Oprettet fre. d. 03. juni 2011 kl. 13:38:27

nielsterp
nielsterp (13.380 point. Point ude: 0)


Java virker ikke efter opdatering

Jeg håber at nogen her kan hjælpe mig med et "lille" problem som er ved at drive mig til vanvid:

Jeg kører Windows 7, 32 bit Home Premium. Webbrowser er IE 9, men tidligere versioner havde samme problem.

Jeg har (den seneste) java installeret på min computer. Det er nødvendigt for bl.a. at kunne bruge nem-id. Det virker også fortrinligt, lige indtil det slet ikke virker mere !

Det der sker, er følgende: Så snart der kommer en update til java, bliver den downloadet og installeret på min computer. Efterfølgende kan jeg så konstatere, at min netbank m.m. ikke længere kan starte nem-id op. I stedet for det normale login vindue, får jeg blot beskeden: Could not load plugin !

Nu har jeg så prøvet det ene og det andet, søgt på nettet i en uendelighed, men i sidste ende har jeg været nødt til at geninstallere min maskine fra bunden. Og det er sket en 5 - 6 gange inden for et års tid eller to.

Hvis jeg afinstallerer jave først, for så at geninstallere den nye version, havner jeg i en situation hvor Java er afinstalleret (bl.a. med Revo Uninstaller Pro), programmapper er fjernet o.s.v. - alligevel får jeg ikke lov til at installere den nye version. "Denne handling er kun gældende for programmer der ikke allerede er installeret" eller noget i den dur.

Foreløbigt har jeg "løst" problemet ved at fjerne auto-updateren fra Windows startup, men jeg kunne jo godt tænke mig at kunne opdatere Java uden at skulle geninstallere alle programmer (hvilket altså tager 2 - 3 dage full time).

Håber nogen kan hjælpe med dette !

Niels

Skrevet fre. d. 03. juni 2011 kl. 14:11:04| #1

klaudi2k8
klaudi2k8 (15.312 point)
Prøv at rydde op med JavaRa
Hent denne fil her:
Download Windows Binary (.zip file)

http://raproducts.org/wordpress/software

Skrevet ons. d. 20. juli 2011 kl. 10:33:20| #2

nielsterp
nielsterp (13.380 point)
JavaRa virker desværre ikke mod dette.

Derimod har jeg fået et svar fra DanID som løser problemet: Find mappen oces2, og slet de fem filer der er deri, genstart derefter NemID.

Niels

Skrevet ons. d. 20. juli 2011 kl. 10:42:33| #3


Skriv et indlæg




Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] [img]link til billede[/img]
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Log ind

   


Seneste spørgsmål

Gammelt Java plugin virker ikke for alle brugere på en pc

Oprettet den 5. oktober 2014 kl. 13.36
RogerWilco giver 30 point for svar | Giv et svar »

IE 11

Oprettet den 18. september 2014 kl. 11.59
Henricus64 giver 15 point for svar | Giv et svar »

Promblemer med Java i Internet Explorer

Oprettet den 9. september 2014 kl. 14.31
GiacomoTito giver 60 point for svar | Giv et svar »

Seneste guides

Find ejeren af et vilkårligt domæne
Undgå reklamerne på iPad
Opret BOOTBAR USB pen ...





Computerworld

Teaser billede

Android L: Disse telefoner får den nye version af Android

Den nyeste version af Android, Android Lollipop, er blevet præsenteret og er nu kommet ud i prøveversion til nogle enkelte enheder, men hvilke smartphones vil rent faktisk få det nye system?

CIO

Teaser billede

Microsoft: Adgang til Windows 10 vil kræve flere koder

I et forsøg på at appellere til de sikkerheds-bekymrede it-chefer indbygger Microsoft to-faktor-autentifikation direkte i Windows 10, som vil kræve to koder at få adgang til. Også en række andre...

Comon

Teaser billede

Test: Mini-computer fra Gigabyte har overraskende meget kraft

Gigabyte's Brix Pro (GB-BXi7-4770R) har overraskende meget kraft i så lille et chassis, men størrelsen giver også problemer.

Channelworld

Teaser billede

Printbranchen er ved at save benene af sig selv

Stenhård priskonkurrence undergraver den traditionelle forretningsmodel for salg af print-og kopimaskiner.

White paper

Teaser billede

Spar med en moderniseringsplan

BluePhoenix tilbyder et 'Modernization Roadmap Study', som viser præcist hvilken it, der bør moderniseres, og hvor mange penge du kan spare.



Udgiver · © 2014 Computerworld A/S · Hørkær 18 · 2730 Herlev · Tlf.: 77 300 300 · Fax: 77 300 301 · Brug af personoplysninger