Avatar billede jepper1992 Mester
29. april 2011 - 09:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hjælp til at åbne en dmg fil på windows

hey derude

jeg er ved at prøve at skaffe mig MAC OS.
og har hentet en fil i formaten dmg,
hvordan åbner jeg sådan en? har prøvet at få magic iso til at lave det om til en iso fil, men når jeg mounter kommer jeg bare ind i mappen, og der ligger min dmg fil.
nogle der ved hvordan jeg kan få åbnet den eller lavet den om eller noget så jeg kan boot den fra min ekst.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2011 - 10:55 #1
jf http://www.fileinfo.com/extension/dmg
der er en DMG2ISO
prøv den
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2011 - 18:48 #2
Spørgsmålet er ulovligt.
Tjek betingelserne igen: www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2011 - 21:09 #3
#2??? hvad ulovligt er der i at pakke en image-fil ud, så den kan startes fra windows? Eller ved du noget om dmg, som jeg ikke ved (fx at det er piratkopi?)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2011 - 21:46 #4
Siden hvornår har man kunnet downloade Mac OS?
Men hvis jepper1992 giver et link til hvor den kan hentes lovligt, undskylder jeg gerne.
Den ligger nemlig ikke her: http://support.apple.com/downloads

Og hvorfor downloade? Han har vel en Apple maskine MED Mac OS...?
Eller er det fordi du vil installere det på en alm. PC? Dette er jo heller ikke tilladt iflg. Apples EULA. Desuden kan man ikke installere det på en alm. pc.
Avatar billede fuglen1 Novice
29. april 2011 - 22:09 #5
Hvorfor vil du kører et mac program på windows system?

Det beste ville nok være at installere macosx som virtuelt os også kører dit program der igennem.

Eller få fat på en windows udgave på af programmet hvis det findes.
Avatar billede jepper1992 Mester
29. april 2011 - 23:27 #6
helt loveligt er det ikke, kan ihvertfald ikke bevise det xD.
vil gerne have MAC fordi jeg er træt af windows, de fucker det hele op så vil have noget jeg ved virker. men har ikke råd til en apple maskine, så jo installere det på en alm pc.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2011 - 11:00 #7
Så laver du bare svar her og accepterer eget svar, så der er lukket for pointgivning.
Avatar billede fuglen1 Novice
30. april 2011 - 15:34 #8
#6 Har ikke selv prøvet det, men det skulle kunne lade sig gøre
Ifølge det jeg før har undersøgt.

Men en anden mulighed kunne være Feks ubuntu linux med mac4lin
http://sourceforge.net/projects/mac4lin/
Så ligner det næsten Mac.

Linux kan også bruges hvis du er træt af windows
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2011 - 15:37 #9
#8 ja man kan men ikke uden at bryde Apple EULA, og dermed er og bliver spørgsmålet ulovligt.
Avatar billede jepper1992 Mester
26. maj 2016 - 10:37 #10
har opgivet det og købt en Macbook istedet for men tak for forsøget