Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2011 - 08:37 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Næsten ingen plads på C-drev

Min gamle trofaste acer, med kun plads til 18 GB på C-drev, er blevet fyldt godt og grundigt op. Problemet er, at lige gyldig hvor mange programmer jeg fjerner (fjern program), ja så bliver der ikke mere plads på C-drevet altså iflg. grafen under "denne computer". Jeg kan heller ikke få lov at defragmentere, der kræves 15% ledig plads, jeg har 1%. Har tillige forsøgt at formatere C-drev vha. medfulgte cd-rom, men det får jeg heller ikke lov til. Noget må der da kunne gøres. Kan jeg få hjælp af en eller anden her, ja så vil jeg være glad.
Avatar billede klaudi Ekspert
25. juni 2011 - 09:13 #1
Prøv at slette gendannelses punkter, brug f.eks. ccleaner
http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim

Når det er installeret så starter du det og klikker på Værktøjer ude i venstre side, vælg så Systemgendannelse, her kan du slette alle punkter på nær det sidste nye...
25. juni 2011 - 10:05 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------
Ta' en oprydning med CCleaner som du sansynligvis allerede har. Også/især punktet [Register/Problemer]

---

...Har tillige forsøgt at formatere C-drev vha. medfulgte cd-rom, men det får jeg heller ikke lov til... - hvad gør du da ???
Bemærk at du så skal begynde HELT FORFRA MED ALT manuelt styresysteminstalation (hvilket?) + driversoftware + driversoftware + driversoftware + opdateringer + opdateringer + opdateringer + programmer + opdateringer...
Hvis du har lyst/mod på det?

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/knudjensen Point ude: 270 ?
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede computerlab Nybegynder
25. juni 2011 - 20:03 #3
Alternativt kunne du overveje at skifte harddisken ud med en større...
25. juni 2011 - 20:13 #4
Jeg tror ikke vi hører/læser mere fra <knudjensen> ? Glad eller ej!
Det er jo ikke ligefrem en vane ->
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/knudjensen Point ude: 270 ?
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2011 - 10:05 #5
Måske ikke men dette kunne måske løse problem nu og her:
http://support.microsoft.com/kb/310147/da
26. juni 2011 - 11:55 #6
Ref #5: Hvis PC'en HAR et extra (ledigt) Harddisk drev ?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2011 - 12:42 #7
#6 Ja selvfølgelig. Det er en forudsætning
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2011 - 14:43 #8
Hvad med lidt feedback??
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 10:10 #9
Hej alle.

Det er bestemt ikke af uvilje eller dovenskab jeg ikke har svaret, men jeg plejer da at få en besked når der er indlæg, det har jeg ikke fået denne gang. Ser det først nu, da jeg igen opretter spørgsmål om samme problem. Jeg kigger jeres gode forslag igennem. Tusinde  tak til alle foreløbig.
Avatar billede klaudi Ekspert
20. juli 2011 - 10:34 #10
Citat
"Det er bestemt ikke af uvilje eller dovenskab jeg ikke har svaret, men jeg plejer da at få en besked når der er indlæg, det har jeg ikke fået denne gang."

Der er det jo så at det er "smart" at gå ind og kigge i tråden en gang imellem! :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 12:38 #11
Ærlig talt så kan jeg ikke se hvor "smart" den idé skulle være. Hvis der intet er tilføjet til tråden, hvorfor skulle jeg så kigge efter noget der ikke er. Jeg plejer at få besked på mail, når der er skrevet, derfor.

