Avatar billede timmies Juniormester
18. september 2011 - 08:49 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

downloadebel fil på hjemmeside

Hejsa,

Jeg har lavet en biokemi quiz i vb.net, som jeg gerne vil lægge på min hjemmeside, så den kan downloades af folk.

Jeg kan bare ikke få det til at virke.

Jeg har brugt linien:

<A HREF="biokemiquiz.7z"> Klik her for at hente quizzen </A>

og filen ligger i roden.

Når man klikke på linket, kommer der en fejlmeddelese.
Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede L4gg_dyr3t Nybegynder
18. september 2011 - 09:27 #1
Du skal muligvis sætte den til at åbne en ny browser vindue, fordi hvis linket ikke er sat til at åbne i et ny browser vindue, når linket er klikket, vil siden hvor download linket er placeret forsvinde.

http://www.goldcoastwebdesigns.com/create-download-link.shtml

Dette kan du gøre ved at tilføje target="_blank"

<a href="biokemiquiz.7z" target="_blank">Klik her for at hente quizzen</a>
Avatar billede L4gg_dyr3t Nybegynder
18. september 2011 - 09:38 #2
Glemte at sige at tagget <a> åbner kun links. Det kan den gøre via fx tekst, billeder, video osv. og jeg kunne se på din html kode at du ikke har sat den til at åbne en hjemmeside, da hjemmesider som regel har http://www. foran og ender med .com, .dk osv. som du nok allerede ved, derfor kan din browser ikke finde/ åbne den.
Avatar billede timmies Juniormester
18. september 2011 - 09:59 #3
Tak for svar.

nu har jeg prøvet med:

<a href="www.sampi-edu.com/biokemiquiz.7z" target="_blank">Klik her for at hente quizzen</a>

men det funker stadig ikke.

har også prøvet

<a href="biokemiquiz.7z" target="_blank">Klik her for at hente quizzen</a>
Avatar billede kjeldsted Novice
18. september 2011 - 10:01 #4
Formodentlig fordi filen: http://www.sampi-edu.com/biokemiquiz.7z Ikke eksistere.
Avatar billede kjeldsted Novice
18. september 2011 - 10:02 #5
Prøver igen:

Formodentlig fordi filen: http://www.sampi-edu.com/biokemiquiz.7z Ikke eksistere.
Avatar billede kjeldsted Novice
18. september 2011 - 10:03 #6
Eller også godkender serveren ikke download af .7z, men det lyder ikke sandsynligt.
Avatar billede bjh83 Nybegynder
18. september 2011 - 10:18 #7
Jeg har flyttet en pakket wordpress fil ind i dreamweaver og der lavede den selv koden, <a href="wordpress-3.2.1.zip">wordpress-3.2.1</a>....
kan du se hvad der sker hvis du bruger URL?
Og det er fra hjemmesiden du har prøvet og ikke et preview i en editor? Jeg kan ikke downloade filen i previewet.....
Avatar billede timmies Juniormester
18. september 2011 - 10:29 #8
Hvor ligger filen henne på din server?
Avatar billede kjeldsted Novice
18. september 2011 - 10:36 #9
@timmies: Nu er jeg da forvirret.

Er spørgsmålet ikke nærmere hvor på DIN server filen ligger?
Avatar billede timmies Juniormester
18. september 2011 - 10:41 #10
Jo, jo, naturligvis :)

Ville bare lige høre hvor det er meningen den skal ligge.

Lige nu ligger den i roden (sammen med bl.a. index.html). Det er meningen at den skal ligge der, ikke?
Avatar billede kjeldsted Novice
18. september 2011 - 10:48 #11
Det kommer jo an på hvor man gerne vil have den skal ligge. Men din server melder at der ikke ligger en fil i roden ved navn biokemiquiz.7z.
Avatar billede kjeldsted Novice
18. september 2011 - 10:49 #12
Du skal desuden huske http:// før www i linket på din side ;)
Avatar billede timmies Juniormester
18. september 2011 - 10:56 #13
OK - http:// er tilføjet :)

Men det virker stadig ikke.

filen ligger i roden. Jeg kan faktisk også hente den, hvis jeg højreklikker på den. Men den fylder kun 1,6 kb og den rigtige fil fylder 21 kb. Den jeg kan hente ned fra siden, kan heller ikke unzippes...
Avatar billede kjeldsted Novice
18. september 2011 - 10:59 #14
Er det på egen eller hostet server?
Avatar billede timmies Juniormester
18. september 2011 - 11:01 #15
øh - hostet tror jeg. Jeg har siden hos web10
Avatar billede kjeldsted Novice
18. september 2011 - 11:03 #16
Kan du hente filen via ftp://www.sampi-edu.com/biokemiquiz.7z?
Avatar billede timmies Juniormester
18. september 2011 - 11:09 #17
nej, jeg får følgende meddelelse:

550 /biokemiquiz.7z: The system cannot find the file specified.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
18. september 2011 - 11:09 #18
Denne fil findes ikke :
http://www.sampi-edu.com/biokemiquiz.7z

Denne fil findes :
http://www.sampi-edu.com/header.png

Du skal lægge biokemiquiz.7z i samme mappe som "header.png" filen så skulle det gerne virke med :
<a href="biokemiquiz.7z">biokemiquiz.7z<a/>

Hvis filnavnet for eksempel har store bogstaver som "BioKemiQuiz.7z" så kan det være derfor hvis du bruger en linux server.
Så prøv og sørg for at hele filnavnet er med småt.

Ellers prøv og tag et screenshot så vi kan se der hvor du har uploadet filen. Måske vi kan se noget som ser forkert ud.
Avatar billede timmies Juniormester
18. september 2011 - 11:15 #19
Alt er med småt.

Jeg har taget et SS, men hvordan lægger jeg det her ind?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
18. september 2011 - 11:27 #20
Hvis du ikke kan få screenshotet op på din egen hjemmeside kan du uploade det her : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/upload.php
Avatar billede timmies Juniormester
18. september 2011 - 11:31 #21
Ligger på mit site nu :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. september 2011 - 11:40 #22
Web10 har begrænsninger, som man kan se langt inde i deres faq:

"Hvis du for en 404 fejl (siden kan ikke findes) når du prøver at downloade en fil via din hjemmeside kan det skyldes vores sikkerhedsbegrænsninger.

Som standard tillader windows serverne kun downloade af kendte filtyper som .doc .exe og lignende.

Hvis du har nogle filer der skal ligge til download men som ikke er tilladt så kontakt supporten og vi gør det muligt for dit domæne."

Så .7z er sikkert omfattet af det.
Avatar billede timmies Juniormester
18. september 2011 - 12:02 #23
TAK, TAK, TAK!!!

Så funger det.
Avatar billede timmies Juniormester
20. juni 2013 - 15:19 #24
.
Avatar billede timmies Juniormester
27. maj 2015 - 18:20 #25
.