Avatar billede perav Nybegynder
16. marts 2011 - 17:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvor gemmer Windows Live mail sine mail og kontakter

Jeg stødte ind i et problem, jeg havde opsat min mail i Windows Live mail (kører Windows 7) alle mine mail lå som de skulle i Indbakke, men så havde jeg nogle problemer med den udgående postserver hos TDC (asmtp.mail.dk)jeg kunne ikke få kontoen til at virke, så jeg slettede kontoen i Funktioner/konti og alle mine mail forsvandt, så er det jeg spørger hvorfor forsvinder de? og kan jeg nu ikke få dem tilbage? eller hvor ligger de på pcen? troede de lå ligesom PST-filen fra Outlook.
Er der en som kan hjælpe mig?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2011 - 17:25 #1
live konceptet er 'på nettet' - så du skal bare logge ind på din 'windows live' konto, og så er de der igen.
Avatar billede perav Nybegynder
16. marts 2011 - 17:40 #2
Men når jeg så opretter kontoen igen og den virker både ud og ind, skulle mailene så ikke komme frem? eller er det mig der er blevet skør
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2011 - 18:36 #3
det kommer an på, hvor dygtigt m$ opfatter dit 'slet konto' - hvis de tager dig på ordet, så er det jo væk. Jeg tror, du skal kontakte microsoft.dk, og få dem til at hjælpe dig videre.
Avatar billede perav Nybegynder
16. marts 2011 - 18:41 #4
Jeg opsatte en gl. mail-adr. i Windows Live Mail i Windows 7 og den kørte så en tid og der kom en del mail ind i Indbakke, en dag var der problemer og jeg rodede med de forskellige indstillinger, men valgt til sidst at slette kontoen i Windows Live Mail i Windows 7, da jeg slettede kontoen forsvandt alle mine mail, så oprettede jeg så kontoen igen og der kom 3 mail ind som var nye, men alle de gl mail var væk. Kontoen er jo oprettet med dlg-oplysninger (TDC), hvordan hænger det sammen med at du siger at jeg bare skal logge på min Live mail konto så er de der igen?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2011 - 18:55 #5
m$ er åbenbart håndfaste.
Når du opretter en live-konto, så flytter den alt til nettet/skyen - og der opdateres ikke længere på din pc, da du jo netop kan logge ind fra en hvilken som helst pc. Kontakt m$ for at høre, om de kan/gider reetablere dine data - men ellers, så har du selv valgt at slette - så der er næppe meget at komme efter.
Avatar billede perav Nybegynder
16. marts 2011 - 19:37 #6
Jeg tænkte jo ikke over at mailene ville forsvinde når man slettede kontoen, der skete jo ikke noget før i tiden med Outlook og Outlook Express
Avatar billede perav Nybegynder
16. marts 2011 - 19:50 #7
Jeg har kontaktet Live teamet og kan se at jeg ikke er alene med dette problem:-)
Så nu venter jeg på svar fra dem.

Tak for hjælpen
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2011 - 20:28 #8
klik lige på 'svar' - så kan du bagefter lukke ved at acceptere dit eget svar - og beholde point (du har haft problemer nok).
Avatar billede perav Nybegynder
16. marts 2011 - 23:31 #9
svar
Avatar billede vejmand Juniormester
17. marts 2011 - 01:29 #10
Ifølge denne vejledning fra TDC burde du ikke miste mails ved at slette en konto: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23757

Senere i dag er jeg ved min egen PC, jeg bruger også Windows Live Mail og konto fra bl.a. TDC.

Jeg vil se om jeg kan finde en lagringsmappe på min pc, du hører nærmere......
Avatar billede vejmand Juniormester
17. marts 2011 - 05:34 #11
På min computer (Windows 7 og Windows Live Mail) ligger alle mine mails lokalt her: C:\Users\*Mit brugernavn*\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail

Fandt den via dette:
Åben Windowws Live Mail, Ind i rullemenuen øverst til venstre > Indstillinger > E-mail > Avanceret > og trykknap Vedligeholdelse > trykknap Lagringsmappe. Så vil du få Lagringsplacering og stien til Lagringsmappen.
Avatar billede perav Nybegynder
07. april 2011 - 23:53 #12
Undskyld det sene svar, havde ikke lige set at der var kommet suppl. oplysninger :-) jeg vil lige kigge på det mht dit indlæg vejmand