Desuden oprettede jeg i morges et nyt indlæg, hvor jeg netop  opdagede, at der lå flere svar på dette spørgsmål, stillt af mig. Men af en eller anden - for mig - uforklarlig grund, da kan jeg ikke længere se det spørgsmål jeg oprettede da. Meget underligt synes jeg.
Avatar billede klaudi Ekspert
20. juli 2011 - 12:47 #12
Hvis du ikke har fået besked længe, så ku' man jo kig i tråd for at se om der var noget alligevel! Det er squ da "SMART"
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 19:58 #13
Ser du, hvis jeg havde haft en formodning om at der kunne have været "noget", ja så havde jeg jo nok gjort det, skal du se. Jeg spørger jo ikke dette forum i forventning om IKKE at få svar. Og du Claudio behøver ikke svare eller kommentere yderligere.
Avatar billede klaudi Ekspert
20. juli 2011 - 20:08 #14
1. hedder ik' Claudio
2. og hvorfor skal jeg så ik'svare mere!
3. KLAPHAT
:-)
20. juli 2011 - 20:10 #15
Hvad siger/skriver du så til #2 ???

PS: IGEN - Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede klaudi Ekspert
20. juli 2011 - 20:10 #16
4. det er ik' dig der skal lægge "Svar", det er de andre der MÅ Svare
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 20:24 #17
#14 Det er fordi din chikane ikke er ønsket i tråden.

Giv ham nu en chance for at afprøve det vi har skrevet han skal prøve. Og ja jeg har da også været ude for det samme som knudjensen, med at man ikke får mail om indlæg, og det er en bug i Eksperten som han ikke kan gøre noget ved.

Knudjensen prøv det Karise beskriver i #2 og så ser vi hvad det giver.
Avatar billede klaudi Ekspert
20. juli 2011 - 20:29 #18
Jeg kan squ da ik' gøre for at x ik' fatter en skid! og hva' blander du dig for!?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 20:36 #19
Deltager jo også i tråden på lige fod med dig, og dine udtalelser i #10-12-14 har intet med tråden at gøre.
Hvis du vil hjælpe her så skriv noget konstuktivt, i stedet for dine nedgørende indlæg.
Avatar billede klaudi Ekspert
20. juli 2011 - 20:49 #20
10-12 kan jeg da ik' se ik' squ ha noget med tråd at gøre!
og 14 var jo bare for at gøre opmærksom på nogle punkter!
og det du kommer med har da heller ik' en skid med tråd at gøre,
så bland dig uden om! tak
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 20:57 #21
Nej det vil jeg ikke.
Det er dig der har startet hele polymikken med dine nedladende indlæg (#10).
Avatar billede klaudi Ekspert
20. juli 2011 - 21:21 #22
Det da vist ik' studenterhuen der trykker!
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 21:25 #23
Jo på dig LOL
Avatar billede klaudi Ekspert
20. juli 2011 - 21:35 #24
Har ik'nogen hue :-)
og kan ik' se 10 skulle starte polymik, det er squ jer klaphatte der pisker en stemning op
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 21:38 #25
Der er kun en klaphat her, og det er dig.
Det er dig der gjorde at knudjensen ikke ville have du deltog i tråden, pga dine udtalelser.
Og vil du ikke acceptere dette er mit næste skridt at anmelde dig for misbrug af tråden her. pga sprogbruget.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 21:42 #26
Klaudio du opfører dig barnligt og egentlig skulle du bare ignoreres! Din opførsel virker nedbrydende på et rigtig godt forum, hvor hjælpsomme personer er så venlige at hjælpe andre. Hvis du er bange for at blive overset, så stil dig over på Rådhuspladsen og moon.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 21:46 #27
#26 Enig
Avatar billede klaudi Ekspert
21. juli 2011 - 08:19 #28
Kæft et par idioter!
Avatar billede oOCarstenOo Mester
19. april 2014 - 01:17 #29
Hejsa,

Min søn har en Acer BÆRBAR PC: ACER ASPIRE 5750 G.

(C:)Er næsten helt fuld, han bruger den næsten kun til at spille på så der skulle jo gerne være en del plads.:)

Skulle der mon være en der har lyst til at hjælpe..? :)
19. april 2014 - 07:52 #30
Ref #29: du bør (skal) oprette din egen tråd med dit spørgsmål ... PS: Husk hvilket styresystem ?
Avatar billede oOCarstenOo Mester
19. april 2014 - 19:56 #31
Jeg har oprettet min egen tråd, så prøver lige igen. :)
Avatar billede oOCarstenOo Mester
19. april 2014 - 20:00 #32
:)