bing som din standardsøgemaskine, og søg ikke på andet i 2 uger. Og så fortæl lige os andre, hvad du bedst kan lide.

Man kan ikke prøve en søgemaskine 1-2 gange og vurdere noget ud fra det. Jeg tror også det er svært at vurdere generelt. Det er dine egne søgninger søgemaskinen skal passe til. Man kan jo godt forestille sig at en søgemaskine vil passe til den måde nogle formulerer søgingerne til, mens en anden søgemaskine er dårlig til dine søgninger.

Det er jo forskelligt, hvordan folk søger.
Avatar billede wappa Nybegynder
15. februar 2011 - 11:57 #10
ææææhhh hvad har chrome og opera gøre med Google ?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. februar 2011 - 12:11 #11
chrome er udgivet af google - så når du ikke specificerer at det er søgemaskiner du taler om, så kan det jo være browser.
Et andet eksempel kunne være at nogle mener at yahoomail eller hotmail kan noget gmail ikke kan.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2011 - 12:28 #12
Hallo!!!!

» Forside» Spørgsmål og Svar» Programmer» Browsere» Andre » Alternativ til Google ?

Så et svar med en browser har intet med spørgsmålet at gøre?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2011 - 12:29 #13
tjunk - kom på banen.
Der er tvivl om hvad du mener...
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. februar 2011 - 12:31 #14
dooh - så ikke lige kategori :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2011 - 21:37 #15
Det var der rigtig mange der ikke gjorde!!!!!

lol... :)
Avatar billede Jensen DK Novice
16. februar 2011 - 07:13 #16
tjunk!
Lad os høre din mening om der er noget du kan bruge.
Avatar billede tjunk Nybegynder
16. februar 2011 - 16:36 #17
Er der andre, end wappa, der vil have points ?

... så kom med et svar
Avatar billede pstidsen Novice
16. februar 2011 - 17:32 #18
Uhaaa... 5 point til deling!! :o

Men ja opera er godt alternativ til chrome...

Hvis man tænker andet end browsere så:

Søgemaskine: intet godt alternativ
Mail: hotmail
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
16. februar 2011 - 19:22 #19
Svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. februar 2011 - 20:15 #20
Hmm...

tjunk du skulle måske tage og læs div. kommentarer inden du beder om svar...

Specielt #13
Avatar billede tjunk Nybegynder
17. februar 2011 - 08:03 #21
Hej Hej ...

Ja :
JEG MENER
IKKE BROWSER = Firefox, IE, Safari !

MEN:
De søgemaskiner, som man kan bruge INDEN I den browser, som man nu bruger ...

Altså Google, Bing, Ask, Yahoo o.s.v

Hvor Google, jo sikkert er den mest benyttede.
(Sikkert også den største og bedste søgebase ????!!!)
Avatar billede wappa Nybegynder
17. februar 2011 - 23:39 #22
At tjunk har oprette spørsmål et forkert sted det er en ting men at gøre sig uforståligt, syntes jeg ikke det er så svært at forstå hvad tjunk spørg om.
Det er IKKE browser han spørg til ,men s-ø-g-e-m-a-s-k-i-n-e-r som tjunk selv nævner Altså Google, Bing, Ask, Yahoo o.s.v

Hvad er det i IKKE forstår?
Avatar billede dang Praktikant
17. februar 2011 - 23:42 #23
Nogen vil bare gerne misforstå :)
Avatar billede wappa Nybegynder
17. februar 2011 - 23:46 #24
åbenbart
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. februar 2011 - 07:00 #25
Nogen vil gerne have man bruger en korrekt k-a-t-e-g-o-r-i.
Derfor misforstås spørgsmålet.
Browsere -> generelt ville have været et langt bedre valg.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. februar 2011 - 07:49 #26
john_stigers >> Når nu du vil irettesætte, er det nok en god idé at gøre det rigtigt:

www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Soegemaskiner/