Avatar billede micp Nybegynder
04. marts 2011 - 17:47 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere Win7 SP1

Jeg kan ikke få installeret SP1 til Win7, den går i stå efter at være halvvejs installeret og kommer med fejlkode 80073701.

Har prøvet alt hvad jeg lige kan komme i tanke om, med opstart i fejlsikret tilstand, søgt på fejlkoden hos Microsoft/google, brugt "Fix it center", slå antivirus/firewall fra, der er bare intet der har hjulpet.

Er der nogen der har en løsning på dette?
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 18:01 #1
Prøv at gå ind på windows update. Da jeg gjore det, opdaterede windows selv med SP1.
Avatar billede micp Nybegynder
04. marts 2011 - 18:14 #2
Det har jeg også prøvet adskillige gange nu, har også prøvet med at downloade den manuelt, men det virker ikke.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 18:40 #3
Fra Microsoft:
"Visse antivirusprogrammer kan forhindre, at SP1 installeres, og øge installationstiden. Du kan forsøge at deaktivere antivirusprogrammet midlertidigt. I fald du gør dette, skal du være klar over de risici, det medfører, og aktivere det igen, når servicepakken er installeret."
Det er da værd at prøve.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 18:41 #4
Ps. Så er det jo bedst at køre fra en DVD, når antivirus er slået fra.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 18:45 #5
Dette lille program har hjulpet mange som kørte XP, men jeg ved ikke om det er det samme med win7 ?

http://www.softpedia.com/progDownload/Dial-a-fix-Download-27328.html

1. Dobbeltklik det blå tandhjul. 2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution" 3. Sæt flueben i "Fix Windows update" 4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne. 5. Lad den køre færdig. 6. Genstart maskinen. 7. Nu burde du kunne installere de opdateringer.
Avatar billede micp Nybegynder
04. marts 2011 - 18:57 #6
Deaktivering af antivirusprogrammer er prøvet som skrevet i #1

Hvorfor skulle det være bedre at køre fra en DVD, fremfor at køre en manuel installation?

Programmet fra softpedia virker ikke til Win7.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 19:26 #7
Ok antivirus, den havde jeg overset. DVD fordi man så kan tage internettet fra. En 1/2 time er lang tid at køre uden antivirus.
Dial a fix virker ikke på win7, nå ja, det var forsøget værd.
Ja så må du jo vente på, der kommer en bruger med et bedre råd:)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 19:27 #8
Du er åbenbart ikke alene om det problem.
http://www.eksperten.dk/spm/933242
Avatar billede milter Ekspert
04. marts 2011 - 22:45 #9
Mange andre har tilsyneladende det samme problem. Herunder er et link med beskrivelse af diverse forsøg på at løse det:

http://www.zdnet.com/blog/bott/microsoft-notes-windows-update-inconsistencies-provides-fix/3044?tag=content;feature-roto
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
05. marts 2011 - 01:38 #10
Havde for nylig problemer med nogle andre win update elementer der lavede samme fejl. Prøv at resette dine Win update components. Gå til følgende side http://support.microsoft.com/kb/971058/en-us og tryk på Fix it. Dette løste mit problem. Håber det måske kan gøre det samme for dig.
Avatar billede micp Nybegynder
06. marts 2011 - 20:15 #11
#9 Den havde jeg ikke prøvet, så ellers lovende ud men virkede desvære ikke.

#10 Den har jeg også prøvet flere gange, og den virker heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2011 - 21:36 #12
Avatar billede micp Nybegynder
09. marts 2011 - 16:38 #13
Ja, den har jeg prøvet, det er opdatering KB947821 og den har desværrer heller ingen effekt.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2011 - 16:57 #14
Avatar billede micp Nybegynder
12. marts 2011 - 11:03 #15
#14
"Fix it" har jeg prøvet flere gange og
den med at redigere registreringsdatabasen virker kun til Vista.
Avatar billede micp Nybegynder
02. april 2011 - 12:28 #17
Nå! Nu har jeg lige fået kigget lidt på det igen og tak for det TheOnlyRealTGS, men der er desværre intet der har virket indtil videre.
Har prøvet de fleste af tingene nu, op til flere gange og også en clean boot som ikke har været prøvet før, men der har intet været, der har hjulpet på problemet.
Og nu vil opgraderingen til IE9 heller ikke fungere, sikkert fordi at SP1 skal være installeret først?
Avatar billede taoist Nybegynder
12. april 2011 - 11:04 #18
Hej micp.

Vil lige høre om du har fundet en løsning på problemet da jeg som du selv har prøvet hele møllen uden held, (dog tog min bærbar den uden problemer, dybt underligt!!!)mangler kun den stationær.

Skal man kunne se System update Readiness (KB947821) i opdateringslisten eller er det bare et midlertidig Hotfix tool. (findes ikke på min liste trods gentagne downloads)???

måske du forstår løsningen på tilsvarende problem i denne tråd, virker lidt teknisk for mig, vis der ligger en løsning deri  fortæl venligst.
http://windows7forums.com/windows-7-installation-upgrade/60609-windows-7-sp1-install-fails-3-different-partitions.html?language=da
Avatar billede micp Nybegynder
15. april 2011 - 14:26 #19
Hej taoist!

Nej, desværrer så har jeg ikke fundet en løsning.

KB947821 er til vista, så den kan jeg ikke lige hjælpe med.

Og den tråd du har fundet er også lige lidt for teknisk, til at jeg kan få noget ud af.
Avatar billede taoist Nybegynder
15. april 2011 - 17:40 #20
Hej micp.

Du siger godt nok at KB947821 er til Vista, men hvorfor er den på dette link beregnet til W7 http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=914FBC5B-1FBA-4BAE-A7C3-D2C47C6FCFFC
den til Vista har godt nok det samme (KB947821) men er dette link http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=B4D90B06-C27D-4483-BC1F-04D43FA7B293

Jeg har dog prøvet at downloade det første link, men den kan ikke ses på opdateringslisten Re:Skal man kunne se System update Readiness (KB947821) i opdateringslisten eller er det bare et midlertidig Hotfix tool. (findes ikke på min liste trods gentagne downloads)???
Avatar billede micp Nybegynder
16. april 2011 - 18:45 #21
Ja, der var jeg ikke lige vågen, har jo haft den installeret før.
Egentlig lidt mærkeligt at de har det samme nummer.
Har lige prøvet den igen og jeg kan heller ikke se på nogen måder at den skulle være installeret?
Avatar billede micp Nybegynder
21. oktober 2012 - 10:33 #22
Løsning geninstallere nyt styresystem. (Win8)
Avatar billede Macleoddk Nybegynder
30. juli 2015 - 17:05 #23
Jeg har haft samme problem, i dag lykkedes det mig at installere den, det jeg gjorde var at geninstallere min win7, og inden jeg smed alt muligt ind på min pc som f.eks antivirus osv, så kørte jeg windows update lige efter den var klar, det lykkedes mig at få SP1 på den måde :D håber i andre kan det samme :)