Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2012 - 13:17 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan en Ipad som en iphone ikke kan ?

Min kone har en iphone,  og nu har vi også fået en ipad.

Jeg føler mig både dum og bedraget med den ipad. Der er af den fineste slags.

Hvad kan en Ipad som en iphone ikke kan.?

Kan jeg overhovedet sende en sms fra den ?

Der må da være noget når prisen er omkring 5.500.

Og man kan da hurtig købe sig fattig i de apps.

På min HTC telefon er langt de fleste gratis.

Jeg har ikke interesse i musik og film.
Avatar billede chalde Seniormester
01. januar 2012 - 13:42 #1
En ipad er jo et helt andet produkt og tjener et helt andet formål end en iphone.
Ipad = tablet
Iphone = telefon/smartphone

Groft sagt: Den er større og har ingen telefondel (dog mulighed for 3g data på visse modeller).

Men hvorfor i alverden investere i noget man ikke har nogen anelse om vil dække et behov?
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2012 - 13:47 #2
Jeg bestemmer desværre ikke selv mine gaver

Jeg fik kun at vide den havde en større skærm. En HTC tlf kan jeg flytte så den passer lige mine øjne.

Så hvis du mener den eneste forske er en større skærm, så er det jo penge ud af vinduet at anskaffe sig en Ipad
Avatar billede chalde Seniormester
01. januar 2012 - 13:53 #3
#2 Det kommer jo helt an på ens behov.
Personligt ville det også være penge ud af vinduet, men fik jeg pludselig mange timers pendling til arbejde eller andet ville den være god til aviser, bøger, nyheder, spil andet godt på farten.
Avatar billede chalde Seniormester
01. januar 2012 - 13:53 #4
At jeg så ville vælge en Android tablet er så en helt anden sag ;)
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2012 - 13:55 #5
Nej du skrev også at en Ipad ingen telefondel havde.

Dvs at at en Iphone eller en HTC tlf faktisk kan mere end en Ipad ?

Skuffende oplysninger
Avatar billede claes57 Ekspert
01. januar 2012 - 13:55 #6
en ipad er god til fx internet i køkkenet, hvor du lige kan slå en opskrift op, og tjekke twitter samtidig. Men ellers...?
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2012 - 14:03 #7
til netaviser kan jeg på min HTC-telefon hente de apps gratis til netaviser.

På en ipad koster de penge og er kun i iphone størrelse der bliver uklare hvis de bliver forstørret.

Faktisk syntes jeg det er nemmere at læse en netavis på min telefon end på en ipad,
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2012 - 14:04 #8
Intet problem med at google på en alm telefon til opskrifter eller anden.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2012 - 14:10 #9
Ikke engang et opensource program som Libreoffice eller programmer fra Mozilla er tilgængelige fra en ipad. Det er de fra min HTC- telefon

Jeg kan have min HTC-telefon i lommen, så selvom en Ipad skulle være let og slank kan den da slet ikke hvad en Iphone eller HTC-telefon kan.

Kan jeg få et godt tekstbehandlingsprogram til den  Ipad
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. januar 2012 - 14:19 #10
Vi er særligt glade for vores Ipad til vores lille barn. Men udover den slags løjer kan jeg ikke se nogen anvendelse af den.

Noglegange bruger jeg den til at læse nyheder med imens jeg skider, men ellers ligger den bare på hylden.

Men helt seriøst... Ipad'en må betegnes som et flop af dimensioner i nyere tid!

Det er besynderligt så gadgetfikseret verden er blevet indenfor de sidste 5 år. På den anden side, så afspejler det faktisk konjukturbølgen ganske præcist, jo større chance for nedtur, krak og kriser, jo dummere og ligegyldige ting kan vi købe. Tag bare ParkOne, den elektriske parkeringsskive, hvis ikke det er overforbrug så ved jeg snart ikke hvad :)

Ting som kun opfindes for at opfylde et behov som ikke findes indikere ganske fint hvornår det er på tide at sælge sine aktier :)
Avatar billede blankigen Nybegynder
01. januar 2012 - 14:25 #11
Byt eller sælg den.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2012 - 14:41 #12
Byt eller sælg den.

Lyder som en god ide, men ikke et svar på noget den kan.
Jeg spørger igen. Findes der et godt tekstbehandlingsprogram til en Ipad ?

Kan den kun surfe, sende mail, er jeg enig i at det er et af de største flob i nyere tid.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2012 - 15:58 #13
Jeg tror du skal se på det, på en helt anden måde.
Som ham her skriver, er han nok en IT dinosaur: http://www.altomdata.dk/mig-og-min-ipad

Måske du blot ikke kan se mulighederne i et bredere perspektiv?
1. Det er ikke legetøj, så børn og Ipad er no-go! (Sorry #10)
2. Du skal stoppe med at sammenligne den med en telefon, for det er ikke en telefon. Du kan dog bruge Skype el. lign. apps og på den måde ringe via din Ipad.
3. Den er altid klar. Ved tryk på en knap er den klar og du kan sidde i sofaen og læse nyheder, tjekke mail, se film, spille små spil på en større skærm, for det er Ipad´ens styrke, for basalt set er det blot en stor Iphone!

