Avatar billede mcwagner Juniormester
08. oktober 2011 - 19:29 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af iphone 3 gs

Hej DK.

Jeg har lige været på ferie i Thailand. Min kæreste havde sin ny indkøbte iphone 3GS med, hvor hun havde købt et thai simkort. Vi fandt så ud af den skulle sim unlockes, men det kunne de også sagtens. Nu er vi så kommet hjem, og har opdaget de har puttet cydia ind på den. Jeg ville så lave en gendannelse af systemet så den bliver normal igen, men nu kommer den med en error 1015 og kan ikke komme ind på den. jeg ved ikke hvad firmwire den bruger. Er det noget det noget man kan gøre noget ved, er slet ikke inde i jailbreak af iphone
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2011 - 19:37 #1
En Google søgning giver tonsvis af løsninger.
Er disse afprøvet?
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 19:57 #2
Selvfølgelig har de da puttet cydia ind på den, da det kræves for at lave en unlock. Hvis du gendanner den vil unlocket sandsynligvis ikke virke længere.

Cydia er jailbreakernes app store og det er inde i den de har fundet unlocket.

Cydia er på ingen måde ulovligt at have på sin Iphone. Hvis i stadig vil bruge den herhjemme i Danmark skal du lade den være og hverken opdatere eller gendanne den.
Avatar billede mcwagner Juniormester
08. oktober 2011 - 20:19 #3
jeg synes jeg har prøvet google. jeg kan slet ikke komme ind på iphonen, når jeg så tænder den kommer itunes logoet frem med. De havde slet lavet en profil på iphonen, så vi havde ikke login osv. til app store
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 20:41 #4
Fejl 1015 får du fordi du prøver at nedgradere.
Problemet er at dem der har unlocket den har opdateret modemet til ipadens version for at være i stand til at unlocke. Når du så prøver at gendanne den prøver itunes at nedgradere den til iphonens, og det kan man ikke.

Du kan starte iphonen igen og fjerne itunes logoet ved at bruge et lille program der hedder TinyUmbrella. Det kan hentes her:
windows: http://cache.firmwareumbrella.com/downloads/tinyumbrella-5.00.12a.exe

Mac: http://cache.firmwareumbrella.com/downloads/TinyUmbrella-5.00.12.pkg

man starter programmet med iphonen sat til og trykker exit recovery oppe i højre hjørne.

Hvis det ikke hjalp skal du trykke på fix recovery ved siden af.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2011 - 21:30 #5
mj3052
Venligst stop med at lave 1. indlæg som svar.
Det får brugerne til at springe over spørgsmålet, da gul prik som regel er lig med at der er fundet en løsning, og svaret venter blot på accept.
Og nej, du skal ikke se det fra din egen side, men spørgers mulighed for at få mest mulig hjælp.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2011 - 21:31 #6
Desuden er #2 ikke en løsning, men derimod en forklaring på hvad Cydia er.
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 21:45 #7
i #2 forklarer jeg at der ingen løsning er, hvis den fortsat skal være unlocket. Jeg forklarer derefter at cydia er 100% lovligt og at der ikke er nogen grund til at fjerne det i det hele taget. Derefter i #4 når han har givet lidt mere info og fortæller at den er i recovery og viser Itunes logoet når han starter, forklarer jeg så hvordan han kommer uden om det problem.

Med andre ord, jeg har forklaret svaret på hans spørgsmål så godt som det kan forklares. Og #2 tolker jeg som et svar på hans spørgsmål om at han ikke kan gøre så meget ved Cydia.

Jeg skrev nr. 4 et lille stykke tid efter da jeg lige skulle tjekke om den nyeste version af tinyumbrella havde ændret sig, så jeg ikke kom til at sige noget forkert.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2011 - 22:00 #8
Det er fint, men han efterlyser jo en måde at gendanne telefonen på, og det er #2 ikke en løsning på. Desuden er den nyindkøbt og de fleste Iphones bliver købt hos et teleselskab og er dermed låst.

Men husk at spørger nok skal bede om et svar selv.
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 22:13 #9
Skal jeg nok.

Det bliver lidt svært at gendanne den. hvis ikke umuligt da de personer der unlockede har opgraderet modem firmwaren til ipad version (derfor fejl 1015) derfor får han fejl når han prøver at "nedgradere" tilbage til iphone versionen.
Med andre ord: det kan ikke lade sig gøre endnu. Det kan muligvis lade sig gøre hvis 3gs understøtter ios 5, der udkommer nu her om 14 dage, og at der er inkluderet en modem firmware, der er nyere version end ipadens til iphone.
Avatar billede mcwagner Juniormester
09. oktober 2011 - 07:40 #10
nu har jeg prøvet umbrella oghar trykket på exit recovery. nu er alle 3 felter ikke mulige at trykke på, med mindre jeg sætter iphonen til computeren så kan jeg exit igen. Men jeg ved ikke om jeg skal ændre noget i advanced. Iflg 3's hjemmeside kan den opdaters til ios5 når den kommer. Men nu skriver du at det er firmwaren til en ipad, kan jeg på nogen måde ligge den version igen og så virke igen
Avatar billede mcwagner Juniormester
09. oktober 2011 - 07:58 #11
nu har jeg prøvet umbrella det eneste jeg kan trykke på er exit recovery, jeg ved ikke om der er noget jeg skal trykke på i advanced. på 3's hjemme side skriver de kan den understøtter ios5, men kan jeg på nogen måde få lagt ipadens firmware ind så jeg kan bruge iphonen den igen
Avatar billede mj3052 Nybegynder
09. oktober 2011 - 11:41 #12
Det er lige netop fordi det er ipadens modem firmware, der er installeret at du ikke kunne gendanne. Man kan nemlig ikke "nedgradere" en iphone endnu.

