Avatar billede pva Nybegynder
16. september 2011 - 15:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Script til visning af IP-webkamera - (streaming)

Jeg er meget usikker på om dette er den rette kat. at stille dette spørgsmål, men gør lige et forsøg.

Jeg har adgang til et webcam. Det vil jeg gerne have vist på en hjemmeside.
Jeg kan trække et billede via IP'en, denne sti: http://xxx.xxx.xxx.xxx/cgi-bin/image.jpg

Hver gang jeg henter får jeg det nyeste billede.

Min tanke er at gøre det over to steps.

1. hvor jeg trækker et nyt billede ned hvert sekund, dette lageres på en server. (for ikke at dræbe kameraet)

2. opretter script på en side som viser det nyeste billede hele tiden, samt refresher hvert sekund.

Er det fremgangsmåden? eller er der en bedre løsning? Måske er HTML nok, eller?
Nogen der kender script der kan klare dette?
Avatar billede jsc Nybegynder
17. september 2011 - 18:43 #1
at gemme billedet på serveren kan ikke lade umiddelbart lade sig gøre via ASP uden et object. Du vil kunne lave en ganske almindelig HTML meta refresh, så har du det nyeste billede på siden f.eks. hvert sekund.

Du kan oprette det i f.eks. et iframe.

<iframe src="fil.asp" witdh="100" height="100"></iframe>

/jsc
Avatar billede jsc Nybegynder
17. september 2011 - 18:44 #2
Avatar billede pva Nybegynder
18. september 2011 - 01:51 #3
Tak.
Fandt ud af at jeg har AspJpeg på serveren. Og har efterfølgende fundet dette script.
http://www.openhosting.co.uk/articles/serverside/5854/

Dog er jeg ikke helt sikker på hvad det gør, foruden at:
objXMLHTTP.Open "GET", "http://www.domain2.com/theImage.jpg"
objJpeg.Save "d:\webs\domain1.com\wwwroot\cachedImage.jpg"

Kan du se hvad det ellers gør, og om du vil mene det kan løse mit spørgsmål.

Jeg kan vel ikke have dette script til at køre hele tiden, så hvordan skal man kombinere det med hjemmesiden - hvad hvis der er flere brugere på af gangen?
Avatar billede jsc Nybegynder
18. september 2011 - 10:36 #4
1) Skal billederne hentes fra webcam'et hele tiden - uanset om der er brugere på hjemmesiden? Dette bliver svært. I dette tilfælde bør du nok have enten en applikation på serveren, der kan gøre dette kontinuerligt eller have en klient stående på hjemmesiden konstant - Ikke specielt godt...

2) I tilfælde af ja eller nej til 1) bør der vælges efter dette. Hvis du har en klient stående hele tiden eller et program på serveren, der henter billederne for dig, så bør du blot lave et almindeligt HTML meta refresh eller refreshe via f.eks. javascript. I tilfælde af at du ikke har nogle af disse ting, så skal du nok ud i noget meget besværligt ASP kode, hvor der f.eks. tjekkes på sidste opdatering hos hver bruger. Brugerne af hjemmesiden bør blot opdatere billedet hvert sekund. Den bruger der først når opdateringsgrænsen på f.eks. 1sekund bør desuden også indsende billedet til serverens arkiv. - Dette er ikke nemt at styre - især ikke hvis der er mange brugere. Jeg vil gætte på at dette også er ret ineffektivt.

3) Linierne du har fundet henter billedet og gemmer det på serverens sti: "d:\webs\domain1.com\......" - Du kan f.eks. prøve at kigge på hvad Server.MapPath("/") gør.

/jsc
Avatar billede pva Nybegynder
12. september 2013 - 11:58 #5
Hej JSC

Fik aldrig dette i gang. Men du må gerne ligge et svar så får du point'ne for indsatsen.
Avatar billede pva Nybegynder
31. januar 2015 - 22:17 #6
lukker