Der er en god artikel her du måske med fordel kan læse: http://www.ipadnyheder.dk/ipad/ipad-2-hvorfor-skal-du-k%C3%B8be-en-ipad/
Avatar billede edin22 Nybegynder
01. januar 2012 - 16:32 #14
Personligt synes jeg det er mere interessant, at bruge en iPad da den er større. ;o)
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2012 - 17:22 #15
Jeg syntes jeg har gjort hvad jeg kunne for at være positiv og lægge gamle vaner på hylden og også tænkt som ham: http://www.altomdata.dk/mig-og-min-ipad
at den halve verden ikke kunne tage fejl.

Mit største problem med den Ipad er netop, at der er en stor skærm og skal jeg holde den, når jeg ligger i en sofa får jeg også ondt i armene.

Det er vitterlig et problem at finde en afstand, hvor jeg kan læse noget klart på den.

Syntes så til gengæld at den har den flotteste grafik, jeg endnu har set.

Jeg har valgt at tage den med til en optiker og se om tiden til glidende overgang eller computerbriller er kommet.

Håber så det hjælper.
Avatar billede pstidsen Novice
01. januar 2012 - 18:49 #16
Jeg skriver faktisk lige nu fra en iPad.

Det er en tablet-PC og ikke en kæmpetelefon! Den skal afløse noget af den tid du bruger ved computeren. Altså til at læse mail, dagsordener til møder, nyheder, spil (hvis man er til det).  Den er jo nemmere at have med end en bærbar og defor kan du udnytte rejsetid f.eks.

Du kan ikke sende SMS'er fra en iPad (undtagen til andre iPads), som ikke er jailbreaket.

Tekstbehandling: Der er en god (nok den bedste) app fra iTunes der hedder Pages til 59 kroner: http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=ipages%20ipad&source=web&cd=1&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fitunes.apple.com%2Fdk%2Fapp%2Fpages%2Fid361309726%3Fmt%3D8&ei=35sAT5ezJcv5sgaAv5EP&usg=AFQjCNEMCbSdsvbcHa5tTXrCIasiVmPc9Q
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2012 - 20:47 #17
Det var ikke noget problem med øjnene, men en holder, hvor den Ipad kunne stilles op i hjalp meget

Det er nok som du siger en tablet-PC, men ud fra jeres kommentarer vil jeg nu alligevel kalde en Ipad for en kæmpetelefon, der ikke kan ringes fra  ;-)

Smid venligst et svar hvis I ønsker point.
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2012 - 22:06 #18
Jeg synes dog at telefoni og SMS er nogle af de vigtigste ting i en telefon og derfor synes jeg navnet tablet-PC er berettiget.

Du kan jo købe et Smart Cover: http://www.prispresseren.dk/apple-gadgets/apple-tilbehor/ipad-2-tilbehor/covers/magnet-wake/sleep-pu-leather-cover-for-ipad-2-blue Her er en lille anmeldelse (videoen beskriver alt) af det: http://www.mobilsiden.dk/web-tv/sa-smart-er-smart-cover-til-ipad-2,lid.15047/
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2012 - 22:07 #19
(husk at vente til de andre får smidt et svar!)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 23:18 #20
Hvis ingen andre også smider et svar, bliver tråden lukket snart
Avatar billede oppes Seniormester
22. maj 2012 - 18:51 #21
det bedsten er vel at man kan låne ebøger fra biblioteket og læse dem på ipad'en . Fex. en bog jeg lige har læst hade ca. 1400 sider og så kan alle tænke hvor tung sådan bog er at hålle når man læser den. På ipad 'n vejer bogen ikke extra uanset for meget text den indehåller.Så man behøver heller ikke gå fex. iregnvejr til biblioteeket at låne en bog.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2012 - 19:42 #22
Jeg har erkendt, at jeg så alt for firkantet på tingene i denne tråd.

#13  havde helt ret.  Jeg burde have set på sagen med andre øjne.

Det hele er jo endt med, at det er den iPad ,, der bliver brugt næsten hver gang, jeg går på nettet.

Enig med dig i at en iPad eller en E-bogslæser er en lækker sag, når en bog skal  læses. Ligeledes er det også blevet ipaden, der bliver brugt ved aviser, opskrifter e,lign.  Og endda også ved alm Googlen.

Bruger min telefon og min pc meget mindre nu.
Avatar billede JamesBradbury Nybegynder
23. oktober 2012 - 21:51 #23
En iPad er ikke lavet til det samme formål som en iPhone for eksempel.

En iPad er en stor konkurrent til en bærbar fordi den er så let og enkel lige at hive op af tasken i en fuldt bus eller tog. Der er ikke nogle skærm der lige skal åbnes op for, og du skal ikke bruge flere minutter på at tænde eller slukke den.

Du kan stå op og læse avis eller surfe på internettet, og er altså derfor meget mere fleksible.

De kan desuden fås med 3G som en mobiltelefon også kører på.

Prisen for en ipad ligger ifølge http://købipad3.dk på cirka 3700 kroner og er derfor meget billigere end en iphone.

Dog skal der ikke herske nogle tvivl om at en iphone er at foretrække som mobiltelefon ;-)
Avatar billede shanesmith949 Nybegynder
02. marts 2015 - 13:26 #24
Det er et nemt spørgsmål. En Iphone er en telefon, den kan ringe og andre ting. En Ipad er en tablet, den kan ikke ringe, det er de eneste forskelle. Og så skulle det da lige være deres covers. Ipads har nogle vildt fede covers.. Se bare http://crazy-priser.dk/