Avatar billede eldorado69 Nybegynder
30. april 2011 - 21:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skift af standard søgemaskine fra bing til google i win7 IE9

Mit problem er at at jeg ikke kan tilføje google som standard søgemaskine i IE9. Der er kun 4 valgmuligheder og det er : wikipedia, børsen, yahoo og bing.
Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg får google istedet.
Det er som sagt windows 7 og IE 9
30. april 2011 - 21:27 #1
www.eksperten.dk/spm/936862#reply_7767006 ...

Opret en TEKST fil *.REG fil indeholdende præcist dette ->

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"DefaultScope"="{74D540B9-655D-4F6E-9DBB-64516F1FDED1}"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{74D540B9-655D-4F6E-9DBB-64516F1FDED1}]
"DisplayName"="Google.dk"
"URL"="http: //www.google.dk/search?hl=da&q={searchTerms}&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta="
"Codepage"=dword:0000fde9

Gem den som en Doit.REG fil et sted du kan finde igen lige om lidt...

DobbeltKlik på Doit.REG filen fra før...

Og så bør man lige efterchecke i IE bagefter. Evt. FJERN den/dem man ikke ønsker med i listen/mulighederne...
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2011 - 22:57 #2
Jeebus! Er det brugervenlighed, Microsoft-style ?!?
30. april 2011 - 23:03 #3
... Tja - det blev den metode JEG kunne få det til at funke...
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2011 - 00:29 #4
Et krampagtigt (og usportsligt) forsøg på at jage brugere over på Bing ?
01. maj 2011 - 10:02 #5
Sådan var det nemlig ikke i starten...

<eldorado69>: Du vender vel tilbage igen ?
Avatar billede eldorado69 Nybegynder
01. maj 2011 - 10:33 #6
Jeg har lige forsøgt det, og den har skiftet til google, men det virker ikke.
Når man går ind i administrer tilføjelsesprogrammer skriver den ved google : søgeforslag: ikke tilgængelig og det øverste forslag: ikke tilgængelig.

Har du nogen anelse om hvad dette kan skyldes ?

Men jeg må ellers at den var en god og nem forklaring.
Avatar billede eldorado69 Nybegynder
01. maj 2011 - 10:50 #7
Nu virker den, der var kommet et mellemrum ind i url, efter http: så det ville den ikke rigtig lege med.
Men nu virker den hvis man trykker på søgeglasset, så jeg siger mange tak for den hurtige og effektive hjælp.
Avatar billede eldorado69 Nybegynder
01. maj 2011 - 10:56 #8
Karise_larry >> jeg vil gerne give dig point for svar, men kan ikke finde den box hvor der iflg. brugsvejledning herinde skulle stå : accepter svar. så hvad gør jeg her ?
Mange spørgsmål på sådan en hellig søndag.
Avatar billede trav4u2 Novice
01. maj 2011 - 13:27 #9
Skulle du få brug for det en anden gang, kan du kan også:
Skrive et eller andet på adresselinjen + enter
Klik på pilen (der viser nedad) til højre for adresselinjen
Vælg tilføj
Klik på den søgemaskine du vil bruge og vælg installer
01. maj 2011 - 14:24 #10
Ping...

(Dette er så et [svar] fra mig...)

Det var med vilje at der var et " " mellerum i teksten i #1 - elles bliver det ikke vist ordentlig her på E. ...
Avatar billede Sparrman Nybegynder
02. maj 2011 - 14:25 #11
Alternativt....

Når man forsøger at tilføje en søgemaskine (der er vist 4) står man på denne adresse: http://www.iegallery.com/da/addons/?feature=searchproviders

Ændre man den til: http://www.iegallery.com/us/addons/?feature=searchproviders kan man godt vælge Google som søgemaskine.

Forskellen er altså "us" istedet for "da" i linket :-)
Avatar billede Karsten_jr Nybegynder
01. juni 2011 - 18:07 #12
Glem registreringsdatabasen, og følg det gamle link, ihvertfald, så længe det virker.

http://www.microsoft.com/windows/ie/searchguide/en-en/default.mspx?dcsref=http://runonce.msn.com/runonce2.aspx

under installation af Iexplorer 8 har man stadig mulighed for at tilrette sine sægemaskiner, og her virker linket stadig. Så jeg stjal lige en kopi til senere brug.
Avatar billede koden Novice
19. juli 2011 - 19:23 #13
MS er simpelthen latterlige..

tak for US fidus