Avatar billede michaelrar Seniormester
21. marts 2011 - 08:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VBA kode fejler på en PC

Vi har en stump kode der efter en opgradering fra Office2003 til Office2010 fejler på een af 3 pcér. Nogen der har en god ide ?

Koden er følgende:

Mid(ActiveDocument.Name, 1, 8) <> "Dokument" Then
        Documents.Save NoPrompt:=True, _
        OriginalFormat:=wdOriginalDocumentFormat

(Det er linie 2/3 koden stopper ved)

Mvh
Michael
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. marts 2011 - 09:28 #1
Der må mangle et "If" foran Mid og et End If efter koden.

Hvad er fejlmeddelelsen/fejlnummeret?

Jeg undrer mig over kodens opbygning. Den siger:
Hvis det aktive dokument ikke hedder noget med "Dokument" først, skal koden gemme_ alle_ åbne dokumenter. Man ved i almindelighed ikke noget om andre åbne dokumenter ved blot at tjekke navn på ét dokument. Er det hensigten, at alle åbne dokumenter skal gemmes - eller skulle det blot have været det aktive dokument?
Avatar billede michaelrar Seniormester
26. maj 2011 - 20:55 #2
Kun det aktive dokument. Beklager lige svartiden, har været lidt "ophængt" og har ikke haft fokus på dette problem.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. maj 2011 - 10:58 #3
Koden som vist kan ikke køre nogen steder. Den mangler som nævt "If" og "End If". Hvis koden rettes til dette:

If Mid(ActiveDocument.Name, 1, 8) <> "Dokument" Then
        Documents.Save NoPrompt:=True, _
        OriginalFormat:=wdOriginalDocumentFormat
End If

vil den gemme ALLE ÅBNE DOKUMENTER uden at spørge om noget.

For at gemme blot det aktive dokument, skal der ændres. Lige et opklarende spørgsmål for at finde ud af, hvad det er meningen, I vil opnå:
Er det meningen, at koden blot skal gemme dokumentet, hvis det ikke tidligere har været gemt, og bruge det tilfældige navn "Dokument X", hvor X er det tilfældige nr., Word er kommet til i den indeværende Word-session? Det ser det ud til, men det lyder for mig ikke specielt hensigtsmæssigt.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. maj 2011 - 13:58 #4
Rettelse til min sidste post: den eksisterende makrokode ser ud til at skulle gemme alle åbne dokument, som i forvejen HAR VÆRET gemt - ikke omvendt, som jeg skrev.
Avatar billede michaelrar Seniormester
12. februar 2015 - 12:53 #5
Lukket