Oprettet fre. d. 03. juni 2011 kl. 13:38:27

nielsterp
nielsterp (13.840 point. Point ude: 0)


Java virker ikke efter opdatering

Jeg håber at nogen her kan hjælpe mig med et "lille" problem som er ved at drive mig til vanvid:

Jeg kører Windows 7, 32 bit Home Premium. Webbrowser er IE 9, men tidligere versioner havde samme problem.

Jeg har (den seneste) java installeret på min computer. Det er nødvendigt for bl.a. at kunne bruge nem-id. Det virker også fortrinligt, lige indtil det slet ikke virker mere !

Det der sker, er følgende: Så snart der kommer en update til java, bliver den downloadet og installeret på min computer. Efterfølgende kan jeg så konstatere, at min netbank m.m. ikke længere kan starte nem-id op. I stedet for det normale login vindue, får jeg blot beskeden: Could not load plugin !

Nu har jeg så prøvet det ene og det andet, søgt på nettet i en uendelighed, men i sidste ende har jeg været nødt til at geninstallere min maskine fra bunden. Og det er sket en 5 - 6 gange inden for et års tid eller to.

Hvis jeg afinstallerer jave først, for så at geninstallere den nye version, havner jeg i en situation hvor Java er afinstalleret (bl.a. med Revo Uninstaller Pro), programmapper er fjernet o.s.v. - alligevel får jeg ikke lov til at installere den nye version. "Denne handling er kun gældende for programmer der ikke allerede er installeret" eller noget i den dur.

Foreløbigt har jeg "løst" problemet ved at fjerne auto-updateren fra Windows startup, men jeg kunne jo godt tænke mig at kunne opdatere Java uden at skulle geninstallere alle programmer (hvilket altså tager 2 - 3 dage full time).

Håber nogen kan hjælpe med dette !

Niels

Skrevet fre. d. 03. juni 2011 kl. 14:11:04| #1

klaudi2k8
klaudi2k8 (15.832 point)
Prøv at rydde op med JavaRa
Hent denne fil her:
Download Windows Binary (.zip file)

http://raproducts.org/wordpress/software

Skrevet ons. d. 20. juli 2011 kl. 10:33:20| #2

nielsterp
nielsterp (13.840 point)
JavaRa virker desværre ikke mod dette.

Derimod har jeg fået et svar fra DanID som løser problemet: Find mappen oces2, og slet de fem filer der er deri, genstart derefter NemID.

Niels

Skrevet ons. d. 20. juli 2011 kl. 10:42:33| #3


Skriv et indlæg




Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] [img]link til billede[/img]
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Log ind

   


Seneste spørgsmål

Tilføje til Acceleratorer

Oprettet den 18. januar 2015 kl. 04.59
caurio giver 30 point for svar | Giv et svar »

Fjern Internet explorer

Oprettet den 14. januar 2015 kl. 17.03
falkevej giver 100 point for svar | Giv et svar »

IE 11 viser af og til tom side

Oprettet den 14. januar 2015 kl. 15.41
herot giver 30 point for svar | Giv et svar »

Seneste guides

Malwarebytes version 2.0.3.1025
Find ejeren af et vilkårligt domæne
Opret BOOTBAR USB pen ...





Computerworld

Teaser billede

Har du Windows 7 eller 8? Så kan du godt glæde dig til gratis Windows 10

Så fik vi endeligt nyt om Windows 10. Og vi begynder med en rigtig god nyhed. Nemlig at det bliver gratis at opdatere, hvis du har den rigtige version.

CIO

Teaser billede

Her er den vigtigste melding fra Microsoft onsdag aften: Disse fire ord kan få store konsekvenser

ComputerViews: Den vigtigste og mest langtrækkende udmelding fra Microsoft onsdag aften handler ikke om ny browser, vilde hologram-briller eller nye Windows-funktioner, men ligger i fire små...

Comon

Teaser billede

Her er verdens største og mest detaljemættede foto: 1,5 milliarder pixels

Verdens største og skarpeste digitale fotografi er uhyre detaljemættet og fylder 4,3GB. Se det her.

Channelworld

Teaser billede

KMD slår kontra: Vinder kommunal kæmpeordre

It-mastodonten KMD har nu papir på, at firmaet stadig er en spiller, man skal regne med på kommunale it-marked, efter at det er lykkedes firmaet at holde konkurrenterne fra fadet og vinde et stort...

White paper

Teaser billede

Forretningansvarlig it-arkitektur

Actionable enterprise architecture fra IBM kan hjælpe til at styre kompleksiteten og afstemme it-projekter og løsninger med forretningsmål.



Udgiver · © 2015 Computerworld A/S · Hørkær 18 · 2730 Herlev · Tlf.: 77 300 300 · Fax: 77 300 301 · Brug af personoplysninger