Avatar billede DitteLouisea Nybegynder
18. oktober 2011 - 14:56 Der er 15 kommentarer

Edderkop-kabale

Har søgt som en vild og gal.

Min mor har mistet sin edderkop-kabale. og når jeg søger på den i vista kommer der en mappe: Mappen er tom.

Der findes desuden det der lille hvide/blå-logo på genvejen. Hvis jeg klikker derpå, fortæller pc'en at stien ikke findes. Det er vel ovenstående.

Hvordan får hun den retur?

Læste noget om en der også skulle installere kabalen. Hvad betyder ME?

På forhånd tak - det er dejligt at blive reddet gang på gang ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2011 - 15:55 #1
Tror du skal ind i tilføj fjern programmer og tilføje det herfra.
Nu kører jeg xp her, men Vista er sikket næsten magen til.
Du skal gå i tilføj/fjern Windows komponenter.
Sæt tjektegn i "tilbehør og funktioner" og undersøg at spil er med.
Tryk på næste.
Har du så spillet tilbage?
Avatar billede pstidsen Novice
18. oktober 2011 - 15:59 #2
ME betyder højest sandsynligt det gamle styresystem Windows ME.

Prøv at trykke på Start, Kontrolpanel, Programmer og derefter klikke på Slå Windows-funktioner til og fra. Marker feltet Spil (du kan også vælge kun at vinge Edderkop af. Hvis Edderkop ikke er der, skal du lige trykke på det lille plus udfur Spil) i dialogboksen, og klik derefter på OK. Hvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskode eller bekræftelse. Måske kræver det en genstart.
Avatar billede pstidsen Novice
18. oktober 2011 - 16:00 #3
#2 er sådan det ser ud i Windows 7. Det ligner nok Vista lidt mere end XP ligner Vista :)
Avatar billede DitteLouisea Nybegynder
18. oktober 2011 - 16:24 #4
´Får ikke muligheden: tilføj-

Jeg kan slet ikke komme ind i slå windowsfunktioner til. Kassen popper godt nok op - men så sker der ikke mere. Der står vent venligst men har prøvet at vente 10 min.
Avatar billede pstidsen Novice
18. oktober 2011 - 16:32 #5
Det SKAL du. Vent noget mere.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2011 - 16:36 #6
Prøv med en Systemgendannelse
Avatar billede nator267 Nybegynder
18. oktober 2011 - 17:19 #7
Jeg er enig med snif12 en systemgendannelse kan virke, det burde den. men det er sidste udvej og burde ikke bruges medmindre intet andet virker desuden virker det en smule extremt når du med høj sansynlighed kan downloade den på google ved at skrive "edderkop-kabale download"
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
19. oktober 2011 - 11:42 #8
Tror muligvis det kan være du har skjult spillet.

Prøv at gå ind under "Spil" > "Indstillinger"

Herinde er der en knap længere nede som hedder "Vis alle elementer"
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2011 - 15:42 #9
Skal vi lige have spørger på banen igen??
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2011 - 15:48 #10
Ja :-)
Avatar billede pstidsen Novice
19. oktober 2011 - 16:32 #11
Han venter stadig ved #5.... (lol)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2011 - 16:37 #12
Jeg tror nu DitteLouisea er en pige. *G*
Avatar billede pstidsen Novice
19. oktober 2011 - 16:40 #13
du siger noget........
Avatar billede DitteLouisea Nybegynder
04. november 2011 - 12:50 #14
Hej.

Har ikke prøvet det på min mors pc endnu. Skal besøge hende i morgen så må det bluve der.

Har downloaded en midlertidig edderkop-kabale til hende, men det "er æn det sååm"..

Feedback i morgen.
Avatar billede DitteLouisea Nybegynder
07. november 2011 - 13:55 #15
Så har jeg prøvet forslagene..

Vent noget mere: Jubii boksen kom op (efter ca 200 år), edderkoppen var vinget af, prøvet genstart. Det er ikke det der er galt.

Spil - indstillinger: Jeg har kun noget der hedder spilcenter her, og går jeg ind i indstillinger der, så er der ikke noget der hedder "vis alle elementer".

Helt inderst inde tror jeg den er blevet slettet, men kan man downloade den "rigtige" et eller andet sted?