Ipadens firmware har version 06.15.00 og den nyeste version af iphonens hedder 05.xx.xx kan ikke lige huske de sidste.

Hvis du fortsat skal kunne bruge den skal vi have fundet en metode hvorpå vi kan få den ud af recovery mode (itunes logo når man tænder)

Kan du ikke lige forklare helt præcist hvordan det står til med den nu. Viser den stadig itunes logoet eller hvordan?
Avatar billede mcwagner Juniormester
09. oktober 2011 - 11:50 #13
ja når jeg tænder den, kommer æble logoet i 1 sek, hvor itunes logoet kommer frem
Avatar billede mj3052 Nybegynder
09. oktober 2011 - 12:07 #14
Okay. Det er det der kaldes Recovery mode.

Vi skal bare have "kicket" den ud af det.

Det er en lidt længere process men det kan lade sig gøre, men før jeg forkalrer dig hvordan, skal jeg lige have at vide om der under itunes logoet er en slider som når du låser den op? eller om den ser ud som på det billede jeg linker til herunder.

http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT1808/HT1808_03.png
Avatar billede mcwagner Juniormester
09. oktober 2011 - 12:11 #15
ja det er som linket er. ja jeg har prøvet det program son du har nævnt tidligere men det er som om det ikke vil
Avatar billede mj3052 Nybegynder
09. oktober 2011 - 12:35 #16
Så må vi jo prøve igen. Der findes et andet lille program som næsten altid virker. Jeg skriver herunder en guide til hvordan du gør, men husk det er på eget ansvar.
Der er meget lille chance for at det går galt og det er kun hvis du glemmer at gøre en af de ting der står.

Men du gør sådan her:

1.
Download det lille program her:
http://dl.dropbox.com/u/28080871/RecoveryFix.zip

2. åben filen og hiv mappen RecoveryFix ud på dit skrivebord.

3.
Sæt din iphone til computeren mens den viser itunes logoet.

4.
sørg for at Itunes er LUKKET og
åben filen fixrecovery43.exe der ligger i mappen RecoveryFix. Det vil åbne et lille sort vindue med noget tekst. Du må ikke lukke det på noget tidspunkt.

5.
Nu skal du sætte din iphone i DFU mode. Det gøres sådan:
Mens iphonen er sat til computeren, hold Tænd/sluk og HOME knappen inde til skærmen slukker. giv så slip fra begge knapper. Lige bagefter skal du hold tænd/sluk inde til apple logoet vises. så snart det  vises skal du også holde HOME knappen inde samtidig med tænd/sluk indtil apple logoet forsvinder. Så snart det forsvinder giver du slip for Tænd/sluk, men fortsætter med at holde HOME inde indtil det sorte vindue på din pc reagerer.

6.
Nu vil der komme en masse hvid tekst både på det lille sorte vindue på pc'en og på iphonens skærm. Du må IKKE tage stikket ud på noget tidspunkt eller starte Itunes. Når den er færdig med teksten skulle iphonen starte op normalt igen.

Det skulle få den til at starte op som lige efter en gendannelse. d.v.s. at nu er den gendannet og Cydia er forsvundet. Kan dog ikke love dig at unlocket er intakt og at den stadig kan ringe før du jailbreaker og unlocker den igen.

Hilsen Mathias
Avatar billede mcwagner Juniormester
09. oktober 2011 - 12:49 #17
recovery fix lukkede ned af sig selv, nåede ikke at se om der kom hvid tekst i programmet, min iphone bliver ved med at være hvid?
Avatar billede mj3052 Nybegynder
09. oktober 2011 - 12:53 #18
Bliver der ved med at være hvid tekst på den?

det lyder ikke ret godt. Det er ikke sikkert det er muligt at få den ud af recovery. Kan godt være du brickede den da du forsøgte at gendanne den.
Avatar billede mcwagner Juniormester
09. oktober 2011 - 13:00 #19
så der er ikke noget at gøre? kan man sende den ind til rep?
Avatar billede mj3052 Nybegynder
09. oktober 2011 - 13:34 #20
Jeg er ihvertfald ved at være tør for ideer...

Man kan vel godt sende den til rep.
Nu ved jeg ikke hvor den er købt, men du kunne jo bare sige at den gik i fejl under en gendannelse og så se hvad de kunne gøre ved det.
Avatar billede mcwagner Juniormester
09. oktober 2011 - 13:38 #21
ja det var også min ide, at gøre imorgen, den er købt hos 3. du må meget gerne sende et svar, så du kan få point. men jeg takker mange gange for din hjælp, selvom det ikke gik helt.
Avatar billede mj3052 Nybegynder
09. oktober 2011 - 14:08 #22
Det var så lidt. Held og lykke med det.
Avatar billede neontetra Nybegynder
02. september 2014 - 12:22 #23
Sandsynligvis iOS genoprette du har lavet ville have relocked til sin tidligere netværk. Du er nødt til at låse din iPhone ved hjælp af en permanent oplåsning metode til at undgå dette besvær. Du kan besøge http://www.onlinegsmunlock.com/apple/rs5wp8/ og få fjernbetjeningen unlocking service at låse din iPhone. Denne metode til at frigøre en iPhone er sikker, enkel og billig, hurtig og permanent. Det kræver ikke en jailbreak også. Held og lykke.