Oprettet fre. d. 03. juni 2011 kl. 13:38:27

nielsterp
nielsterp (12.455 point. Point ude: 0)


Java virker ikke efter opdatering

Jeg håber at nogen her kan hjælpe mig med et "lille" problem som er ved at drive mig til vanvid:

Jeg kører Windows 7, 32 bit Home Premium. Webbrowser er IE 9, men tidligere versioner havde samme problem.

Jeg har (den seneste) java installeret på min computer. Det er nødvendigt for bl.a. at kunne bruge nem-id. Det virker også fortrinligt, lige indtil det slet ikke virker mere !

Det der sker, er følgende: Så snart der kommer en update til java, bliver den downloadet og installeret på min computer. Efterfølgende kan jeg så konstatere, at min netbank m.m. ikke længere kan starte nem-id op. I stedet for det normale login vindue, får jeg blot beskeden: Could not load plugin !

Nu har jeg så prøvet det ene og det andet, søgt på nettet i en uendelighed, men i sidste ende har jeg været nødt til at geninstallere min maskine fra bunden. Og det er sket en 5 - 6 gange inden for et års tid eller to.

Hvis jeg afinstallerer jave først, for så at geninstallere den nye version, havner jeg i en situation hvor Java er afinstalleret (bl.a. med Revo Uninstaller Pro), programmapper er fjernet o.s.v. - alligevel får jeg ikke lov til at installere den nye version. "Denne handling er kun gældende for programmer der ikke allerede er installeret" eller noget i den dur.

Foreløbigt har jeg "løst" problemet ved at fjerne auto-updateren fra Windows startup, men jeg kunne jo godt tænke mig at kunne opdatere Java uden at skulle geninstallere alle programmer (hvilket altså tager 2 - 3 dage full time).

Håber nogen kan hjælpe med dette !

Niels

Skrevet fre. d. 03. juni 2011 kl. 14:11:04| #1

klaudi2k8
klaudi2k8 (14.297 point)
Prøv at rydde op med JavaRa
Hent denne fil her:
Download Windows Binary (.zip file)

http://raproducts.org/wordpress/software

Skrevet ons. d. 20. juli 2011 kl. 10:33:20| #2

nielsterp
nielsterp (12.455 point)
JavaRa virker desværre ikke mod dette.

Derimod har jeg fået et svar fra DanID som løser problemet: Find mappen oces2, og slet de fem filer der er deri, genstart derefter NemID.

Niels

Skrevet ons. d. 20. juli 2011 kl. 10:42:33| #3


Skriv et indlæg




Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] [img]link til billede[/img]
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Log ind

   


Seneste spørgsmål

Kan ikke åbne pdf-filer direkte fra en internetside

Oprettet den 23. marts 2014 kl. 18.33
JohnColts giver 40 point for svar | Giv et svar »

Download problem med IE

Oprettet den 22. marts 2014 kl. 22.17
luksusbugen giver 60 point for svar | Giv et svar »

Slå automatisk opgradering fra i Internet Explorer 11...

Oprettet den 21. marts 2014 kl. 08.20
steen67_dk giver 30 point for svar | Giv et svar »

Seneste guides

Malwarebytes version 2.0
Watermark et billede





Computerworld

Teaser billede

Nets advarer: Ny Java giver bøvl med NemID

Den nye version af Java frigives nu, men Nets' test viser, at der er problemer med Java-versionerne i samspil med NemID. Du skal alligevel opdatere.

CIO

Teaser billede

Sådan nedgraderer du nemt Windows 8 til Windows 7

Du kan nemt nedgradere fra Windows 8 til Windows 7. Men pas på: Vejen tilbage til Windows 8 kan være besværlig. Vi har forsøgt at ned- og opgradere begge veje. Se her, hvordan det er gået.

Comon

Teaser billede

Test: Kør dobbelt så langt på batteriet med din smartphone

Er du træt af at løbe tør for strøm? Gider du ikke kabelroderi, er løsningen et telefon-cover med indbygget batteri. Se vores test af den smarte løsning her.

Channelworld

Teaser billede

It-milliardær: "Jeg er ikke nogen steder, hvor jeg ikke har kontrol"

It-milliardæren Ib Kunøe har ry for at være en af it-branchens hårde negle. I dette interview fortæller han, hvordan den militære baggrund og opvæksten som søn af en sønderjysk...

White paper

Teaser billede

Bliv en bedre produktchef

Følg 10 trin, der kan hjælpe enhver produktchef til at løfte produktledelse fra en reagerende taktisk position til en strategisk position.


IT Kurser

Udgiver · © 2014 Computerworld A/S · Hørkær 18 · 2730 Herlev · Tlf.: 77 300 300 · Fax: 77 300 301 · Brug af personoplysninger