Avatar billede metteha Nybegynder
17. februar 2011 - 14:47 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Lydenhed væk ???

Jeg har en bærbar med vista. Lyden har virket fint men pludselig står der kryds henover lyd på proceslinjen. Der står at der ikke er installeret nogen lydoutputenhed.. Hvordan pokker har jeg fået slettet den ? og endnu mere hvordan får jeg det til at virke igen :)
Avatar billede Blandy Praktikant
17. februar 2011 - 14:51 #1
Kan være at dit lydkort er røget sig en tur. Ellers så er det abre driveren der mistede forstanden.

Prøv at højre-klik på "denne computer" og tryk egenskaber.

Gå i fanen "hardware" og tryk enhedshåntering.

Her kan du se alle de hardware komponenter der er i din pc. Er der nogen som har et gul udrøbstegn, eller rødt kryds?
Avatar billede metteha Nybegynder
17. februar 2011 - 15:10 #2
Hej og tak for svar. Har lige gjort som du sagde , men der er hverken gule udråbstegn eller røde kryds. Hvordan finder jeg ud af om det er lydkortet er røget sig en tur og hvordan får man det skiftet ? Ja jeg er pige ;) fatter ikke så meget af det  gg ;)
Avatar billede Blandy Praktikant
17. februar 2011 - 15:16 #3
Hvad får du af muligheder hvis du trykker på højtaler ikoenet ned i hjørnet? Eller besked?
Avatar billede Blandy Praktikant
17. februar 2011 - 15:21 #4
Prøv at højreklik på højtalerikonet nede i hjørnet. Og tryk "afspilningsenheder".

Højreklik midt i boxen og tryk "vis deaktiverede enheder", det samme med "vis afbrudt enheder".

Kan du så vælge en lydenhed og aktiver den?
Avatar billede metteha Nybegynder
17. februar 2011 - 15:23 #5
Hvis man tager musen henover står der at der ikke er installeret nogen lydoutputenhed. Når jeg højre klikker, er der mulighederne afspilningsenheder, optagelsesenheder og lyde men når man går ind på dem, står der bare at der ikke er installeret nogle lydenheder.
Avatar billede metteha Nybegynder
17. februar 2011 - 15:26 #6
Nej der kommer stadig intet op og der står bare stadig at der ikke er installeret nogle lydenheder.
Avatar billede Blandy Praktikant
17. februar 2011 - 15:27 #7
højreklik ved den tekst "Der er ikke installeret nogle lydenheder" Så får du muligvis du tekster: "Vis deaktiverede enheder" og "vi afbrudt enheder".

Tryk på "vis deaktiverede enheder"

Se om der ikke så dukker en enhed op.
Avatar billede metteha Nybegynder
17. februar 2011 - 15:33 #8
Der er flueben ved dem begge to, både vis deaktiverede enheder og vis afbrudte enheder . Men der sker intet
Avatar billede Blandy Praktikant
17. februar 2011 - 15:39 #9
Oki. kan du prøve at gå tilbage i enhedshåntering hvor du var før. finde dit lydkort og deaktiver det. Og så genstarte din pc.

Hvad står der ved dit lydenhed i enhedshåntering når du folder den ud?
Avatar billede Blandy Praktikant
17. februar 2011 - 15:40 #10
Hvis du synes det er her for bøvler kan jeg evt koble op til maskine og lede efter problemet.
Avatar billede metteha Nybegynder
17. februar 2011 - 15:47 #11
Når jeg er inde og lukke op for enheder til lyd,video og spil kommer der en undermenu frem hvor der står realtek high definition audio. Den har jeg så lige været inde og deaktivere. Skal jeg så genstarte computeren nu og så prøve at aktivere den ?
Avatar billede metteha Nybegynder
17. februar 2011 - 16:11 #12
Så har jeg prøvet at være inde og deaktivere , genstarte og aktivere igen men stadig intet held. Når jeg trykker på den undermenu under lyd, video og spil, og højreklikker står der at man kan opdatere driversoftware, har det noget at sige?
Avatar billede Blandy Praktikant
18. februar 2011 - 08:36 #13
prøv at slet din lydenhed og genstart. Så vil windows selv finde den som nyt hardware, og bruge windows driver til at instille den med.
Avatar billede metteha Nybegynder
18. februar 2011 - 10:23 #14
skal jeg også fjerne driver softwaren til den enhed? Der popper en boks op hvor det står om man også vil fjerne driver softwaren til den.
Avatar billede Blandy Praktikant
18. februar 2011 - 10:40 #15
prøv det ja
Avatar billede metteha Nybegynder
18. februar 2011 - 10:51 #16
Så er det gjort :) og ja det hjalp :) ej mange tusind tak for det. Er det noget med at jeg giver dig point ? Ej du er en guttermand , Tak tak tak ska du ha ;)
Avatar billede Blandy Praktikant
18. februar 2011 - 10:57 #17
Jeg ligger et svar her, og du accepter j højre hjørne;)

Er glad for at det kom op at virke igen. Det var åbenbart lyddriveren der gik i kage. Men nu arbejder du også med Windows Vista. Så det kan man vist forvente;)

Skal du have hjælp fremover kan du bare tage min e-mail til msn i min profil;)
Avatar billede metteha Nybegynder
18. februar 2011 - 11:07 #18
Ej mange tak skal du ha :) jamen jeg tillader mig så at snuppe din mail :) og jeg accepterer dit svar :)god week til dig :)
Avatar billede Blandy Praktikant
18. februar 2011 - 11:12 #19
Også god weekend til dig;)
Avatar billede JeppBjorn Nybegynder
22. juli 2015 - 14:08 #20
Blandy: Jeg har lavet en bruger specielt for at takke dig, du har gjort mit liv så meget ledtere. TAKTAKTAK!!! :D
Avatar billede Siw Nybegynder
11. november 2015 - 13:02 #21
Det virkede ikke på min :( Nu er der kommet en enhed frem, men jeg kan ikke aktivere den :(