Avatar billede joba75 Nybegynder
14. august 2011 - 22:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lille og billig GPS tracker med lang batterilevetid

Hej,

Jeg skal på en længere ekspedition og har brug for en simpel GPS tracker der kan sende koordinater til eksempelvis en iphone app?

GPS trackeren skal være meget lille i størrelsen (optimalt et armbånd), billig (gerne mindre end DKK 100) og med lang batterilevetid.

Er det til at opspore?

Og i negativt fald, hvilke firmaer(DK eller INT) producerer sådanne så jeg kan tage direkte kontakt med dem.

På forhånd mange tak for input.

Mvh. Jørgen
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. august 2011 - 23:10 #1
De fleste iphones har da indbygget gps og det vil da være oplagt at bruge denne. Ellers er der denne mulighed http://www.sejlnet.dk/artikler/gps-til-iphone-ipad
Jeg tro ikke du finder noget hardware der opfylder dir ønske om billighed.
Avatar billede joba75 Nybegynder
15. august 2011 - 10:25 #2
@kurt, desværre har ingen iPhones med på turen. Derfor er mit ønske blot en lille sender i et armbånd etc. Iphone tracker / app skulle være dem derhjemme...
Avatar billede poko1 Ekspert
15. august 2011 - 10:51 #3
joba75  Velkommen på Eksperten! du har måske udelukket muligheden for at få det rigtige svar på dit spørgsmål.
Jeg var spændt på en løsning og troede der var en! men som så mange andre ny tilkomne har du selv lagt et svar. Svar (til løsninger og pointgivning).mange tror at din efterlysning lykkedes og at der kun ventes på at der Accepteres.

http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. august 2011 - 20:23 #4
Ja så - så skulle jeg have foreslået
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2031593
Simpel brugergrænseplade - 1 knap og 2 dioder. Så foregår resten på computeren - Den er set billigere i Kvikly.
Avatar billede joba75 Nybegynder
16. august 2011 - 07:54 #5
Ja, cool tak. Det ser fornuftig ud.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. august 2011 - 08:44 #6
oba75 Læs dog de regler du skal "IKKE SELV LÆGGE SVAR"