Avatar billede jqrn Mester
21. august 2011 - 15:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SMS til SMS distributionsliste

Vi har brug for nemt at kunne SMS'e til hinanden i en lille gruppe.

Egentligt bare
- mulighed for at til/afmelde sig en SMS info-tjeneste
- mulighed for at sende en SMS fra en telefon og få den distribueret til alle, der har tilmeldt sig.

Jeg ved ikke om der findes sådan en løsning direkte?

EllersHvis har jeg overvejet 2 andre muligheder:

Twitter - men det kræver at alle oprettes som brugere, og at man kan abonnere på en hashtag-strøm fra en alm mobil kun med SMS.

Moblog - hvor mange kan poste nyheder via SMS og man kan abonnere på at modtage opdateringer via SMS. Men jeg kan ikke finde sådan en tjeneste.

Der kan selvfølgelig også være en fjerde eller femte mulighed jeg ikke har tænkt på :-)

Hvordan vil du løse dette behov?

Vh

Jqrn
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
21. august 2011 - 15:57 #1
Avatar billede jqrn Mester
21. august 2011 - 17:27 #2
Øh coolsms kan så vidt jeg kan læse mig til ikke levere en sådan løsning. Måske kan den noget af det hvis man kun er en afsender, men så kan jeg bare lave en gruppe-sms fra min mobil.
Avatar billede jqrn Mester
27. august 2011 - 11:42 #3
Findes der en app der kan fungere som server?

f.eks. noget i stil med
- hvis du sender en sms til et alm nummer
- smartphonen har den rette app installeret
- der er et "kodeord" i sms'en
- så videresendes sms'en til en gruppe defineret på telefonen

På denne måde vil det være klart hvem der skal betale,,,
Avatar billede mautone Nybegynder
06. september 2011 - 15:44 #4
Ja der findes en sådan løsning som endda er til at betale for penge.

Du kan tjekke den ud her: https://www.cpsms.dk/login/index.php
Avatar billede jqrn Mester
24. marts 2014 - 20:04 #5
mautone: Beklager jeg har overset dit svar. Jeg vil gerne give point for det.

I mellemtiden er der vist kommet mere moderne løsninger ;-)
Avatar billede jqrn Mester
20. februar 2015 - 12:08 #6
rydder op