Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. august 2011 - 12:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvordan installere man RIS

JEg har windows server 2003 med SP2 og jeg prøver og installere RIS, jeg kan dog ikke finde Remote Installation Services i Windows komponents listen, hvordan installere jeg det så?
Avatar billede Spotgun Seniormester
21. august 2011 - 14:10 #1
Hvis det er en 2003 R2 server du har, så er RIS erstattet af WDS - Windows Deployment Services.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. august 2011 - 14:46 #2
Den har jeg godt nok også, men hvordan får jeg så konfigureret WDS så jeg kan installeret image med PXE-boot?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
21. august 2011 - 16:28 #3
"Step-by-Step Guide for Windows Deployment Services in Windows Server 2003" fra technet.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc766320%28WS.10%29.aspx
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. august 2011 - 16:34 #4
Vi kan vel godt blive enige om at det er bedst og have en ekstra harddisk i serveren til WDS eller hva'?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
22. august 2011 - 09:59 #5
Det kan vi sagtens. Plads kan man aldrig have for meget af.
Kunne du bruge guiden til noget?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. august 2011 - 10:15 #6
Ja det kan jeg helt bestemt. Men hvis vi ser bort fra at man aldrig kan have for lidt plads, hvilken løsning er bedst? At installere RIS C: eller installere en ekstra harddisk og installere det på D:?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
22. august 2011 - 11:48 #7
Jeg vil foreslå følgende:
1: Installere og klargøre en ekstra disk som nyt drev (D:, E: eller hvad der er ledigt)
2: Installere RIS på systemdrevet (C:)
3: Pege din imagestore over på det nye drev fra punkt 1

Derved ungår du at dine images fylder dit systedrev.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
26. august 2011 - 10:29 #8
Hej Thomas

Er du kommet videre med opgaven?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
30. august 2011 - 12:04 #9
Tak for svaret Martin, jeg skaffer lige en ekstra harddisk og så roder jeg lidt med det. Ligger du lige en "svar" så jeg kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
08. september 2011 - 14:09 #10
Lukker spørgsmålet.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
09. september 2011 - 11:52 #11
Godt du fik det løst.
Jeg havde ikke lige set dit svar, så derfor har jeg ikke svaret.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
09. september 2011 - 22:18 #12
Jeg er ikke lige kommet igang endnu, skal nok vende tilbage når jeg er.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. maj 2014 - 10:29 #13
Afmelder overvågning pga af spørgmålets alder og manglende aktivitet i emne.
Hvis der er spørgsmål til mit indlæg, så er du velkommen til at skrive direkte til mig.