Avatar billede CESkovgaard Mester
12. januar 2012 - 16:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2010 - manglende danske bogstaver i nogen mails

Windows 7, Outlook 2010, Pop3 server (telenor)
Efter at jeg skiftede fra XP - Outlook 2002 til Windows 7 - Outlook 2010 har jeg fået problemer med danske bogstaver i indgående post.

Nogle mails ankommer korrekt, andre har ? (hvidt spørgsmålstegn i sort rude) i stedet for æ,ø og å, andre har blanktegn i stedet for de danske bogstaver. Hvis jeg sender en mail til mig selv ligger den korrekt i min 'sendt post', men når jeg modtager den er de danske bogstaver udskiftet med blanktegn.

Jeg har prøvet at skifte diverse formater uden at kunne få det til at virke. Hvis jeg selv sender som 'ren tekst' går det godt nok, men jeg kan jo ikke bede andre om kun at sende i ren tekst.
Det er garanteret en indstilling i enten Windows 7 eller Outlook jeg ikke har fundet.
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2012 - 16:25 #1
Avatar billede CESkovgaard Mester
12. januar 2012 - 17:23 #2
Mange tak - det ser rigtigt ud. Nu mangler jeg kun at finde det vindue hvor jeg skal fjerne markeringen af 'US-ASCII' :-)
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2012 - 17:58 #3
#2.

Måske sådan for Outlook:

Outlook > File > Options > Advanced > International options > Automatically select encoding for outgoing messages and use the Western European (ISO) option).

http://www.brighthub.com/computing/windows-platform/articles/117159.aspx
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2012 - 18:07 #4
Eller prøv at kigge her:

http://www.eksperten.dk/spm/576696
Avatar billede CESkovgaard Mester
12. januar 2012 - 18:35 #5
Hej igen Milter.
Jeg tror mest på den første løsning du henviste til.
OUTGOING er ok - det er ingoing der er problemet, så det er sikkert rigtigt at det er windowsinstillingen der skal ændres.
'Outlook > File > Options > Advanced > International options - gælder sikkert kun for udgående - og de er i øvrigt sat til vesteuropæisk'.
Problemet er mest at de refererede link alle er til 'XP / Outlook 2000-2003', og jeg er som sagt lige skiftet til Windows 7, og har ret svært ved at finde rundt i den endnu. Jeg har brugt XP og Office 2002 i 10 år, så det kniber at finde de nye steder infoen er lagt.
Avatar billede CESkovgaard Mester
17. januar 2012 - 17:08 #6
Jeg kikkede på forslagene i
http://www.cmsimpleforum.com/viewtopic.php?f=15&t=729&p=3975
og det ser rigtigt ud. Mit nuværende problem er så at jeg ikke kan finde den Windos setting der refereres til i Windows 7.
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2012 - 22:30 #7
Avatar billede CESkovgaard Mester
18. februar 2012 - 18:22 #8
Har stadig ikke en løsning, men søger videre
Avatar billede CESkovgaard Mester
04. juli 2015 - 14:05 #9
Skiftede outlook + pst fil, nu er problemet væk