Avatar billede covesen Praktikant
05. januar 2012 - 14:22 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Rekvisitions ark med fortløbende nr.

Hej

Jeg har ikke været aktiv her meget længe, men nu har jeg brug for lidt hjælp.

Jeg er ved at lave et rekvisitionsark, til min maler, så han jo kan se hvad han skal lave.

Jeg har brug for at arket åbner med et nyt rekvisitionsnr i en celle og gemmer en kopi som Maler_rekvisition12001 hvor det sidste tal stiger med en når det gemmes.

i rekvisitionsnr.cellen skal der stå 12001 som så stiger til 12002 osv.

Kan i hjælpe mig.

Jeg har brug for grundlæggende hjælp, da jeg ikke har arbejdet med excel i 2 - 3 år.

Mvh.
Christian
Avatar billede Ialocin Novice
05. januar 2012 - 14:52 #1
Hej covesen

Hvad med denne VBA kode, som ligger i Excel filens ThisWoorkbook Open_hændelse.

Når standard fakura filen åbnes tælles celle A1 op med 1, startende fra det tal der står i celle A1 på arket "Faktura"

Herefter gemmes filen først, som den faktura standard fil den er, hvorefter den gemmes med navnet "Maler_rekvisition" + nummeret på fakturaen.

Private Sub Workbook_Open()

Worksheets("Faktura").Range("A1") = Worksheets("Faktura").Range("A1") + 1
ActiveWorkbook.Save

fname = "Maler_rekvisition" & Worksheets("Faktura").Range("A1")

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=fname

End Sub

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
05. januar 2012 - 15:00 #2
Hej covesen

Og med hensyn til den grundlæggende hjælp, så poster jeg gerne en testark, så du ved selvsyn kan se, hvorden det er skruet sammen :o)

Hvis du er interesseret ?

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede covesen Praktikant
06. januar 2012 - 10:12 #3
Hej Nicolai

Du må meget gernbe sende mig et test ark
Avatar billede Ialocin Novice
06. januar 2012 - 10:48 #4
Hej covesen

Har du en mailadresse uden for Eksperten.dk ?
Jeg kan ikke vedhæfte fil på din mail herinde.

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede covesen Praktikant
06. januar 2012 - 11:31 #5
hej

Jeg har fået det til at virke nu.
Men jeg sidder og tænker lidt på måden det virker på.

Jeg skal jo faktisk åbne den sidste af de allerede lavede rekvisitioner for at lave en ny. Det var nemmere hvis jeg åbnede den samme skabelon hver gang og så den trak et nummer fra en fil eller ligende og så gemte den som det nye nr.

Mvh.
Christian
Avatar billede Ialocin Novice
06. januar 2012 - 11:40 #6
Hej Christian

Her hos mig ligger skabelonen på mit skrivebord.

Når jeg åbner skabelonen, gemmes den med det nye nummer på sin placering på skrivebordet ... så langt så godt.

Umiddelbart efter gemmes filen som "Maler_Rekvisition" + det nye nummer ... på den placering, som Excel er sat op til at gemme sine filer som default.

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
06. januar 2012 - 11:44 #7
Hej igen :o)

Glemte lige ... næste gang jeg har brug for en rekvisition, så åbner jeg blot min skabelon igen.

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede covesen Praktikant
10. januar 2012 - 10:54 #8
Hej Nicolai

Nu virker alt, tak for din hjælp
Avatar billede covesen Praktikant
10. januar 2012 - 10:55 #9
Points
Avatar billede Ialocin Novice
10. januar 2012 - 17:34 #10
Hej Christian

Godt at høre det fungerer efter hensigten :o)
Du er velkommen til at gi´ lyd, hvis det driller ?

Hermed mit svar

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede moca68 Nybegynder
18. marts 2014 - 20:54 #11
Hej Nicolai
Jeg er i samme både som "covesen".
Kunne jeg også få lov til at få en fungerenede fil på mail:

morten@badmintoncoach.dk

På forhånd mange tak.

Venlig hilsen
Morten
Avatar billede MIK_70 Juniormester
27. maj 2015 - 14:45 #12
Hej Nicolai

Den kunne vi også rigtig godt bruge i den lokale sportsklub

Vil du sende filen på:
Michael.koenig.hsk@gmail.com

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede Millemus86 Nybegynder
11. september 2015 - 19:37 #13
Hejsa

Jeg har lige siddet og fuldt jeres samtale vedr. vedr. oprettelse af rekvisition og især punktet fortløbende nummer, det har jeg kæmpet længe med at lave, er der mulighed for jeg kan få test arket sendt ?

Det vil være en kæmpe hjælp, jeg har snart opgavet og lave det nu, men jeg ved man kan, jeg kan bare ikke få den til det, og jeg nægter at betale for en ydelse, når man kan lave det i excel :-)

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Camilla Sørensen
Avatar billede Lisbeth Lene Praktikant
17. januar 2017 - 12:16 #14
Hej :-)

Søger hjælp til elektronisk rekvisitionssystem.
Jeg er lige et par år efter i denne mailstrøm, men sidder præcis med det problem, som I omtaler. Jeg har brug for et rekvisitionssystem som dette ASAP.
Er der nogen der kan hjælpe med et testark eller andre ideer.
Jeg er ikke en haj til excel, men vil selvfølgelig prøve den øverste vejledning.
God dag til alle derude :-)

Bedste hilsner
Lisbeth Lene
Avatar billede Vestergaard Praktikant
17. december 2018 - 10:56 #15
Kære alle
Jeg er også meget interesseret i at få en excelversion til rekvisitioner.
min mail er peter.bachmann.vestergaard@gmail.com
Avatar billede Thats-me Praktikant
21. april 2020 - 08:04 #16
Kære alle
Jeg er også meget interesseret i at få en excelversion til rekvisitioner.
min mail er henrik@waldgren.dk
Avatar billede Bupper1234 Praktikant
28. oktober 2020 - 21:07 #17
Kunne også godt tænke mig det excel ark. Jeg er begyndt at skulle bruge rekvisitioner lidt oftere end jeg ønsker, og kunne godt bruge en let og hurtig løsnign der bare fungerer.

info@kmdesign.dk kan den sendes til.

På forhånd tak. :)