Avatar billede troels_holm Nybegynder
25. april 2011 - 18:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oprette genvej til Microsoft Excel 2010 på skrivebordet i Windows 7?

Hvordan opretter jeg en genvej til Microsoft Excel 2010 på skrivebordet i Windows 7?
Jeg kan ikke finde Microsoft Office-mappen, som i tidligere styresystemer i samme mappe?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2011 - 19:26 #1
Den skulle ligge i programmer- Microsoft office- og så kommer programmerne.
Kan du ikke når du peger på programmet vælge overfør til  og så vælge skrivebor og oprette genvej på den måde?
Sidder her med en Xp men ved ikke om det er på samme måde i Win 7
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2011 - 19:27 #2
Jeg bruger også Office 2010 her.
Avatar billede troels_holm Nybegynder
25. april 2011 - 19:53 #3
Nej under Programmer - Microsoft Office ligger mappen Office14 og under den ligger der ingen af programmerne fra Office.
Det er bare underligt for Word ligger som genvej på skrivebordet med filplaceringen:
C:\Program Files (x86)\Common Files\microsoft shared\Virtualization Handler\CVH.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2011 - 20:01 #4
Lav en søgning på Excel. Så burde ikonet komme frem i søgningen. Du kan prøve det ved at trykke på det. Virker det så overfør det til skrivebord
Avatar billede troels_holm Nybegynder
26. april 2011 - 10:05 #5
Ved åbning af menuen start og søgning efter Excel finder den alene filer oprettet i Excel, men ikke programmet Excel. Ved søgning på Word kommer der både resultater i Filer og Programmer (Microsoft Word 2010).
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2011 - 16:36 #6
Genvejen til mit start ikon til Excel ligger her:
C:\Programmer\Microsoft Office\Office14

Ps jeg kører som admin på denne pc og har kun denne konto på.
Avatar billede troels_holm Nybegynder
26. april 2011 - 18:31 #7
I samme mappe på min computer ligger der kun Custom.propdesc og ONFILTER.DLL.. Hmm..
Avatar billede troels_holm Nybegynder
26. april 2011 - 18:50 #8
Jeg fandt svaret her:
http://forums.techguy.org/windows-vista/912309-where-does-vista-store-winword.html

Windows opretter åbenbart et form for virtuelt drev. Det ligger i hvert fald ikke lige der hvor man forventer det.
Min destination i den genvej jeg har oprettet nu er:
"C:\Program Files (x86)\Common Files\microsoft shared\Virtualization Handler\CVH.EXE" "Microsoft Excel 2010 9014006104060000"

Utroligt at det skal være så svært at finde og "lege med".