Avatar billede dallan2007 Nybegynder
30. maj 2011 - 12:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man et simple buet line?

Jeg er ved at blive sindsyg her... hvordan laver man en simple buet line i photoshop (CS3)?

Jeg har prøvet med Pen Tool/Convert Point Tool og 3 punkter, men det giver mig en trekant og ikke en streg med 3 punkter.

Jeg har også prøvet med Free Transform og Warp, men det laver en tosset duplet og giver slet ikke det jeg ønsker.

Hvor svært kan det være lol (!)
Avatar billede prodic Mester
30. maj 2011 - 12:24 #1
Lav 2 punkter med Pen Tool og hold knappen nede mens du "trækker" væk fra slutpunktet.
Så kan du styre buens form etc.

Godt nok til CS4, men princippet er det samme:
http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/WS08E4D386-15E9-4dcd-91E6-DF4219CC6D24.html
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
30. maj 2011 - 12:28 #2
Ja jo, men så får jeg sådan en dims her: http://img594.imageshack.us/img594/2295/dims.jpg
Avatar billede nygaard91 Nybegynder
30. maj 2011 - 12:29 #3
Hvis du bruger Pen tool(P) og klikke en gang for at starte din due og der efter klikker igen og holder venstre museknap nede for at forme buen(du kan bruge alt(på en mac) til at juster efter grader).

Slip venstre museknap derefter højreklik og vælg "stroke path"...

Vælg det værktøj du ønsker at bruge til buen og klik ok...

tror det var det hvis jeg husker rigtigt..
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
30. maj 2011 - 12:32 #4
Stroke path er ikke muligt (gråt).
Avatar billede nygaard91 Nybegynder
30. maj 2011 - 12:42 #5
Hmm... gå til select>deselect eller command + D på en mac... og prøv igen:D
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2011 - 13:11 #6
Når du ikke skal have fyld i dit pentool, skal du vælge Path og ikke shaplayer. Gør du det, så kan du vælge stroke path når du har lavet din bue
Avatar billede nygaard91 Nybegynder
30. maj 2011 - 13:15 #7
okay tror jeg har det...

Start med at lave din bue..

Vælg den i Path(window>paths)

vælg brush tool...

højreklik og vælg "stroke path" i paths vinduet...
(i cs5 er der en lille ring man kan klikke på nederst i paths vinduet)

Håber det hjælper dig..
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2011 - 13:24 #8
Sådan kan du også lave en bue
http://imageshack.us/f/810/lavbue.png/
Avatar billede prodic Mester
30. maj 2011 - 13:32 #9
Står dine indstillinger for Path-værktøjet til Shape Layer eller Paths i top-menuen?
Kan ikke huske om den kom med i CS3 eller først i 4'eren, men mener den var i 3'eren.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
30. maj 2011 - 16:03 #10
Har lavet en lille hurtig video med et eksempel fra CS4.
http://www.youtube.com/watch?v=nAKEeF_u1mo
Avatar billede sobr Nybegynder
30. maj 2011 - 16:17 #11
Prøv at kigge på denne video lidt nede på siden - den forklarer en del.

http://psd.tutsplus.com/tutorials/tools-tips/pen-tool/
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. maj 2014 - 10:08 #12
Afmelder overvågning pga af spørgmålets alder og manglende feedback fra anmelder.
Hvis der er spørgsmål til mit indlæg, så er du velkommen til at skrive direkte til mig.