Avatar billede Renek Novice
23. august 2011 - 09:49 Der er 3 kommentarer

Min hjemmeside er blevet hacket...

Min hjemmeside er blevet hacket. Via dette program:

http://sitecheck.sucuri.net/scanner/

har jeg fundet frem til, at det drejer sig om 2 filer (det er i hvert fald det den finder) som er .js filer.

....dk/wp-includes/js/l10n.js?ver=20101110
....dk/wp-includes/js/jquery/jquery.js?ver=1.6.1

Det drejer sig om en eller anden form for Trojan (Cruzer B). Den indsatte (af hackeren) kode er ret tydelig i begge filer (har set den via Notepad)

Den oprindelige kode ser i den ene af filerne således ud (den ligner 100% den som jeg fandt på et andet og uinficeret site jeg har):

function convertEntities(b){var d,a;d=function(c){if(/&[^;]+;/.test(c)){var f=document.createElement("div");f.innerHTML=c;return !f.firstChild?c:f.firstChild.nodeValue}return c};if(typeof b==="string"){return d(b)}else{if(typeof b==="object"){for(a in b){if(typeof b[a]==="string"){b[a]=d(b[a])}}}}return b}; var

Kan jeg bare manuelt slette den hackede kode i begge og forvente at sitet virker igen eller kommer jeg til at ødelægge mere?
Avatar billede Six Nybegynder
23. august 2011 - 10:59 #1
Learning by doing?

Lav kopier af filerne, og test? - hvis det ikke virker, så kan du jo bare gå tilbage til de gamle filer, og se om du kan finde en anden løsning på "hacker"-problemet.
Avatar billede Renek Novice
23. august 2011 - 11:11 #2
Uha uha...den metode har jeg prøvet mange gange med katastrofale resulter tilfølge. At du skriver at jeg skal gøre det er dog en smule opmuntrende :)

Hvis ingen andre eller bedre svar kommer, lukke jeg tråden og tildeler dig point.
Avatar billede Six Nybegynder
23. august 2011 - 12:55 #3
Hehe - altså det jeg tænker er jo: Det kan højst gå galt, og går det galt, så kan du jo se det med det samme :) Og så er det bare at skifte tilbage hurtigst muligt - og så finde en anden løsning på hackerproblemet - du kan eventuelt spørge på http://stackoverflow.com/ - der sidder rigtig mange mennesker klar til at hjælpe :)

Bare tag point selv, hvis ingen kommer med svar :)